اخبار روز

افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تسنیم، احمد محمودزاده مدیرعامل سازمان مدارس غیردولتی درباره تغییرات مجلس در قانون تاسیس مدارس غیردولتی گفت: حدود 17 بند به قانون تشکیل مدارس غیردولتی اضافه شد. ایجاد مدارس غیردولتی از جمله تغییر در محتوا، حمایت و ارتقای آموزش و پرورش.

وی افزود: مصوبات جدید در بحث حمایت و نظارت معلمان برای دریافت حق التدریس مفید است و امیدواریم به تصویب شورای نگهبان برسد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه تشکل های مردمی ادامه داد: 210 هزار معلم مدارس غیردولتی که خود مختار هستند در کلاس های درس حاضر شدند. بر این اساس افرادی که در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند باید دارای مدرک تحصیلی معلمی، اخذ مدرک لازم و دارای رشته تحصیلی مرتبط باشند.

کاهش ساعات حضور معلمان در مدارس غیردولتی

محمودزاده با اشاره به کاهش ساعت حضور معلمان در مدارس غیردولتی بر اساس مصوبه مجلس، گفت: در گذشته حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی محاسبه می شد و باید 44 ساعت تدریس می کردند. یک هفته برای دریافت حقوق و بیمه کامل.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: با تصویب مجلس مانند سایر معلمان مدارس دولتی هستند و بر این اساس روز کاری معلمان مقطع ابتدایی به 25 ساعت، متوسطه به 30 ساعت کاهش یافت. و مدیران و کارکنان اجرایی تا 36 ساعت که استاندارد جهانی است.

افزایش حقوق معلمان ابتدایی و متوسطه.

وی یادآور شد: اکنون با این مصوبه شورای اسلامی، معلمان حقوق تمام وقت و بیمه کامل دریافت می کنند و این موضوع در ایجاد انگیزه در معلمان مدارس غیردولتی و ارتقای آموزش در زمینه کیفیت آموزشی و مسائل آموزشی موثر است.

مدیرعامل سازمان مدارس غیردولتی تصریح کرد: با کاهش ساعت کاری معلمان در مدارس غیردولتی، حقوق معلمان مقطع ابتدایی 47 درصد و معلمان دوره متوسطه 40 درصد افزایش می یابد.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا بار مالی ناشی از افزایش حقوق معلمان موسسان مدارس غیردولتی شامل حق التدریس خواهد شد؟ حقوق در شاخص نرخ شهریه 30 ساعت محاسبه شد. اما چون طبق قانون مدارس غیردولتی چندان از آن پیروی نمی کردند.

افزایش 2.8 درصدی شهریه

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: بار مالی افزایش 2.8 درصدی حقوق معلمان باعث افزایش شهریه می شود که منجر به افزایش شهریه مدارس با شهریه های پایین می شود اما نیازی به افزایش شهریه نیست. افزایش مدارس با شهریه بالا امیدوارم بانیان اعتبار و نه هزینه مردم و شهریه خودشان این موضوع را مد نظر داشته باشند.

وی از افزایش نظارت بر مدارس غیردولتی با مصوبات اخیر مجلس خبر داد و گفت: در گذشته اعلام شده بود مدارس غیردولتی شهریه مصوب آموزشی را رعایت نمی کنند. با این مصوبه هر مدرسه ای که خارج از شهریه ثابت دریافت کند از حساب آن کسر می شود و بخشی از شهریه دریافتی که حق دانش آموز است مسترد و بخشی دیگر جریمه است. برای تجاوز جنسی، که مدیریت آموزش در حومه شهرها و مناطق محروم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با تصویب مجلس، شهریه مدارس غیردولتی سقف گذاری می شود.

محمودزاده در پاسخ به این سوال که آیا آموزش و پرورش می تواند از حساب مدارس پول برداشت کند یا خیر، گفت: تا به حال قانون اجازه نمی داد اما الان قانون اجازه می دهد و ما انجام می دهیم. آموزش و پرورش مبلغ این جریمه را به حساب درآمد عمومی واریز می کند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا