اخبار روز

راهکارهای شگفت انگیز برای کاهش میل به شیرینی جات!

خیلی از افراد میل به خوردن زیاد شیرینی جات دارند که برای سلامتیشان خطر دارد.

گزینه های زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا هوس شیرینی خود را کنترل کنید.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از سلامت نیوز انسان به طور ذاتی میل به خوردن شیرینی جات دارد. کربوهیدرات های ساده نواحی را در مغز فعال می کنند که اندورفین یا هورمون های حس خوب ترشح می کنند.

خوردن شیرینی و شکر ممکن است وسوسه انگیز باشد، اما مشکل این است که ما شکر اضافه شده بیش از حد مصرف می کنیم. بر اساس داده‌های دریافت رژیم غذایی ملی، یک فرد بزرگسال به طور متوسط ​​در حال حاضر حدود 17 قاشق چای‌خوری (270 کالری یا 68 گرم) شکر اضافه شده در روز می‌خورد!

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که زنان شکر اضافه شده را به 6 قاشق چایخوری (100 کالری یا 25 گرم) و مردان به 9 قاشق چایخوری (150 کالری یا 36 گرم) در روز محدود کنند.

تعدادی از مطالعات نشان می دهد که قند اضافه شده می تواند خطر چاقی، دیابت نوع 2، بیماری های قلبی عروقی، التهاب سیستمیک و بسیاری از بیماری های دیگر را افزایش دهد.

یک مطالعه دیگر در تحقیقات و عمل تغذیه گزارش داد که افرادی که بیشترین میزان مصرف قند اضافه شده را دارند ، نسبت به افرادی که کمترین میزان مصرف قند را در رژیم غذایی خود دارند ، خطر ابتلا به پیامدهای منفی و مرگ را دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که غذاهای شیرین شده طبیعی مانند میوه ها خطرات سلامتی را افزایش نمی دهند.

اگر مدام هوس شیرینی می کنید، غذاهای زیر را به برنامه روزانه خود اضافه کنید:

میوه‌ای با پوشش شکلات تلخ

توت فرنگی های پوشیده از شکلات یک راه عالی برای دریافت کمی شیرینی هستند، زیرا منبع خوبی از فیبر و سایر ترکیبات زیست فعال هستند که به کند کردن آزاد شدن کربوهیدرات ها در جریان خون کمک می کنند.

علاوه بر این، شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند. توت فرنگی ممکن است به عنوان یک میوه عالی برای ترکیب با شکلات به ذهنتان برسد، اما کیوی، پرتقال و موز ورقه شده نیز گزینه های سالم دیگری هستند.

میوه خشک شده

میوه های خشک یک گزینه عالی برای لذت بردن از طعم شیرین بدون هیچ گونه عوارض جانبی هستند. میوه های خشک تمام ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و مواد مغذی گیاهان تازه را برای بدن شما فراهم می کند.

با این حال، فراموش نکنید که بخش‌هایی از میوه‌های خشک را کنترل کنید زیرا ممکن است در نهایت کالری بیشتری نسبت به نیاز خود مصرف کنید. به عنوان مثال، پنج تا شش زردآلو خشک حدود 110 کالری دارد، در حالی که سه زردآلو تازه حدود 60 کالری دارد.

آدامس بدون قند

یک آدامس بدون قند ممکن است همان چیزی باشد که برای غلبه بر دندان شیرین خود به آن نیاز دارید. زیرا زمانی که مضطرب یا استرس داریم، ولع خوردن شیرینی جات بیشتر می شود. تحقیقات در مورد آدامس نشان می دهد که جویدن آدامس می تواند به کاهش استرس، بهبود خلق و خو و افزایش تمرکز کمک کند.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ یک راه عالی برای ارضای هوس شما برای چیزی شیرین و در عین حال شکلاتی است. شکلات تلخ محتوای کاکائو بیشتری دارد و حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی است که به کاهش فشار خون، بهبود سطح کلسترول و کاهش خطر کلی بیماری قلبی کمک می کند. به دنبال شکلات تلخ با حداقل 70 درصد کاکائو باشید و برای کنترل کالری دریافتی خود از آن در حد اعتدال لذت ببرید.

میوه

میوه ها به طور طبیعی شیرین هستند و می توانند هوس شیرینی شما را برطرف کنند. قندهای طبیعی موجود در انواع توت ها، سیب، مرکبات، انگور و سایر میوه ها شیرینی شما را راضی می کند. علاوه بر این، فیبر موجود در میوه هضم و جذب کربوهیدرات ها را به تاخیر می اندازد و در نتیجه رضایت شما را از غلبه بر هوس غذایی افزایش می دهد.

ماست بدون شکر اضافه شده

ماست طعم‌دار می‌تواند راهی عالی برای ارضاء دندان شیرین شما باشد و در عین حال پروتئین باکیفیت، کلسیم و بسیاری از مواد مغذی دیگر را به رژیم غذایی شما اضافه کند. پروتئین هضم را کند می کند و به کاهش ترشح قند در جریان خون کمک می کند. سالم ترین گزینه، ماست یونانی بدون شکر اضافه شده یا شیرین شده با جایگزین های شکر بدون کالری است.

تریل میکس

تریل میکس یک راه عالی برای ارضای هوس شما برای چیزی شیرین است. میوه‌های خشک و شکلات موجود در مخلوط‌ها شیرینی کافی را فراهم می‌کنند، در حالی که آجیل فیبر و پروتئین را فراهم می‌کند. ترکیب تریل دارای کالری و چربی کل بالایی است و در هر 1/4 فنجان حدود 150 کالری دارد، بنابراین مراقب میزان مصرف خود باشید.

پنیر کوتاژ

برندهای مختلفی از پنیر دلمه با میوه وجود دارد که علاوه بر فواید پنیر، طعم شیرینی نیز به آن اضافه می کند. پنیر کوتاژ به طور طبیعی پروتئین بالایی دارد و قند افزوده کمی دارد. یک وعده از این نوع پنیر معمولاً کمتر از 150 کالری دارد و به اندازه کافی شیرین است که شیرینی شما را راضی کند.

اسنک بار

یک میان وعده غنی از پروتئین یکی این یکی از راه های مورد علاقه مردم برای ایجاد احساس لذت بردن از یک خوراکی شیرین است. به دنبال میله هایی باشید که حاوی کمتر از 8 گرم شکر اضافه شده (2 قاشق چایخوری) و بیش از 200 کالری نباشد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا