دانستنی ها

شکلات بخوریم یا نخوریم؟

در ادامه ی این مطلب باید ها و نباید های خوردن شکلات را توضیح داده ایم.

اگر دوزهای بالای تئوبرومین در سیستم شما انباشته شود، علائمی مانند افزایش ضربان قلب، تعریق بیش از حد یا سردرد را تجربه خواهید کرد.

به گفته ایسنا ، توبرومین همچنین یک محرک و یک ادرارآور است ، همچنین رگ های خونی خود را رقیق می کند و باعث افت موقت فشار خون می شود ، اما توجه داشته باشید که برای جمع آوری بیش از حد توبرومین برای تجمع در بدن شما باید صدها شکلات بخورید . کشنده. .

بعید است که شکلات زیادی بخورید تا از سمیت تئوبرومین رنج ببرید. دوز سمی در انسان 1000 میلی گرم (یا یک گرم) تئوبرومین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است. برای فردی که 150 پوند وزن دارد، این رقم 68000 میلی گرم (68 گرم) تئوبرومین است.

یک اونس (28 گرم) شکلات تلخ با 70 تا 85 درصد کاکائو حاوی 227 میلی گرم تئوبرومین و 23 گرم کافئین است. مصرف شکلات کافی برای ایجاد سمیت تئوبرومین 300 اونس شکلات است. این مقدار 764 مربع شکلات جراردلی یا 85 تخته شکلات لینت اکسلنس است.

خوردن فقط نیمی از این شکلات ها ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع به تنهایی از کافئین شود. زیرا 150 اونس از همان شکلات 3450 میلی گرم کافئین را به سیستم شما می رساند. این معادل نوشیدن 34 فنجان قهوه در یک جلسه است.

شکلات شیری به اندازه شکلات تلخ حاوی تئوبرومین یا کافئین نیست. یک تخته شکلات شیری استاندارد 1.5 اونس حاوی 90 میلی گرم تئوبرومین و حدود 9 میلی گرم کافئین است. اگر تقریباً 755 تخته شکلات بخورید، تئوبرومین می تواند به سطوح سمی در بدن شما برسد.

در حالی که خوردن بیش از حد شکلات در یک وعده احتمالا غیرممکن است، خوردن بیش از حد شکلات اغلب می تواند منجر به برخی مشکلات شود. قند و چربی زیاد بسیاری از شکلات ها می تواند منجر به افزایش وزن و پوسیدگی دندان شود.

برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که برخی از مواد موجود در کاکائو می تواند باعث میگرن شود. برخی از مارک های شکلات حاوی سطوح ناسالم کادمیوم یا سرب هستند، فلزات سنگینی که می توانند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کنند یا باعث آسیب کلیه شوند.

لازم نیست شکلات را کنار بگذارید، اما آن را از حیوانات خانگی خود دور نگه دارید و در حد اعتدال از آن لذت ببرید.

به گفته مرکز پزشکی جان هاپکینز، فلاونول های موجود در شکلات ممکن است به بدن شما کمک کند تا با رادیکال های آزاد که باعث آسیب سلولی و التهاب می شوند، مبارزه کند. شکلات ممکن است فشار خون را کاهش دهد و جریان خون به مغز را بهبود بخشد.

ورزشکاران می توانند از شکلات برای کمک به بهبود گردش خون و استقامت لذت ببرند. برای بهره مندی از فواید شکلات برای سلامتی، هنگام انتخاب شکلات، حداقل 70 درصد کاکائو را در نظر بگیرید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا