اخبار روز

29 درصد زندانیان خوزستان شاغل هستند

 

بازتاب آنلاین خوزستان – علی دهقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه ها بر لزوم توانمندسازی زندانیان تاکید کرد و اظهار داشت: این اقدام نه تنها برای کسب درآمد و ایجاد شغل برای این قشر مهم است، بلکه باعث کاهش ارتکاب جرائم نیز می شود. بازگشت او به زندان

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 2.21 نفر از بیماران در زندان های استان فرصت اشتغال ایجاد شده که از این تعداد 501 نفر در کارگاه ها، 947 نفر به کار اعزام و 573 نفر مشغول به کار شدند.

دهقانی گفت: با راه اندازی کارگاه های متعدد در زندان های استان و ارائه آموزش در زمینه های مختلف از جمله دوره های فنی و حرفه ای، جهادکشاورزی و صنایع دستی، زمینه حرفه آموزی و اخذ گواهینامه پایان دوره فراهم شد. برای زندانیان شاکی بیمه مسئولیت در نظر گرفته شد.

رئیس قاضی خوزستان تصریح کرد: زندانیان با استفاده از مهارت هایی که از طریق گرفتن وام خوداشتغالی کسب کرده اند می توانند پس از آزادی از زندان درآمد پایداری کسب کنند.

او اضافه کرد: یکی یکی از اولویت های دادگستری و به ویژه سازمان زندان ها، توانمندسازی حرفه ای زندانیان فاقد مهارت است تا زمینه های حرفه آموزی محکومان فراهم شود و زمینه اشتغال و درآمد آنان پس از پایان خدمت فراهم شود. جمله.

دهقانی گفت: زندان یکی یکی از ابزارهای قانونی و اجتناب ناپذیر برای تامین امنیت جامعه و کاهش جرم و جنایت است. بنابراین بهترین راه حل برای دستیابی به این امر آموزش مهارت های حرفه ای و آموزش حرفه ای برای بازپروری مجرمان است.

وی افزود: بی شک ایجاد شغل برای زندانیان و کمک به پیشگیری از ارتکاب مجدد جرم اقدامی عملی برای کاهش جمعیت کیفری در زندان ها و پیشگیری از بزهکاری است.

پیش از این مدیرکل دفتر نظارت، بهسازی و هدایت حرفه ای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از برنامه ریزی این سازمان با هدف بازگرداندن مددجویان به زندگی و همچنین کمک به ایجاد مرکز صلاحیت دائمی در زندان مرکزی اهواز خبر داده بود. آنها برای یافتن شغلی پایدار.

یکی در بین 19 شهرداری، سازمان فنی و حرفه ای علاقمند به کاهش آسیب های اجتماعی و همکاری با سازمان زندان ها در زمینه مهارت آموزی است.

46

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا