اخبار روز

یک درمان جدید برای یک نوع نادر از سرطان کودکان

این روش نوروبلاستوما ، نوع نادر سرطان را که در سلولهای عصبی ایجاد می شود ، هدف قرار می دهد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان واحد کارآزمایی های بالینی مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا در دانشگاه بیرمنگام دریافته اند که ترکیب مهارکننده های رگ زایی که از تشکیل رگ های خونی در تومورها جلوگیری می کند با داروهای مختلف شیمی درمانی منجر به کوچک شدن تومور در جوانان می شود.

به گفته این کارشناسان، حدود 26 درصد از افراد تحت درمان با «بواسیزوماب» بهبود یافته اند، در حالی که بهبودی گروه کنترل 18 درصد بوده است.

افرادی که این دارو را مصرف می کردند نیز میزان بقا بدون پیشرفت یک ساله داشتند.

این نتایج که در مجله Clinical Oncology منتشر شده است نشان می دهد که 160 کودک و نوجوان یک تا 21 ساله به طور تصادفی از 43 بیمارستان در 11 کشور اروپایی انتخاب شدند و به نیمی از آنها یک داروی ضد رگ زایی به نام بواسیزوماب به عنوان مکمل درمان های مرسوم داده شد.

والدین عبدالله میر، دانش آموز بیرمنگام که به او گفته شد پس از تشخیص سرطان نادر در سال 2017، شانس کمی برای زنده ماندن دارد، می گویند که دو درمان مختلف شکست خورده است. [مصرف] داروهای شیمی درمانی ، او زندگی خود را مدیون این کارآزمایی بالینی است.

مادرش گفت: «بشری میر، این آخرین امید ما بود.» ما ناامید شدیم زیرا او دو شیمی درمانی گسترده داشت که به هیچ وجه تومورهای او را کوچک نکرد. راه حل دیگر نبود; بنابراین ما ثبت نام کردیم و فکر کردیم که حتی اگر به عبدالله کمک نکند ، شاید بتواند به شخص دیگری کمک کند.

عبدالله 10 ساله پس از هشت ماه درمان، اکنون یک بازیکن مشتاق فوتبال و هوادار منچستریونایتد است و در مدرسه ابتدایی فناوری شرلندز در سندول تحصیل می کند.

سایمون گیتس، استاد آمار زیستی و آزمایشات بالینی در دانشگاه بیرمنگام و نویسنده اصلی این مطالعه، گفت که این مطالعه “نتایج بسیار جالبی” را به همراه داشت.

وی افزود: امیدواریم این نتایج ما را به یافتن گزینه های درمانی برای کودکان مبتلا به نوروبلاستوما نزدیک کند.

در حال حاضر، نتایج درمان برای کودکان مبتلا به این سرطان مخوف بسیار ضعیف است، و بنابراین حتی افزایش به ظاهر کوچک در احتمال کوچک شدن تومورهای بیمار مهم است.

به گزارش ایندیپندنت، دکتر. لورا دانیلسون، مدیر تحقیقات کودکان و نوجوانان در تحقیقات سرطان انگلستان، که بخشی از بودجه این مطالعه بود، گفت: “این پیشرفت های تدریجی در درمان بیماران سرطانی بسیار مهم است و نشان می دهد.” استاندارد فوق العاده است که مراقبت در سراسر انگلستان اکنون بر اساس این نتایج به روز می شود و گزینه های درمانی بیشتری برای کودکان مبتلا به نوروبلاستوما ارائه می دهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا