اخبار روز سینما

بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها

فردا چهارشنبه ۱۷ خرداد چهره سینماها عوض می شود و شش فیلم جدید برای فصل تابستان اکران می شوند. فیلم هایی که از همه نظر آثار قابل توجهی هستند. یا نام کارگردان موفقی بر پیشانی خود دارند یا ستاره های مشهوری روی آن ها بازی می کنند یا بر اساس مضامین جالبی ساخته شده اند و در جشنواره فجر یا جشنواره های بین المللی به موفقیت هایی دست یافته اند.

به گزارش پی ام آپ، لیلا حاتمی، جواد عزتی، پژمان جمشیدی، نازنین بیاتی، ویشکا آسایش، شبنم مقدمی، صابر ابر، مهرداد صدیقیان، بابک کریمی، محسن کیایی و… از جمله ستاره ها و بازیگران در اولین اکران تابستانی هستند. فصل

نگهبان شب | کارگردان: رضا میرکریمی

بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها

در مورد فیلم : «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی بر اساس فیلمنامه میرکریمی و محمد داودی ساخته شده است. داستان فیلم درباره پسری شهرستانی به نام رسول است که به دنبال کار می گردد و توسط یک مهندس برای کار در یک ساختمان انتخاب می شود. او مدام در موقعیت های عاطفی مختلف قرار می گیرد و زندگی اش حوادث زیادی را پشت سر می گذارد.

در مورد کارگردان : در میان فیلم های اکران شده در تابستان امسال، «نگهبان شب» بالاترین امتیاز را از نظر عملکرد کارگردانی کسب کرده است. رضا میرکریمی در ساخت فیلم هایی که افکار و احساسات مخاطب خود را درگیر می کند استاد است و به همین دلیل طرفداران خاص خود را دارد. میرکریمی به همین مناسبت با پرداختن به موضوع زندگی یک کارگر ساده موقعیت جذابی را خلق کرده است.

ترکیب ستاره : وزن اصلی فیلم بر دوش شخصیت رسول با بازی تورج الوند می افتد که رضا میرکریمی از بین ۱۳ هزار بازیگر او را انتخاب کرد. محسن کیایی، ویشکا آسایش، لاله مرزبان و علی اکبر اسانلو مهمترین بازیگران این فیلم هستند.

موفقیت یا شرکت در یک جشنواره: این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر در 9 رشته نامزد دریافت سیمرغ شد و در نهایت سیمرغ بهترین کارگردانی را برای میرکریمی دریافت کرد. علی اکبر اصانلو نیز دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

مهمترین دلیل برای دیدن فیلم. : مهم ترین نکته برای تماشای فیلم های رضا میرکریمی بدون شک نام و کارنامه درخشان این کارگردان است. او با فیلم های «زیر نور مهتاب»، «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «یه حبه قند»، «قصر شیرین» و… نشان داده است که توانایی بالایی در جلب توجه مخاطب دارد.

شهر هرت | کارگردان: کریم امینی

بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها
بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها

در مورد فیلم «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی و تهیه کنندگی محمدحسین فرحبخش محصول سال 1400 فیلمی کمدی است که با داستان اختلاس و زندانی شدن و فرار شاهان املاک مرتبط است. داستان از جایی شروع می شود که یک برادر فقیر ترفند جدیدی برای سوء استفاده از ثروتمندان پیدا می کند و زندگی آنها به نوعی با یک مرد کلاهبردار درهم می شود.

درباره کارگردان: فیلم «شهر هرت» در حالی اکران می شود که فیلم «فسیل» به کارگردانی کریم امینی همچنان در سینماها ادامه دارد. «فسیل» در حال حاضر پرفروش ترین فیلم سینماست که رکوردهای زیادی را شکسته است. امینی این بار با پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی کمدی متفاوتی را انجام داده است.

ترکیب بازیگران: شبنم مقدمی و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی فیلم هستند. جمشیدی در نقش راننده خودروی بهشت ​​زهرا و مقدمی با لباس و گریم متفاوت به دنبال خانواده های ثروتمندی می گردد که به تازگی از دنیا رفته اند تا نامزدش را آزاد کند. بابک کریمی در نقش کمدی بسیار خوب قرار گرفته و پیشینه جالبی از خودش نشان داده است.

مهمترین دلیل برای دیدن فیلم.: تجربه تماشای فیلم «فسیل» ثابت می کند که کریم امینی سلیقه قابل قبولی در تولید کمدی دارد و حضور پژمان جمشیدی، شبنم مقدمی و بابک کریمی می تواند از عوامل مهم تماشای فیلم باشد.

کت چرمی | کارگردان: حسین میرزامحمدی

بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها
بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها

در مورد فیلم : «کت چرمی» اولین تجربه کارگردانی حسین میرزامحمدی است و محمدحسین مهدویان به عنوان مشاور او را همراهی می کرد. تمرکز اصلی فیلم بر روی مسائل زنان و دختران آزار دیده است. یک کارمند اورژانس 123 قصد دارد دختر فراری را که مادرش در شرف اعدام است نجات دهد.

در مورد کارگردان : «کت چرمی» محصول کارگردانی تازه کار است اما فیلم با توجه به تجربه کارگردان اثر قابل توجهی به حساب می آید.

ترکیب بازیگران: جواد عزتی، عباس جمشیدی فر و سارا حاتمی بازیگران نقش های مهم سریال «زخم کاری» برای بازی در «کت چرم» بازگشتند. داستان اصلی مربوط به جواد عزتی و سارا حاتمی است و صابر ابر، گلاره عباسی، پانته آ پناهی ها، ستاره پسیانی، مائده طهماسبی، رویا تیموریان و… از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

موفقیت یا شرکت در جشنواره: در چهلمین جشنواره فیلم فجر در 9 رشته نامزد سیمرغ شد و در نهایت سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن به سارا حاتمی رسید.

مهمترین دلیل برای دیدن فیلم: حضور جواد عزتی در کنار بازیگرانی چون صابر ابر، پانته آ پناهی ها و… شاید بزرگترین انگیزه برای تماشای فیلم باشد. همچنین «کت چرمی» مضمون جذابی دارد و تا انتها ادامه دارد.

عروسی مردم | کارگردان: مجید توکلی

بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها
بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها

در مورد فیلم : فیلم «عروسی مردم» به کارگردانی مجید توکلی و تهیه کنندگی علی سرتیپی بر اساس فیلمنامه جمیله دارالشفایی ساخته شد. داستان درباره شوخی است که کم کم ابعاد جدیدی پیدا می کند و در نهایت شرایطی جدی و تلخ را رقم می زند. دختر و پسری بازیگوش تصمیم می گیرند لباس بپوشند و از عروسی های مختلف بیرون بیایند، اما خود را در موقعیت سختی می بینند.

در مورد کارگردان : مجید توکلی اولین فیلم سینمایی خود را در سال 1394 با نام «متولد سال 65» ساخت. این فیلم درباره دختر و پسری بود که برای تفریح ​​به مغازه ها و خانه های شیک می رفتند و به عنوان افراد ثروتمندی که می خواستند خانه و ماشین بخرند ژست گرفتند. این فیلم یکی از آثار موفق سی و چهارمین جشنواره فجر بود و حالا مجید توکلی «عروسی مردم» را با همین حال و هوا ساخته است.

ترکیب بازیگران : نازنین بیاتی و شکیب شجره بازیگران اصلی فیلم هستند. بیاتی که چند سالی به عنوان یکی از پرفروش ترین بازیگران سینمای ایران شناخته می شد و شکیب شجره نیز با بازی در نقش داوود بزاگودیل در سریال هیولا مهران مدیری و خوب باد خلف: ارتش مخفی و اینفرادی» هم بازی جذابی از خودشان به نمایش گذاشتند. سهت برومند بازیگر و مجری معروف تلویزیون و سینما از دیگر بازیگران این فیلم است.

مهمترین دلیل برای دیدن فیلم.: ««عروسی مردم» » فیلمی سرگرم کننده و مضمونی جذاب است و بازی بازیگران آن برای آن سرمایه مهمی به حساب می آید.

تصور | کارگردان: علی بهراد

بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها
بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها

در مورد فیلم : فیلم تصور به کارگردانی و نویسندگی علی بهراد و تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در سال ۱۳۹۹ ساخته شده است. «تصور» روایتی مرموز از دو شخصیت است که زندگی‌شان تنها در تاکسی‌سواری شبانه‌شان در تهران به هم می‌پیوندد.

در مورد کارگردان : «تصور» اولین فیلم علی بهراد است. او پیش از این چندین فیلم کوتاه ساخته بود و با اولین فیلم بلند خود توانست توجه بسیاری را در سراسر جهان به خود جلب کند.

ترکیب بازیگران : کل فیلم مربوط به دو بازیگر است. لیلا حاتمی و مهرداد صدیقیان با هم داستان ها را رهبری می کنند. با توجه به کارنامه درخشان لیلا حاتمی و موفقیت هایی که از مهرداد صدیکیان دیده ایم، ترکیبی قابل توجه به نظر می رسد.

موفقیت یا شرکت در یک جشنواره : فیلم «تصور» اولین بار سال گذشته به عنوان یکی از فیلم‌های داستانی در بخش رقابتی هفته منتقدان جشنواره فیلم کن ۲۰۲۲ به نمایش درآمد و چند منتقد جهانی نقدهای قابل قبولی درباره آن نوشتند.

مهمترین دلیل برای دیدن فیلم. : بازیگران فیلم، استقبال از آن در جشنواره کن و همچنین فضای متفاوت و عجیب آن شاید مهم ترین دلیل برای دیدن «تصور» باشد. تیم گریرسون منتقد آمریکایی از مجله اسکرین درباره این فیلم نوشت: «تخیل» بیننده را تشویق می کند تا هوای اسرارآمیز داستان را در آغوش بگیرد و به شوخی از افشای دقیق آنچه در جریان است، امتناع می کند.

مصلحت | کارگردان: حسین دارابی

بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها
بهترین فیلم‌هایی که قرار است تابستان امسال اکران شوند!/ اسامی فیلم‌ها

در مورد فیلم : فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی پس از سه سال توقیف سرانجام اکران شد. این فیلم درباره دعوای سیاسی یکی از بانفوذین نظام و پسرش است. تفاوتی که آنها را رو در رو قرار می دهد. در واقع همین موضوع حساس فیلم باعث شد تا او برای نمایش با مشکل مواجه شود.

در مورد کارگردان: «مصلحت» اولین فیلم کارنامه کاری حسین دارابی است. او یک سال بعد از ساخت این فیلم تصمیم گرفت فیلم «هناس» را بر اساس زندگی و قتل داریوش رضایی نژاد، دانشمند هسته ای ایرانی بسازد.

ترکیب بازیگران: فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی نیا و نازنین فراهانی از بازیگران اصلی این فیلم هستند. در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، وحید رهبانی برای این فیلم نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و نازنین فراهانی نیز نامزد دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

موفقیت یا شرکت در یک جشنواره : فیلم «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر نامزدی در هفت رشته، موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی اول شد.

مهمترین دلیل برای دیدن فیلم : فیلم مضمون پررنگی دارد و چند سالی است که معطل ماندن آن نشان می دهد که به موضوعات مهمی دست زده است. در عین حال تصویر جدیدی از برهه ای از تاریخ دهه شصت و شرایط التهابی آن سال ها ارائه می دهد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا