مروری بر فعالیت‌های مشترک جواد عزتی و سعید آقاخانی در سینما و تلویزیون به بهانه همکاری مجددشان در «تمساح خونی»

در ادامه کارهای مشترک جواد عزتی و سعید آقاخانی را بررسی کرده ایم.

در پی اعلام اسامی فیلم های راه یافته به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، امروز بیستم دی مصادف با سالروز تولد جواد عزتی، اولین تصویر و اطلاعات فیلم سینمایی «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی منتشر شد. نقش اصلی فیلم «تمساح خونین» را خود عزتی بازی می کند و سعید آقاخانی، عباس جمشیدی فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج و شبنم قربانی نیز ایفای نقش می کنند. در تصویر منتشر شده از این فیلم سعید آقاخانی را با بلندگو در دست و لباس و دستکش می بینیم که نشان می دهد در یکی او از محله های فقیر نشین شهر جنگیده است و به قمار اختصاص دارد. «تمساح خونین» پنجمین همکاری جواد عزتی و سعید آقاخانی است. به بهانه انتشار خبر همکاری این دو بازیگر، مروری بر دیگر همکاری های آنها داریم.

به گزارش بازتاب آنلاین، سال 1383  سعید آقاخانی یکی او در سریال «من مستاجرم» به کارگردانی پریسا بخت آور یکی از نقش های اصلی را داشت و جواد عزتی در یک صحنه نقش پیک موتورسیکلت را بازی می کرد. این سریال را نمی توان اولین همکاری آنها دانست. به همین دلیل فقط نام او را ذکر می کنیم.

کمربندها را ببندیم | مهدی مظلومی | 1383

مروری بر فعالیت‌های مشترک جواد عزتی و سعید آقاخانی در سینما و تلویزیون به بهانه همکاری مجددشان در «تمساح خونی»

سریال طنز 90 شب «کمربندها را ببندیم» اولین همکاری جدی جواد عزتی و سعید آقاخانی است.

اولین نقشی که از جواد عزتی به یاد داریم متعلق به سریال «کمربندها را ببندید» به کارگردانی مهدی مظلومی است. در آن زمان ، عزتی یک بازیگر مشهور بود. نبود و نقش پررنگی در سریال نداشت. او دستیار کاپیتان بود و از آنجایی که کاپیتان کاملاً جذاب بود، آنطور که باید در کنارش دیده نمی شد. بعدها که او به یک بازیگر مشهور تبدیل شد، عکس و فیلم حضور او در این سریال در شبکه های اجتماعی دست به دست شد و همه به یاد داریم که او را در این سریال دیدیم. در آن زمان سعید آقاخانی یکی او یکی از بازیگران اصلی سریال بود و در همان قسمت فروش بلیت در کنار فتحعلی اویسی، امیر جعفری، لاله صبوری و… نقش آفرینی کرد و در طنز سریال حضور داشت.

چاردیواری | سیروس مقدم | 1388

مروری بر فعالیت‌های مشترک جواد عزتی و سعید آقاخانی در سینما و تلویزیون به بهانه همکاری مجددشان در «تمساح خونی»
در سریال «چاردیواری» به دلیل شرایط داستان، جواد عزتی و سعید آقاخانی چندان با هم بازی نکردند.

در سریال «چاردیواری» سیروس مقدم، محور اصلی داستان برگرفته از ماجراهای زندگی نادر با بازی امیر جعفری بود و خیری با بازی سعید آقاخانی نیز به عنوان دوست صمیمی نادر در کانون توجه قرار داشت. جواد عزتی در نقش ناصر برادر نادر بازی کرد. کودکی سرکش و مطیع که اصول خانواده را در انتخاب شغل رعایت کرده بود و در ظاهر مثبت به نظر می رسید. خلاصه شرایطش طوری بود که خانواده نادر به وجودش افتخار می کردند. ناصر قصد ازدواج داشت و از آنجایی که خانواده دائماً درگیر مشکلات نادر بودند، ازدواج آنها کوتاه شد. اگرچه جواد عزتی و سعید آقاخانی در این سریال حضور داشتند اما با توجه به شرایط داستان تنها چند سکانس از آنها در کنار هم ضبط شد.

بیمار استاندارد | سعید آقاخانی | 1395

مروری بر فعالیت‌های مشترک جواد عزتی و سعید آقاخانی در سینما و تلویزیون به بهانه همکاری مجددشان در «تمساح خونی»
جواد عزتی در سریال «بیمار استاندارد» مقابل دوربین سعید آقاخانی قرار گرفت.

“بیمار استاندارد” یکی یکی از سریال های شکست خورده سعید آقاخانی بود. او که در ساخت سریال های طنز به شهرت خاصی دست یافته بود، این بار فیلمنامه بهرام توکلی را به خود گرفت و از سبک معمول فاصله گرفت. به همین دلیل کار او امضای خودش را نداشت و با استقبال خوبی مواجه نشد. آقخانی در «بامر استاندارد» بازی نکرد و فقط در مقام کارگردان ظاهر شد. بنابراین نوع همکاری آقاخانی و عزتی در این سریال متفاوت بود. نقش اصلی را بابک حمیدیان بازی کرد. جوان تحصیلکرده ای به نام بهنام که درگیر روش درمانی خاصی بود. جواد عزتی در نقش امید دوست بهنام و یکی از بازیگران اصلی این سریال بود.

پیلوت | ابراهیم ابراهیمیان | 1396

مروری بر فعالیت‌های مشترک جواد عزتی و سعید آقاخانی در سینما و تلویزیون به بهانه همکاری مجددشان در «تمساح خونی»
«خلبان» اولین فیلمی است که جواد عزتی و سعید آقاخانی با هم بازی کردند.

یکی از مهم ترین همکاری های سعید آقاخانی و جواد عزتی در فیلم «خلبان» ابراهیم ابراهیمیان شکل گرفت. داستان فیلم از این قرار بود که پسر ده ساله ای زیر چاقوی جراح جان خود را از دست داد و بعداً مشخص شد که این عمل جراحی با اجازه مادر و وحید پدر پسر که از همسرش جدا شده انجام شده است. . . حالا از عمل جراحی پسرش شاکی است و چون شکایتش به جایی نمی رسد، می خواهد جسد را به شهرش برگرداند. عزتی در نقش سعید برادر وحید که پسرش را از دست داده بود ظاهر شد. شخصیتی که برخلاف برادرش نه تندخو و نه محافظه کار است و با اعتماد به نفس بالایی اوضاع را کنترل می کند تا برادرش به خواسته اش برسد. آقاخانی نیز نقش پدر همسر وحید را بازی می کند و می توان گفت تنها نقطه شیرین فیلم از دیالوگ های خنده دار او بر می آید.

تمساح خونی | جواد عزتی | 1402

مروری بر فعالیت‌های مشترک جواد عزتی و سعید آقاخانی در سینما و تلویزیون به بهانه همکاری مجددشان در «تمساح خونی»
سعید آقاخانی در فیلم «تمساح خونی» مقابل دوربین جواد عزتی قرار گرفت.

و حالا بعد از سال ها جواد عزتی و سعید آقاخانی همکاری جدیدی را آغاز کرده اند. آقاخانی این بار بازیگر فیلمی به کارگردانی عزتی است و نقش اول را بازی می کند. از اولین تصویر منتشر شده از آقاخانی در فیلم به طور تقریبی می توان به نقش او پی برد. بلندگو در دست، دستکش های بدون انگشت و تی شرت کشیده به همراه پول در دستان دیگر نشان می دهد که او در حال شرط بندی است. در خلاصه داستان «تمساح خونین» بر تمرکز داستانی فیلم بر قمار تاکید شده و می‌گوید: «من یک کروکودیل هستم، یک تمساح خونین! مجروحی که تمام زندگی اش از دست رفته و چیزی برای از دست دادن ندارد… اما همچنان می خواهد ریسک های بزرگی کند.» باید دید خود جواد عزتی در چه نقشی ظاهر می شود و تقابل او با آقانی در این فیلم چیست.

به جز جواد عزتی و سعید آقاخانی، عباس جمشیدی فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج و شبنم قربانی از جمله بازیگران این فیلم هستند. «تمساح خونین» مراحل فنی را برای حضور در جشنواره دنبال می کند

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *