اخبار روز

متولدین 1402 سهامدار می شوند!/جزئیات

وزیر اقتصاد درباره اعطای سهام به متولدین سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: میخواهیم با سازمان برنامه و بودجه مذاکره کنیم که این سهام برای متولدین ۱۴۰۲ هم داده شود.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تسنیم، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که آیا طبق قانون بودجه با توجه به سهام متولدین 1401 این سهام برای متولدین امسال لحاظ شده است و در بودجه سال آینده؟ ، تصریح کرد: هنوز در بودجه 1402 نداریم اما در خصوص متولدین سال گذشته دستگاه اجرایی از مجموع 500 هزار نفر ثبت نام شده مشخصات حدود 300 هزار نفر را تایید کرده است.

وی افزود: آخرین جزئیات و روند به والدین این نوزادان اعلام می شود و سازمان بورس نیز فرآیند تخصیص سهم را انجام می دهد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: این موضوع قانون دائمی دارد و تصریح شده است که این کار باید از اواسط سال 1400 آغاز شود، اما تامین مالی لازم برای سال 1400 تامین نشد، بنابراین این کار از سال 1401 آغاز شد.

خاندوزی بیان کرد: حتی اگر در بودجه 1402 نباشد با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می کنیم تا این سهام را به متولدین 1402 بدهیم.

خانواده اردیبهشت ماه در این ماه گفت: ماده 11 قانون جمعیت جوانان وزارت اقتصاد را موظف به اختصاص سهمیه برای نوزادان به ازای هر نفر یک و نیم میلیون تومان برای متولدین 1401 کرده است. نوزادان تا سن 23 سالگی و با جمع آوری سود خود در واقع سرمایه ارزشمندی برای تشکیل زندگی یا اشتغال افراد ایجاد می کنند که در 24 سالگی می توانند از آن استفاده کنند.

نحوه دریافت این سهام نیز با مراجعه به درگاه خدمات ملی هوشمند دولت اعلام شد و روش ها در قسمت جدید گزارش خواهد شد.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا