سبک زندگی

این هوش مصنوعی می تواند سرطان را با دقت و سرعت بیشتری تشخیص دهد!

این ابزار می‌تواند خیلی سریع‌تر و دقیق‌تر سلول‌های سرطانی را تشخیص دهد.

محققان یک ابزار هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل سریع تصاویر پزشکی ایجاد کرده اند. این هوش مصنوعی می تواند بافت ها و فعالیت های ژن های بیمار را با دقت و سرعت بالایی شناسایی و تفسیر کند. این ابزار به پزشکان کمک می کند تا زمانی که زمان کمی برای شناسایی بیماری دارند، روی جنبه های دیگر وضعیت بیمار تمرکز کنند. این ابزار در تشخیص سرطان های پنهان نیز بسیار مفید است.

بر اساس مقاله ای که در مجله Nature منتشر شده است، محققان دانشکده پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا ابزار هوش مصنوعی به نام iStar ساخته اند که می تواند به پزشکان در تشخیص و درمان بهتر سرطان هایی که تشخیص آنها بسیار دشوار است، کمک کند.

ابزار هوش مصنوعی جدید برای تشخیص سرطان

در یک تکنیک تصویربرداری جدید، هوش مصنوعی تصاویر بسیار دقیقی از سلول های فردی را در اختیار پزشکان قرار می دهد. این ابزار همچنین به پزشکان دید وسیع تری از نحوه عملکرد ژن های یک فرد می دهد. بنابراین، آنها می توانند سلول های سرطانی را ببینند که معمولاً تقریباً نامرئی هستند. علاوه بر این، این ابزار بعد از جراحی های سرطان مورد استفاده قرار می گیرد تا پزشکان ببینند که آیا بیمار به سطح قابل قبولی از سلامت رسیده است یا خیر.

این هوش مصنوعی می تواند سرطان را با دقت و سرعت بیشتری تشخیص دهد!

آسیب شناسی سلول های سرطانی با کمک iStar

محققان می گویند iStar این توانایی را دارد که به طور خودکار ساختارهای ایمنی ضد توموری مهمی به نام “ساختارهای لنفاوی سوم” را تشخیص دهد. وجود این ساختارها با احتمال بقای بیمار و پاسخ مطلوب به ایمونوتراپی مرتبط است. این بدان معنی است که iStar همچنین برای تعیین اینکه بدن کدام بیمار به ایمونوتراپی پاسخ مطلوبی می دهد مناسب است.

برای آزمایش اثربخشی این ابزار، محققان iStar را در انواع مختلف بافت سرطانی از جمله سرطان سینه، پروستات و کلیه ارزیابی کردند. در طی این آزمایشات، iStar توانست به طور خودکار سلول های تومور و سرطانی را که به طور معمول تشخیص آنها دشوار است، شناسایی کند. در آینده، پزشکان قادر خواهند بود سرطان هایی را که به سختی قابل مشاهده یا تشخیص با iStar هستند، تشخیص دهند.

علاوه بر این، این ابزار در مقایسه با سایر ابزارهای مشابه هوش مصنوعی بسیار سریعتر است. به عنوان مثال ، ISTAR تجزیه و تحلیل داده های سرطان پستان را فقط در 9 دقیقه انجام داد. در مقایسه ، ابزار برتر AI AI بیش از 32 ساعت طول کشید تا یک تجزیه و تحلیل مشابه ارائه شود.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا