دانستنی ها

بهترین رژیم غذایی برای گروه های خونی مختلف

سیستم بدن افراد دارای گروه خونی O با ورزش های شدید بدنی و مصرف پروتئین حیوانی سازگاری بهتری دارد، اما مصرف لبنیات و غلات ممکن است مشکلات گوارشی برای آنها ایجاد کند.

به گزارش اخبار اینترنتی؛ رژیم غذایی گروه خونی مبتنی بر این تئوری است که گروه خونی شما تعیین می کند که چه غذاهایی باید بخورید و چه ورزش هایی را برای دستیابی به سلامت مطلوب انجام دهید.

تئوری پشت این رژیم این است که گروه خونی ارتباط نزدیکی با توانایی ما در هضم انواع خاصی از غذا دارد. علاوه بر این، بر اساس این نظریه، مصرف غذاهای حاوی لکتین (نوعی پروتئین) که با گروه خونی افراد سازگار نیست، می تواند باعث تجمع سلول های خونی به نام آگلوتیناسیون شود که می تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی یا سرطان.

رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی هر فرد به حفظ وزن ایده آل، افزایش سطح انرژی و پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی عروقی و همچنین بهبود هضم کمک می کند. صرف نظر از گروه خونی، این رژیم بر خوردن غذاهای کامل و به حداقل رساندن غذاهای فرآوری شده تاکید دارد.

گروه خونی A

افراد دارای گروه خونی A مستعد بیماری های قلبی، سرطان و دیابت هستند و بهتر است از رژیم غذایی ارگانیک و گیاهی پیروی کنند. ورزش های آرامش بخش مانند یوگا نیز برای آنها مناسب است. رژیم غذایی سالم برای این گروه خونی عمدتاً گیاهی است و حاوی مقادیر زیادی میوه، سبزیجات، غلات کامل، لوبیا، حبوبات، آجیل و دانه ها است. به خاطر داشته باشید که کسانی که گروه خونی A دارند باید تا حد امکان از مصرف لبنیات پرهیز کنند.

گروه خونی B

از آنجایی که افراد دارای گروه خونی B نسبت به سایر گروه های خونی سیستم ایمنی قوی تری دارند، ممکن است بیشتر در معرض بیماری های خود ایمنی مانند خستگی مزمن، لوپوس و ام اس باشند. رژیم غذایی این گروه باید متنوع و شامل میوه ها و سبزیجات، غلات، حبوبات، گوشت، مرغ، ماهی، تخم مرغ و لبنیات باشد. افراد دارای گروه خونی B باید از مصرف آجیل و دانه ها اجتناب کنند. همچنین انجام ورزش های متوسط ​​و ورزش های تعادلی برای این گروه خونی توصیه می شود.

گروه خونی AB

این گروه خونی از نظر بیولوژیکی پیچیده تر از گروه های دیگر است. افراد دارای گروه خونی AB می توانند ترکیبی از ورزش و عادات تغذیه ای مناسب برای گروه های A و B اتخاذ کنند. در این گروه خونی بهتر است مصرف گوشت را محدود کنید و روی مصرف بیشتر سبزیجات تمرکز کنید. اگرچه این گروه خونی کمتر مستعد ابتلا به آلرژی است، اما بیماری های قلبی، سرطان و کم خونی در افراد این گروه شایع است.

گروه خونی O

سیستم بدن افراد دارای گروه خونی O با ورزش های شدید بدنی و مصرف پروتئین حیوانی سازگاری بهتری دارد، اما مصرف لبنیات و غلات ممکن است مشکلات گوارشی برای آنها ایجاد کند.

گلوتن (پروتئین موجود در غلات)، عدس، لوبیا قرمز، ذرت و کلم می تواند باعث افزایش وزن در افراد با این گروه خونی شود. علاوه بر این، آسم، آرتریت یا آرتریت، تب یونجه و انواع آلرژی ها اغلب در افراد دارای گروه خونی 0 پنهان است. رژیم غذایی بدون لبنیات و غلات، سرشار از گوشت و حاوی مقادیر متوسط ​​سبزیجات، تخم مرغ، مغزها و دانه ها، رژیم غذایی مناسبی برای این گروه خونی است.

مضرات رژیم غذایی بر اساس گروه خونی

رژیم غذایی گروه خونی مانند سایر رژیم های معمول دارای جنبه های مثبت و منفی مختلفی است. به عنوان مثال، طرفداران این رژیم مدعی هستند که پیروی از این رژیم ها می تواند در چربی سوزی، افزایش سطح انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان موثر باشد.

با وجود این فواید بالقوه، تغذیه مناسب با گروه خونی معایبی نیز دارد. برخی از مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت ممکن است در این رژیم ها نادیده گرفته شوند، اما این کمبودها را می توان به راحتی با جایگزینی مکمل ها و سایر غذاهای مغذی جبران کرد. برخی از این معایب عبارتند از:

مصرف گوشت و لبنیات حاوی پروتئین در رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی A ممنوع است. با این حال، می توانید این ماده را از سایر غذاها و مکمل ها دریافت کنید. رژیم غذایی مناسب برای گروه خونی B انتخاب های غذایی متنوعی را ارائه می دهد. فقط آجیل و دانه ها ممنوع است.

رژیم غذایی مناسب برای آن گروه خونی اجازه استفاده از محصولات لبنی و غلات را که بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند، نمی دهد. اما کمبود این مواد مغذی را می توان با مصرف سبزیجات مختلف جبران کرد. در همین حال، رژیم غذایی برای گروه خونی AB کمترین محدودیت را دارد و اجازه می دهد تا انواع غذاها تغذیه کافی را فراهم کنند.

هدف رژیم های گروه خونی محدود کردن کالری دریافتی یا شمارش کالری روزانه نیست. با این حال، اگر افراد می خواهند وزن کم کنند، توصیه می شود از کل کالری مصرفی، 500 کالری روزانه کاهش دهند. اگرچه میزان کالری مورد نیاز روزانه بسته به سن، جنسیت، وزن و سطح فعالیت افراد متفاوت است، به عنوان مثال، اگر روزانه 2000 کالری مصرف می کنید، این مقدار را به تقریبا 1500 کالری کاهش دهید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا