اخبار روز

بهترین غذا برای رشد و سلامت مو چیست؟

تغذیه مناسب یکی از راه حل هایی است که می تواند به سلامت مو کمک کند.

نقش تغذیه در سلامت مو

آماندا ساوسدا، متخصص تغذیه می گوید آنچه می خورید و آنچه نمی خورید، کلید حفظ سلامتی شماست که شامل سلامت موهای شما نیز می شود. قبل از نام بردن یک غذای خاص، او توصیه می کند مطمئن شوید که کالری کافی در روز دریافت می کنید. به گفته Sauceda، بدن برای رشد مو و تولید هورمون های لازم برای موهای سالم به انرژی نیاز دارد.

براساس گزارش کتابخانه ملی پزشکی ، یک زن بالغ متوسط ​​روزانه به حدود 2000 کالری نیاز دارد. علاوه بر انرژی ، مواد مغذی ما از طریق مواد غذایی نیز تأثیر مستقیمی بر سلامت مو دارند.

فرانسیس لارجمن راث، متخصص تغذیه و نویسنده کتاب «سینی خوراکی روزانه» می‌گوید: «موها از پروتئین‌ها، به‌ویژه کراتین تشکیل شده‌اند، بنابراین منطقی است که برای حمایت از رشد موی سالم، پروتئین کافی در رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

سایر مواد مغذی مورد نیاز برای موهای سالم عبارتند از: روی، اسیدهای چرب امگا 3، اسید فولیک، ویتامین B6، ویتامین B12، ویتامین C، ویتامین دی، منیزیم و بیوتین. لارجمن راث ادامه داد: «این ویتامین‌ها و مواد معدنی در رشد سلول‌های جدید نقش دارند و موهای ما بدون آنها نمی‌توانند رشد کنند.» همچنین مطالعات نشان داده‌اند که محدود کردن مصرف کربوهیدرات‌ها می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

غذای شماره یک برای موهای سالم

هم Sauceda و هم Largeman Rat از ماهی قزل آلا، به ویژه نوع آزاد و غیر پرورشی آن به عنوان مهم ترین غذا برای سلامت مو یاد می کنند. Largeman Roth می گوید: این نوع مایع پروتئین با کیفیت بالا از جمله کلاژن دریایی، امگا 3 و روی را فراهم می کند که همه مواد مغذی مهم برای سلامت مو هستند.

علاوه بر این، کمبود ویتامین دی این می تواند با ریزش مو همراه باشد، به همین دلیل مهم است که آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

لارجمن آرت خوردن ماهی سمن را یک بار در هفته توصیه می کند و از خوردن پوست آن غافل نشوید زیرا سرشار از کلاژن است که به سلامت مو کمک می کند.

غذاهای عالی بیشتر برای سلامت مو

بادام: بادام سرشار از پروتئین گیاهی است. Largeman Rat همچنین خاطرنشان می کند که بادام حاوی سطوح بالایی از آهن و منیزیم است که آن را به یک غذای عالی برای سلامت مو تبدیل می کند.

گردو: گردو همچنین یک منبع گیاهی عالی از اسیدهای چرب امگا 3 است و حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و منیزیم است که همگی به حفظ فرم موهای شما کمک می کنند.

تخم مرغ: تخم مرغ منبع ارزشمندی از پروتئین است که به سلامت مو کمک می کند. با توجه به موش صحرایی ، هر 6 گرم تخم مرغ پروتئین استاندارد طلا را ارائه می دهد (ارزش بیولوژیکی بالا با هر 9 اسید آمینه ضروری). علاوه بر این ، تخم مرغ منبع عالی ویتامین B12 و بیوتین ، 44 واحد بین المللی ویتامین است دی و آنتی اکسیدان ها لوتئین و زآگزانتین هستند.

مرکبات: با توجه به ریشه بزرگ ، کاسه میوه خود را با پرتقال ، نارنگی ، گریپ فروه ها و لیموهای پر از اسید فولیک پر کنید. اسید فولیک برای تولید گلبول های قرمز ، که اکسیژن را به سلول های بدن از جمله پوست سر منتقل می کند ، مهم است.

Sauceda همچنین اشاره می کند که این میوه ها سرشار از ویتامین C هستند که به ساخت کلاژن و تقویت موهای سالم کمک می کند.

مرغ و پوست: اگر ماهی سالمون را دوست ندارید یا به دلایلی آن را در دسترس ندارید، همچنان می توانید موهایی فوق العاده سالم داشته باشید. به گفته Sauceda، مرغ با پوست جایگزین خوبی برای ماهی برای حفظ کلاژن است. همچنین می توانید از استخوان مرغ برای تهیه آب مرغ به عنوان منبع کلاژن استفاده کنید.

حبوبات: حبوباتی مانند لوبیا و عدس یکی آنها یکی دیگر از منابع عالی پروتئین گیاهی هستند و همچنین حاوی ویتامین B و آهن هستند. سوسیس توصیه می کند که آنها را به طور مرتب بخورید تا رشد مو را تقویت کنید.

غذاهایی که برای داشتن موهای سالم باید از آنها اجتناب کرد

مانند هر جنبه ای از سلامتی، برخی از غذاها بهتر است در حد اعتدال یا کم مصرف شوند. به گزارش Sauceda، غذاهای ضد التهاب حرف اول را می زند و بهتر است مصرف آنها را تا حد امکان محدود کنید. این بدان معناست که شیرینی ها یا غذاهای بسیار فرآوری شده را زیاد نخورید. او می گوید: «این غذاها اغلب فاقد مواد مغذی هستند و برای قند خون مفید نیستند.

Sauceda افزود، در حالی که می توانید غذاهای مورد علاقه خود را که حاوی مواد مغذی کمتری هستند بخورید، اگر به سلامت موهای خود اهمیت می دهید، بهتر است از میزان مصرف خود آگاه باشید.

Largeman Rat همچنین خاطرنشان می کند که همه ماهی ها در مورد سلامت موها برابر نیستند. اگرچه ماهی های غنی از اسیدهای چرب امگا 3 اثرات مثبتی بر سلامت مو دارند، اما او توصیه می کند از ماهی های سرشار از جیوه مانند اره ماهی و ماهی تن اجتناب کنید. جیوه یک فلز سنگین است که با تجمع در بدن می تواند باعث ریزش مو شود.

عوامل سبک زندگی برای سلامت مو

علاوه بر همه اینها، یک سبک زندگی سالم برای ارتقای سلامت مو لازم است. لارگمت راث می گوید مهمتر از همه، مطمئن شوید که مایعات کافی می نوشید. او اشاره می کند که خشکی پوست منجر به خشکی مو می شود که می تواند آن را شکننده و مستعد آسیب کند. علاوه بر این، از رژیم‌های یویو (رژیم‌هایی که به طور مداوم کالری و مواد مغذی دریافتی را افزایش و کاهش می‌دهند) خودداری کنید، زیرا این رژیم‌ها می‌توانند منجر به ریزش مو شوند.

Swasda همچنین ترس را عامل مهمی در سلامت مو می داند. “مدیریت اضطراب ، به ویژه استرس پنهان ، برای موهای سالم مهم است. “اضطراب نهفته استرس مزمن است که به آن عادت می کنید ، اما هنوز هم در آنجا است و می تواند سطح کورتیزول را افزایش داده و بر چرخه رشد مو تأثیر بگذارد.”

هر دو متخصص همچنین اضافه کردند که مراقبت مناسب از مو نیز ضروری است، که به معنای محدود کردن حالت دادن به گرما و همیشه استفاده از محصولات محافظ حرارت هنگام استفاده از ابزارهای حرارتی است. همچنین ممکن است خوابیدن روی یک بالش ساتن و خشک کردن موهای خود با حوله میکروفیبر که برای محافظت از تارها طراحی شده است کمک کند.

بیشتر بخوانید:

قهوه باعث کوتاهی قد می شود افسانه یا واقعیت؟

۴۷۲۳۶

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا