اخبار روز

جایزه بهترین مخترع «کمستاک» به یک محقق ایرانی تعلق گرفت

طبق گزارش ها ،جایزه مخترع برتر کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH) به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف تعلق گرفت.

بر اساس اعلام کمیته دائمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی (COMSTECH)، جایزه بهترین ثبت اختراع 2023 به طور مشترک به دکتر دکتر تعلق گرفت. سامیه کوهی، دانشیار دانشکده مهندسی کامپیوتر و محقق، از کشور مراکش.

به گزارش ایسنا، دو پتنت آمریکایی و ده مقاله مرتبط ISI برگرفته از پروژه «طراحی و پیاده‌سازی پردازشگر نوری برای داده‌های بیولوژیکی» است که با حمایت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه شریف در آزمایشگاه OPL دانشکده مهندسی کامپیوتر .

کمیته دائمی همکاری های علمی و فناوری سازمان کنفرانس اسلامی یا به اختصار COMSTECH، یکی یکی از راه های رشد و توسعه فناوری و همچنین همکاری های بین المللی و منطقه ای بین کشورهاست.

این کمیته یکی یکی از مراکز فعال در این زمینه است که به منظور تقویت همکاری های علمی و ارتقای سطح ارتباطات علمی در کشورهای اسلامی تأسیس شده است. کمیته COMSTEC با هدف و تمرکز بر توسعه آموزش تکمیلی، سرمایه گذاری در بخش تحقیقات، توجه ویژه به فناوری اطلاعات و تبادل اطلاعات بین کشورهای اسلامی تشکیل شد.

این نهاد هر سال جوایزی را در چهار دسته اعطا می کند. این جوایز به بهترین پتنت ثبت شده در پنج سال گذشته تعلق می گیرد که منجر به توسعه سیستم های تجاری شود یا تأثیری پایدار در توسعه بیشتر یک نظریه، بهترین کار تحقیقاتی، محقق جوان زیر چهل سال و بهترین کتاب علمی منتشر شده توسط یک ناشر بین المللی برای محققان مسلمان از سراسر جهان منتشر شد. .

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا