دانستنی ها

10 روش موثر برای تقویت حافظه

شاید آرزو می کنید ای کاش حافظه بهتری داشتید. چند چیز وجود دارد که می توانید بخورید و برای تقویت حافظه خود انجام دهید. این راهنما به شما می گوید که چگونه حافظه کوتاه مدت خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، استفاده از سیستم یادآوری می تواند مفید باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، می توانید تمامی تکالیف، برنامه درسی، تاریخ امتحانات و غیره را بیابید. می توانید با تایپ کردن دنبال کنید. ایجاد فهرستی از کارهای روزانه به شما کمک می کند تا اقدامات کلیدی را که باید انجام دهید به خاطر بسپارید. اما در مورد تمام اطلاعات مهمی که باید در حافظه بلندمدت خود ذخیره کنید چطور؟ چگونه می توانید حافظه بلند مدت خود را بهبود بخشید؟ راه های مختلفی برای استفاده از حافظه وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید!

تکنیک های ذکر شده در اینجا را دنبال کنید تا مغز خود را فعال نگه دارید. این به شما کمک می کند تا حافظه بلند مدت خود را بهبود بخشید.

1. آیا می توانید چیزی را به خاطر بسپارید؟

از خود بپرسید که آیا چیزی را به خاطر دارید؟ این شانس شما را برای یادآوری 50٪ افزایش می دهد. این امر به ویژه در هنگام یادآوری کارهایی که می خواهید انجام دهید، مانند اهداف آینده، صادق است. خاطرات شرطی شامل به خاطر سپردن یک فعالیت برنامه ریزی شده یا یادآوری یک هدف برنامه ریزی شده است. برای مثال، تعریف کردن از یک کارمند، ایمیل زدن به مشتری یا تغییر برنامه را فراموش نکنید. خودآزمایی یک تکنیک بسیار موثر برای سرعت بخشیدن به فرآیند یادگیری است.

2. صحبت کنید و آن را با صدای بلند بگویید

گفتن با صدای بلند آنچه را که می خواهید به خاطر بسپارید بسیار موثر است. به عنوان مثال، بسیاری از دانش آموزان با خواندن کتاب های درسی خود با صدای بلند مطالعه می کنند. این روش ارزش یادآوری را به آنچه می خواهید به خاطر بسپارید اضافه می کند. به مغز دستور می دهد که فکر را برای مدت طولانی ذخیره کند. بنابراین اگر می خواهید چیزی را به خاطر بسپارید، آن را با صدای بلند بگویید.

3. به مدت 40 ثانیه تمرین کنید

فرآیند ادغام حافظه های موقت با حافظه های دائمی و بلند مدت به عنوان تثبیت حافظه شناخته می شود. 40 ثانیه تمرین کنید تا آنچه را که می خواهید به خاطر بسپارید به خاطر بیاورید. اقداماتی مانند بازپخش ذهنی یک رویداد یا فکر کردن در مورد آنچه کسی به شما گفته است، قدرت حافظه شما را افزایش می دهد.

4. رژیم غذایی و تغذیه مناسب

تو چیزی هستی که می خوری! وعده های غذایی که می خورید و نمی خورید تاثیر زیادی روی حافظه شما دارد.

یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از چربی های سالم مانند امگا 3، روغن ماهی، روغن زیتون فوق بکر و روغن نارگیل برای پسر شما و مغز او بسیار سالم است.

در مطالعات بالینی، سبزی های برگ دار و سبزی های تازه، ظرفیت حافظه را افزایش می دهند.

رژیم غذایی مدیترانه ای نیز در تقویت حافظه و جلوگیری از زوال شناختی محبوب و موثر است.

رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم و کربوهیدرات کم نیز حافظه را تقویت می کند و از عملکرد مغز محافظت می کند.

گردو و زغال اخته به حافظه، تمرکز و عملکرد مغز کمک می کنند. غذاهای غنی از لوتئین مانند کلم پیچ و اسفناج، آووکادو و تخم مرغ نیز از کاهش حافظه جلوگیری می کنند.

آنتی اکسیدان های موجود در کرفس، کلم بروکلی و گل کلم از سلامت مغز محافظت می کنند. همچنین رشد سلول های جدید مغز را تحریک می کند.

شکلات البته یک غذای حافظه عالی است! شکلات برای کمک به حافظه و پردازش اطلاعات بصری کشف شده است.

5. ورزش منظم

بدن سالم به ذهن سالم منجر می شود. بنابراین اگر می خواهید حافظه تان خوب بماند، باید فعال بمانید و بدنی سالم داشته باشید.

تمرینات مختلف می تواند به آنها در بهبود حافظه و توانایی های شناختی کمک کند.

ورزش جریان خون به مغز را بهبود می بخشد که نشان داده شده است عملکرد شناختی را افزایش می دهد.

ورزش مناسب می تواند سلول های عصبی را تکثیر کند و بهتر کار کند.

ورزش منظم به افزایش میزان اکسیژن در مغز کمک می کند. همچنین مواد شیمیایی مفید مغز را آزاد می کند. آنها همچنین می توانند با کاهش استرس به خواب بهتر کمک کنند.

فعالیت هوازی و تمرینات مقاومتی برای بهبود حافظه اتخاذ شده است. دویدن، دوچرخه سواری و شنا نیز به حفظ تناسب اندام و ذهن شما کمک می کند.

6. خواب

کودکان برای حفظ سلامت جسمی و روحی خود به 7 تا 9 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. پس چگونه با استراحت حافظه خود را تقویت کنیم؟ یکی یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش حفظ دانش، داشتن یک خواب خوب شبانه است.

7. خواندن

یکی یکی از ساده ترین راه ها برای درگیر کردن و آموزش مغز خواندن است. بر اساس یک مطالعه، خواندن کتاب ممکن است به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید. خواندن محتوا اکنون فقط با یک کلیک ماوس فاصله دارد. امروزه می توانید مجلات، روزنامه ها و رمان ها را از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر خود بخوانید. برای مدتی خواندن هر روز کتاب را به یک عادت سخت تبدیل کنید.

8. بازی های حافظه و هوش

بچه ها عاشق بازی کردن هستند! اما شکی نیست که برخی از بازی ها می توانند حافظه شما را بهبود بخشند. پس چگونه می توان حافظه و تمرکز را با بازی بهبود بخشید؟ حافظه و مهارت های شناختی مانند ماهیچه ها با تمرین بهبود می یابند. اگر مغز خود را با اطلاعات جدید به چالش نکشیم، آنها می توانند به مرور زمان ضعیف شوند. رویدادها و اطلاعات نورون ها را تحریک می کنند. دانش آموزان می توانند از بازی های مغزی تحریک کننده که سلامت شناختی و حافظه آنها را بهبود می بخشد، بهره مند شوند. شما می توانید جدول کلمات متقاطع روزانه یا سودوکو را در روزنامه بازی کنید.

9. یادگیری یک مهارت جدید

چه مهارت جدیدی را می خواهید یاد بگیرید که نیاز به تمرکز داشته باشد و شما را خوشحال کند؟ آیا کاری هست که بخواهید انجام دهید؟ در مورد شرکت در کلاس هنر آنلاین و یادگیری نحوه استفاده از بوم و آبرنگ چطور؟ همچنین می توانید نحوه نواختن یک آلت موسیقی مانند یوکلل یا طبل را یاد بگیرید. یا در دوره عکاسی دیجیتال شرکت کنید. پس چگونه می توانید با یادگیری این مهارت ها حافظه و حافظه خود را تقویت کنید؟ بهبود حافظه و مغز سالم نیاز به تعامل شناختی دارد. می توانید باغبانی، بافندگی و نجاری را بیاموزید. ترفند این است که سرگرمی را کشف کنید که برای شما جذاب باشد.

10. آرامش و کاهش استرس

مدیتیشن و آرامش دو جنبه مهم مدیریت استرس هستند. یادگیری کاهش استرس و مدیتیشن دو روش علمی اثبات شده برای بهبود حافظه هستند. دانش آموزان باید حداقل 15-20 دقیقه به طور منظم میانجیگری کنند. وقتی آرامش داریم، واضح تر فکر می کنیم، اطلاعات را بهتر به خاطر می آوریم و بهتر به خاطر می آوریم. زمانی که ناراحت یا عصبانی هستیم، به احتمال زیاد چیزها را فراموش کرده و مرتکب اشتباه می شویم. 25 دقیقه مدیتیشن یا یوگای ملایم در روز باعث بهبود خلق و خو و عملکرد مغز می شود. همچنین برای تصمیم گیری، توجه و حافظه مهم است.

امیدواریم اکنون متوجه شده باشید که چگونه حافظه و تمرکز خود را بهبود ببخشید. ظرفیت حافظه را می توان با خوردن یک رژیم غذایی متعادل و مغذی، ورزش منظم، خوب خوابیدن و مدیریت استرس بهبود بخشید. آنها همچنین می توانند به پیشگیری از بسیاری از اختلالات شناختی کمک کنند. همچنین چند راه سرگرم کننده، ساده و حتی خوشمزه برای تقویت حافظه وجود دارد. سعی کنید تعدادی از این استراتژی های علمی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا سلامت مغز و حافظه خود را بهبود ببخشید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا