اخبار روز سینما

هر آنچه از جدیدترین «پایتخت» می دانیم/ سرنوشت مبهم سارا و نیکا!

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

فرارو: هنوز مشخص نیست نسخه سینمایی یا سریالی «پایتخت» برای نوروز 1403 ساخته می شود یا خیر، اما طبق روال گذشته الهام غفوری تهیه کنندگی این اثر را بر عهده دارد و سیروس مقدم نیز در این فیلم حضور خواهد داشت. مسئولیت هدایت آن

فرارو- انتشار فراخوان برای جذب بازیگران دوقلو برای سری جدید «پایتخت»، علاوه بر رسمیت بخشیدن به اخبار پراکنده درباره احیای دوباره این برند تلویزیونی، گمانه زنی هایی را درباره سرنوشت شخصیت های آن ایجاد کرده است.

سریال «پایتخت». یکی یکی از سریال های پرمخاطب تلویزیونی است که دو سه سالی در برنامه های تلویزیونی قرار نمی گرفت و هر سال در آستانه عید نوروز مدام ساخته و تکذیب می شد.

زود دی در همین ماه خبر ساخت فیلم و نسخه سریالی نوروز 1403 منتشر شد و مشخص است. نبود آیا واقعا این بار انجام این مجموعه مهم است یا خیر؟ اما روز گذشته که عوامل این سریال از خواهران دوقلوی 18 تا 26 ساله دعوت کردند تا عکس و فیلم خود را برای آزمایش ارسال کنند، «پایتخت» برای تولید تایید شد.

هنوز مشخص نیست نسخه سینمایی یا مجموعه تلویزیونی «پایتخت» برای نوروز 1403 ساخته می شود یا خیر، اما طبق روال گذشته الهام غفوری تهیه کنندگی این اثر را بر عهده دارد و سیروس مقدم نیز تهیه کنندگی این اثر را بر عهده خواهد داشت. هدایت آن .

در این گزارش به بررسی فصل ها و حواشی قبلی «پایتخت» پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

«پایتخت» کجا متوقف شد؟

تلویزیون در دو سه سال اخیر مانند گذشته برنامه و سریال موفقی نداشته است که مخاطبان زیادی را جذب کند. به همین دلیل مدیران تلویزیون و برنامه سازان به بسترهای مختلفی رفته اند تا بتوانند محصولات خود را به مخاطبان عرضه کنند.

اما با توجه به افت بیننده برنامه ها و سریال های تلویزیونی، مدیران سیما تصمیم گرفته اند با دعوت از بازیگران سریال های پرمخاطب، تولیدات تلویزیونی را ارتقا دهند.

یکی یکی از سریال های پرمخاطبی که آخرین پخش آن در 29 و 30 بود. اسفند 99 سریال پایتخت که دو قسمت آخر فصل ششم این سریال بود روی آنتن شبکه یک می رود. اپیدمی ویروس کرونا مانع از فیلمبرداری از دو قسمت آخر تیم “سرمایه” شد و تنها 15 قسمت در Nowruz 2019 پخش شد.

اما دو قسمتی که بازیگران پایتخت به عهد خود وفا کردند و به مناسبت نوروز 1400 پخش شد، با مشکلات زیادی مواجه شد و برخی معتقد بودند پایان بندی این نمایش تقلبی بوده و ضعف فیلمنامه مشهود است.

پس از مدتی محسن تنابنده اعلام کرد که دیگر سریال پایتخت ساخته نخواهد شد و کمی بعد در سال 1400 تنابنده در مصاحبه ای از موانع عجیب عدم ساخت برنامه های پرمخاطب تلویزیونی از جمله برنامه نود و … صحبت کرد. سریال پایتخت و انتقاد از سیاست های این شبکه.

وی در گفت وگویی درباره این مشکلات گفت: چه کشوری اینقدر سرمایه گذاری می کند که برنامه ای مثل «نود» تولید کند و بعد آن را قطع کند، یک تجارت را 10 سال سرمایه گذاری می کند و تبدیل به «سرمایه» می شود و بعد آن را قطع می کند. «دست ما نیست و اگر آقایان بخواهند ساخته می شود و اگر نخواهند ساخته نمی شود، در ضمن چیزی که مهم نیست مردم هستند».

از «پایتخت» چه خاطره داریم؟

فصل اول سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری در نوروز 1392 روی آنتن شبکه یک رفت که داستان آن درباره مهاجرت نقی و خانواده اش از مازندران به تهران بود و این مهاجرت چالش هایی را به همراه داشت. برای آنها و سرانجام تصمیم گرفتند به شهر خود بازگردند.

فصل دوم این سریال در نوروز 1398 از شبکه یک پخش شد و داستان از جایی شروع شد که نقی مشغول ساخت گنبد و گلدسته بود و با خانواده اش مسئولیت حمل گنبد و گلدسته به روستایی در قشم را بر عهده گرفت. پسر عموی ارسطو کامیون و در جریان این سفر با داستان های جدیدی نیز مواجه شدند.

فصل سوم «پایتخت» به ماجرای عروسی ارسطو در خانه نقی می پردازد که در این مراسم به دلیل کامل نبودن خانه نقی، ساختمان فرو می ریزد. سری چهارم «پایتخت» نیز به بازتاب آنلاینات شورای شهر می پردازد که در آن هما (همسر نقی) رای آورد و از سوی دیگر (چوچانگ) همسر ارسطو در سانحه هوایی جان باخت.

فصل پنجم «پایتخت» درباره سفر خانواده نقی به ترکیه بود که در این سفر با مشکلاتی در سوریه و جبهه داعش مواجه شدند. سریال «پایتخت» سعی کرده در هر سریال به مسائل روز بپردازد و برخلاف سریال های دیگر که معمولا در سری های بعدی خود شکست می خورند، مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

همچنین محسن تنابنده همواره در کنار سایر نویسندگان «پایتخت» را نوشته است.

آیا حواشی «سرمایه» تمام می شود؟

سریال «پایتخت» نیز مانند هر سریال دیگری با پخش هر سریال با حاشیه هایی همراه بوده است. یکی از این منظر به پخش سری سوم آن برمی گردد که 50 نفر از مازندرانی ها با انتقاد از پخش این سریال روبروی استانداری مازندران نشسته و خواستار توقف پخش این سریال شدند.

این افراد از ادبیات این سریال انتقاد کردند و همچنین بازتاب نادرست سنت ها و آداب و رسوم مازندران و نادانی تولید کنندگان از فرهنگ استان را به عنوان دلایلی برای متوقف کردن پخش “سرمایه” در نظر گرفتند. یکی یکی دیگر از ویژگی های مهم این مجموعه ، حذف شخصیت های سارا و نیکا است که نقش دوقلوهای ناگی و هوما را ایفا می کردند.

سارا و نیکا فرقانی به دلیل مشکلاتی که در فضای مجازی در سال ۲۰۱۹ داشتند از دو قسمت آخر فصل ششم حذف شدند و پیش از این در لایو اینستاگرام اعلام کردند که از این حذف خبر ندارند. همچنین هر یک از بازیگران سریال پایتخت به دلیل بازنشستگی در صفحات شخصی خود از زحمات هر دوی آنها تشکر کرده و خواستار فرصت مجدد شدند.

اما اکنون خبر تولید “سرمایه” با انتشار تماس تلفنی همراه بود که در آن تولید کنندگان خواهران دوقلوی را بین 18 تا 26 ساله دعوت کرده اند تا عکس و فیلم خود را برای شرکت در مرحله استماع و بازیگران ارسال کنند.

این تماس نشان می دهد که سارا و نیکا دیگر نمی توانند در سریال پایتخت حضور داشته باشند و در عین حال باید دید حضور بازیگران جدید چقدر می تواند موفق باشد تا شاهد بازی های یک دست این سریال باشیم. قبل از.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا