اخبار روزاخبار قیمت ها

در این مناطق تهران می توان با یک میلیارد خانه خرید!/جزئیات

بازار مسکن ۲.۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به روند رشد منفی قیمت که از خرداد شروع کرده بود ادامه داد. با توجه به تورم حدود ۴۵ درصد، ثبات قیمت مسکن به این معنی است  که این بازار در طول شش ماه گذشته ۲۲.۵ درصد از ارزش واقعی خود را از دست داده است. به خاطر حباب ۳۰۰ درصدی قیمت خانه در مقایسه با نرخ دلار آزاد نیز پیش‌بینی بعضی از کارشناسان مبنی بر ثبات قیمت مسکن در میان‌مدت تقویت می‌شود.

به گزارش مانیبان، بازار مسکن هفته گذشته را با رکود سپری کرد. در ماه گذشته، قیمت 2.2 درصد کاهش یافته است. همزمان انتظارات ریزشی در بازار ارز ایجاد شد که بر ریزش بازارهای املاک و سهام تاثیرگذار بود. به نظر می رسد اتفاقات منطقه ای و برنامه بازارسازان برای رساندن قیمت دلار به زیر 50 هزار تومان توانسته قیمت ها را در بازارهای غیرمولد آرام کند.

بازار املاک و مستغلات خرداد امسال با ثبات و حتی رشد منفی قیمت مواجه شده است. با در نظر گرفتن تورم عمومی حدود 45 درصد، ثبات قیمت در بازار املاک به این معنی است که این بازار 22.5 درصد از ارزش واقعی خود را از دست داده است.

در حال حاضر متوسط ​​قیمت مسکن در تهران به متری 74 میلیون تومان رسیده است که نسبت به نقطه اوج این بازار در خرداد امسال که قیمت 78.3 میلیون تومان بود و 5.4 درصد کاهش را نشان داد. بر این اساس قیمت واقعی مسکن نسبت به نرخ تورم ۲۸ درصد کاهش یافته است.

به نظر می رسد به دلایلی مانند کاهش قدرت متقاضیان، ثبات نرخ ارز و رکود معاملات سرمایه گذاری، بازار مسکن دچار رکود شده و کارشناسان لحظه خاصی را برای خروج از رکود پیش بینی نمی کنند. . از این بازار اما برخی معتقدند این بازار پس از انتخابات شورای اسلامی احتمالاً رونق نسبی را تجربه خواهد کرد.

کاهش 5.4 درصدی قیمت‌های کسب‌وکار پس از کاهش 20 تا 30 درصدی نرخ‌های فروش رخ داد که این امید را به وجود آورد که حباب قیمت مسکن به تدریج تخلیه شود. در حال حاضر قیمت دلاری مسکن به حدود 1500 دلار رسیده است، رقمی که تنها در اواخر دهه 80 نرخی بالاتر از این رقم را به ثبت رسانده است و اکنون در مقایسه با میانگین بلندمدت که در حد 1000 تا 1200 دلار بوده است تقریبا ۵۰ درصد حباب دارد.

از سوی دیگر قیمت مسکن در 6 سال گذشته 1380 درصد رشد داشته است که 300 درصد بیشتر از رشد قیمت دلار است و این آمار فرضیه ثبات قیمت مسکن در میان مدت را نیز تقویت می کند.

در حال حاضر حجم قابل توجهی از فایل های فروش در بازار املاک تهران وجود دارد که عمدتاً با قیمت های بسیار پایین تری نسبت به ابتدای سال جاری عرضه می شود. بنابراین در برخی مناطق جنوب تهران می توان خانه ای کمتر از ۲ میلیارد تومان داشت./منبع: ایسنا

.در این مناطق تهران می توان با یک میلیارد خانه خرید!/جزئیات

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا