اخبار روز

نمی دانستیم گناه/VAR است که از یک بازیکن بزرگ درخواست استقلال کنیم نبود دربی را باختیم!

، استقلال او در شرایطی موفق به کسب عنوان قهرمانی نیم فصل شد که آبی پوشان فصل را به عجیب ترین شکل آغاز کردند. حجت کریمی در اواسط نقل و انتقالات تابستانی از سمت خود استعفا داد و علی خطیر به عنوان مدیرعامل این تیم انتخاب شد.

این موضوع باعث شد تا بسیاری از ورزشکاران و غیرورزشکاران بین مدیرعامل و سرمربی استقلال میانجیگری کنند و در نهایت خطیر و نکونام در دیدار با مجری برنامه علیرضا دبیر اختلافات خود را در شرایطی حل کردند که هیچکس به این موضوع فکر نمی کرد. بازیکنان آبی چهره می توانستند با تیم های قدرتمند رقابت کنند. سپاهان و پرسپولیس به مصاف یکدیگر رفتند اما این تیم توانست قهرمان نیم فصل شود.

یکی یکی از تاثیرگذارترین چهره های موفقیت استقلال حمیدرضا رجبی است که به عنوان دستیار نکونام همواره نقش مهمی در تفکر تاکتیکی این سرمربی جوان داشته و دستیار اول او در تیم های قبلی نکو بوده است. در خصوص اتفاقات نیمه تمام و موفقیت استقلال با سرمربی آبی پوشان گفت و گو کردیم و گفت و گوی رجبی را در زیر می خوانیم:

*ابتدا از نقل و انتقالات زمستانی صحبت کنیم. ظاهرا شما دو لیست به باشگاه دادید اما برخی می گویند امکان جذب چند بازیکن وجود ندارد.
نمی دانستیم اگر بازیکن بزرگ استقلال را بخواهد گناه است. نمی دانستیم که نباید بازیکن معروفی در تیم داشته باشیم. استقلال آنقدر کوچک شده که نباید بازیکن بزرگ بگیرد؟! این باشگاه بزرگ و افتخار است. او دو بار قهرمان آسیا شد. اگر استقلال بازیکن بزرگی نگیرد پس کدام باشگاه را باید بگیرد؟ البته هوادار این چیزها را درک می کند. اگر بازیکن بزرگی می خواهیم، ​​به نفع باشگاه است. دل ما آرزوی استقلال دارد. ما به اعتبار باشگاه فکر می کنیم. اگر سپاهان و پرسپولیس در این چند سال به دنبال بازیکن بزرگی هستند و با آبروی خود در این چند سال نامی دست و پا کرده اند، به احترام هواداران است.

* لیست هایی که نکونام برای خرید بازیکن به مدیریت ارائه کرده است بلافاصله منتشر می شود.
نمی دانم چرا لیست ما به این راحتی بیرون می آید. آیا شنیده اید که بازیکنان رقبای شما را می خواهند؟ اما در استقلال ماشاالله همه نام ها و همه پیام ها موجود است. هنوز لیست را منتشر نکرده ایم اما اسامی بازیکنان مورد نظر ما اعلام خواهد شد. این یکی یکی از مشکلات متعدد استقلال در سال های اخیر بود. حریفان ما هر چقدر در این زمینه خوب بودند، ما بد بودیم و الان هم همینطور است. اجازه دهید مذاکرات با بازیکنان کامل شود. در عین حال استقلال جایگاه یک بازیکن بزرگ است. این را خود آقای نکونام هم گفتند. ما نباید فقط برای پر کردن لیست بازیکن بگیریم. یک نفر باید بیاید که از استقلال سود ببرد.

* پس قبول ندارید که لیست خرید شما یک لیست غیرممکن است؟
این سخنان رسانه هاست. هوادار اینجا انتظاراتی دارد. او از تیم نتیجه می خواهد. آیا اکنون می دانید رقبا با چه بازیکنانی در حال مذاکره هستند؟ ماشاالله به پول هم دسترسی دارند. چگونه رقبا می توانند این کار را انجام دهند اما استقلال نمی تواند؟ ما در نیم فصل اول آسیب دیدیم. کمبود واقعاً به ما آسیب زد. نیم فصل دوم بدتر و بدتر می شود. چقدر می خواهیم روی بازیکن فشار بیاوریم؟ این تیم کاملاً خسته به تعطیلات رفت. ما همچنین جام حذف را داریم. هر چه به پایان لیگ نزدیک می شویم، حساسیت و فشار بیشتر می شود. Esteghlal به یک بازیکن عالی احتیاج دارد. بگذارید تیم و باشگاه کار خود را انجام دهند. ما می توانستیم در تابستان بازیکن بخریم، اما به دلایلی این کار را نکردیم. اگر خریداری کردیم ، آیا اکنون این مشکلات را خواهیم داشت؟ ما آن را نخریدیم و اکنون باید مشکلات و آسیب پذیری ها را برطرف کنیم. ما باید در تابستان در مورد زمستان فکر می کردیم.

*در مورد فصل اول صحبت کردید. آیا می خواهید در مورد چالش هایی که تجربه کرده اید صحبت کنید؟
این اتفاقات مربوط به گذشته است و ما نمی خواهیم در مورد آنها صحبت کنیم. در فوتبال همیشه یک چالش وجود دارد. آنچه مهم است واکنش شما به آن است. گاهی می ترسی و گاهی دعوا می کنی. تصمیم گرفتیم بجنگیم. با وجود همه سختی‌ها و نارسایی‌ها و همچنین رقابت کاملاً نابرابر، فقط به نفع هواداران جنگیدیم و خوشحالیم که تا اینجا نتایج خوب بوده است، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است. هیچ کس نباید در باد بخوابد. فوتبال هزار و یک فراز و نشیب دارد. با یک توپ و نزدیک گل نزنید تیر غذا برای یک تیم یک قهرمانی هزینه دارد. به همین دلیل نباید اینقدر خوش بین و ساده لوح باشیم.

* با توجه به اتفاقاتی که در ابتدای فصل افتاد، در مورد این فصل و نتایج تیم چه فکری کردی؟
ما به هیچ چیز جز مبارزه و تلاش فکر نمی کردیم، همین. البته نگرانی هایی وجود داشت اما سعی کردیم با آرامش فنی جلو برویم. چیزی که می خواهم بگویم در مورد هواداران است. کادر فنی و بازیکنان متقاعد شده اند که نتیجه ای که تاکنون به دست آمده تنها به لطف آنها بوده است. ما نمی توانیم توصیف کنیم که چقدر از ما حمایت می کنند. بیش از هر زمان دیگری نسبت به آنها احساس مسئولیت و پاسخگویی می کنیم. هواداران ناشناس بودند نبود استقلال چه شد؟

* در مورد مسائل فنی صحبت کنیم. سخت ترین بازی نیم فصل اول کدام تیم بود؟
تک تک بازی ها سخت بود. امسال نقاط قوت تیم ها به هم نزدیک است. هنگامی که تیم های رقیب در خانه به تیم های شگفت انگیز قدرتمند شکست می خورند، فقط یک پیام می تواند دریافت شود. که چیزی به نام یک بازی ساده و آسان وجود ندارد. ما در همه بازی ها برای کسب امتیاز تلاش کردیم.

* فکر می کنم در دربی و زمانی که داور برای بررسی صحنه پنالتی به VAR رفت، لحظات پر استرسی را تجربه کردید؟
لحظه حساس و مهمی بود. خدا را شکر در این بازی VAR وجود داشت. قبلا از هیئت داوران انتقاد کرده ایم اما باید از کار خوب آنها تمجید کنیم. انجمن و این کمیته با معرفی VAR در دربی همه را نگران کرد. مردم فهمیده اند که چگونه فناوری می تواند مانع از دست دادن حقوق تیم ها شود. وقتی کمک داور ویدیویی نبودWe دربی را از دست داده بود و این واضح بود نبود بعدا چه اتفاقی برای ما می افتاد؟ چقدر یک اشتباه می تواند مسیر یک تیم را تغییر دهد اما خدا را شکر پنالتی درستی گرفتیم. این لحظات واقعا عجیب بود. در صحنه اول انتظار داشتیم روی پیمان پنالتی بگیرد چون مشخص بود بازیکن آنها دستش را گرفته است. همچنان معتقدم که مدافع سرخ ها در صحنه مشکوک نیمه اول در محوطه جریمه روی بلانکو خطا کرد اما به نظر داور احترام می گذارم.

* درباره رده بندی استقلال در پایان فصل پیش بینی داری؟
پیش بینی هایی که در فوتبال امکان پذیر نیست. ابتدا بازیکن جذب کنیم و با خیال راحت نقل و انتقالات را رد کنیم. داشتن بازیکنان باعث می شود که شما به راحتی وارد زمین شوید. ما پیش بینی کننده نیستیم، سعی می کنیم در زمین مسابقه بجنگیم تا بتوانیم به هدفی که برای خودمان در نظر گرفته ایم برسیم.

* سعید مهری اولین بازیکنی بود که در نیم فصل از استقلال جدا شد.
آقای نکونام و کادر فنی با جدایی این بازیکن مخالف هستند. با او هم صحبت کردیم. هیچ بازیکنی به پست او اضافه نشده است که بخواهیم با جدایی اش موافقت کنیم.

* مهم ترین عامل برتری استقلال در نیم فصل را چه می دانید؟
عوامل زیادی در این موفقیت نقش داشتند، همه اعضا با هم کار کردند و البته هواداران در تمام بازی ها در کنار ما بودند و تیم را به سمت موفقیت سوق دادند. هیچ عاملی موفقیت یک تیم را تعیین نمی کند و همه باید دست به دست هم بدهند تا یک تیم موفق شود.

* اگر به بازی های فولاد نگاه کنیم، می بینیم که تیم نکونام همیشه با سیستم 4231 بازی کرده است اما در استقلال با سه دفاع بازی می کند و نتایج خوبی هم کسب کرده است. دلیل تغییر این سیستم چیست؟
آنها به مرواریدهایی که دارید بستگی دارند. شما یک سیستم را انتخاب کنید. در ابتدای فصل با سیستم فصل قبل که بازیکنان بیشتر با آن آشنا بودند به میدان رفتیم اما متوجه شدیم که این سیستم برای استقلال این فصل مناسب نیست. ما چندین بار در مورد این سیستم بحث کردیم و در نهایت آقای نکونام تصمیم گرفت سیستم دفاعی سه گانه را با توجه به بازیکنان انتخاب کند و هر چه لیگ بیشتر بود بازیکنان بیشتری می توانستند خود را با این سیستم و ایده های خود وفق دهند. با نکونام و کادر فنی به هم نزدیک شده ایم اما هنوز با ایده آل خود فاصله داریم. بازیکنان برای اثبات موفقیت این سیستم زحمات زیادی کشیده اند و قطعا از آنها ممنونیم که با زحمات فراوان خود باعث افتخار استقلال شدند. باید بگویم که برای جذب بازیکنانی که دست ما را باز کرده و سیستم را انتخاب کنند، به این موضوع فکر کرده ایم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا