اخبار روز سینما

داریوش ارجمند: اینفلوئنسرها باعث تنزل فضای تئاتر شده اند!/جزئیات

داریوش ارجمند یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است که اخیرا صحبت های جالبی درباره پدیده ها و صحنه تئاتر کشور داشته است.

داریوش ارجمند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره ورود برخی اینفلوئنسرها به عرصه تئاتر گفت:

من این را قبول ندارم. تئاتر را تنزل می کنند. نمی شود چهار کشور خارجی رفت، آنجا سه ​​تئاتر دید، برگرد اینجا و همین کار را اینجا انجام بدهی و مردم را سرکیسه کنید.

داریوش ارجمند از اینفلوئنسرها می گوید

وی با تاکید بر اینکه نیاز به نگارش و اجرای نمایشنامه ایرانی داریم، افزود:

مرحوم ساعدی کجاست؟ بهرام بیضایی کجاست؟ نمایشنامه های واقعی می نوشتند. خیلی ها بودند که نمایشنامه های ایرانی می نوشتند. الان هست اما چیزی که می خواهم بگویم این است که نمایشنامه های ایرانی باید حمایت شود.

ارجمند در این باره تصریح کرد:

این جور چیزها تئاتر را بدنام می کند. تئاتر موزیکال ما کجا بود؟ کجای تاریخ ما تئاتر موزیکال وجود داشته است؟ باید روی نمایش ایران کار کنیم. ما باید پول خود را از مردم بگیریم. اما نعمت ما مردم است. این حرف من است. یکی از خبرنگاران گفت که بسیاری از مردم آن را دوست نداشتند. گفتم نیامد که نیامد من می گویم آنچه حقیقت دارد.

داریوش عزیز

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: ساخت حریم هنری تئاتر شهر چه تاثیری در رونق تئاتر خواهد داشت؟  گفت:

تئاتر وابسته به هنرمندان تئاتر است و برای آنهاست نه وزیر فرهنگ و رئیس جمهور. مدیران فرهنگی هم با همان تجهیزات مجموعه تئاتر شهر کار می کنند. این تئاتر شهری امکانی است که دولت می تواند فراهم کند. تئاتر متعلق به این مردم است. همان مردمی که اینجادستفروشی و لباسفروشی کردند. تئاتر می تواند یک مرکز عمومی باشد. پس چند نفر را می توانستیم به تئاتر بیاوریم؟ این مهم است.

وی درباره استقبال از سالن های نمایش نیز گفت:

من زیاد به کار تئاتر علاقه ندارم. من در کار خودم هستم. الان تئاتر در آشفتگی کامل است چون همه یک اتاق تودرتو به اسم بلک باکس دارند و آن را سیاه کردند و چهار تخته گذاشتند و از مردم 10 و 20 هزار تومان می گیرند و معلوم نیست چه چیزی را نشان می دهند. او هملت و مکبث را خلق می کند و آنها را با هم مخلوط می کند. من ایرانی هستم فرهنگ ایرانی کجاست؟ تئاتر ایران کجاست؟

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا