اخبار روز سینما

5 تکنیک طلایی برای عمر طولانی

در بخشی از گزارشی که اخیراً منتشر شده، سازمان بهداشت جهانی این سوال را مطرح کرده است که چه کسی گفته است که از بزرگسالی باید به فکر پیری، پیری و عمر طولانی بود؟ هرگز زود نیست که عادات سبک زندگی سالم را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا به طول عمر برسید.

آرش نهاوندی: کارشناسان مادام العمر؛ اقدامات ساده، از تغییرات ظریف در رژیم غذایی گرفته تا اطمینان از سوزاندن کالری کافی در حین ورزش برای کمک به کاهش وزن، به عنوان راه هایی برای افزایش طول عمر به اشتراک گذاشته شده است. شما می توانید از 20 تا 30 سالگی استفاده از این راه حل ها را برای زندگی طولانی تر شروع کنید.

به گزارش روزنامه سان، کارشناسان طول عمر بر این باورند که حتی استفاده از کرم ضد آفتاب در روزهای تابستان می تواند به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید. در این مقاله به پنج عادت ساده اشاره می کنیم که هم اکنون می توانید با رعایت آن ها امید به زندگی خود را تا 100 سال افزایش دهید.


بیشتر بخوانید: راز طول عمر، نصیحت زنان.


5 تکنیک طلایی برای عمر طولانی

بخور تا عمر طولانی داشته باشی

این اولین باری نیست که رژیم مدیترانه ای به دلیل فواید آن برای سلامتی مورد توجه قرار می گیرد. یک مطالعه 20 ساله توسط محققان دانشگاه بارسلونا نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی مدیترانه ای غنی از میوه ها، سبزیجات، روغن زیتون و ماهی می تواند سال ها به زندگی شما اضافه کند.

در همین حال، محققان بیمارستان بریگام دریافتند که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند طول عمر را افزایش دهد زیرا حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی با خواص ضد التهابی است.

Claire Thornton Wood، متخصص تغذیه که در این تحقیق شرکت کرد، به Business Insider گفت که رژیم غذایی مدیترانه ای دارای انواع گوشت کم چرب است که در مقادیر کم مصرف می شود که ممکن است در کاهش خطر سرطان روده بزرگ موثر باشد. مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده با سرطان روده بزرگ مرتبط است.

Claire Thorntonwood توصیه می کند که برخی مواد اضافی را به شکل غذاهای تخمیر شده به وعده های غذایی خود اضافه کنید، زیرا می توانند باکتری های سالم روده را تقویت کنند و سلامت روان و خلق و خوی شما را بهبود بخشند.

این متخصص تغذیه همچنین پرهیز از مصرف غذاهای شیرین یا فرآوری شده را توصیه کرد. در تحقیقات، غذاهایی که بسیار فرآوری شده، فیبر کم، قند یا نمک زیاد و مملو از مواد افزودنی هستند، با فشار خون بالا، حملات قلبی و سکته مرتبط هستند. به گفته کلر تورنتون، پرهیز از غذاهای شیرین و فرآوری شده نیز می تواند به پوست و دندان شما کمک کند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان با افزایش سن می تواند مشکل ساز شود و غذا خوردن را دشوار کند. اما علاوه بر این، داشتن دندان های بد خطر ابتلا به عوارضی مانند آنژین صدری، نارسایی قلبی یا حملات قلبی را افزایش می دهد.

5 تکنیک طلایی برای عمر طولانی

پنج رکن اصلی تربیت بدنی را به خاطر بسپارید

شروع ورزش در سنین بالاتر دشوار است، اما عادت به ورزش منظم در دهه 20 و 30 سالگی می تواند شما را برای ورزش در سنین بالا آماده کند. مربی شخصی و متخصص علوم ورزشی، لوک ورتینگتون، به Business Insider گفت که با در نظر گرفتن اهداف “5 ستون تناسب اندام” می توانیم بیشترین بهره را از ورزش خود ببریم. این 5 رکن عبارتند از:

  • (بهبود) قدرت بدنی
  • سلامت قلبی عروقی
  • تحرک
  • نسبت ترکیب بدن (حجم چربی، ماهیچه، استخوان و آب در بدن فرد)
  • سلامت عاطفی

این مربی ورزشی افزود: عضله سازی قبل از 30 سالگی نیز می تواند سرعت از دست دادن عضلات را کاهش دهد. یکی یکی دیگر از مزایای تمرین با وزنه این است که از دست دادن تراکم استخوان را به حداقل می رساند که می تواند منجر به پوکی استخوان و افزایش خطر سقوط و شکستگی با افزایش سن شود.

این مربی گفت که یک راه مفید برای به دست آوردن بهترین نتیجه از تمرین انجام تمرینات ترکیبی است که چندین قسمت از بدن شما را به طور همزمان فعال می کند.

تحقیقات نشان داده است که پیاده روی سریع تنها به مدت 11 دقیقه در روز می تواند خطر مرگ زودرس را تا 23 درصد کاهش دهد.

5 تکنیک طلایی برای عمر طولانی

سلامت قلب خود را در اولویت قرار دهید

دکتر نیکول هارکین متخصص قلب اشاره می کند که چه عادت های پیشگیرانه ای را می توانیم در اوایل زندگی اتخاذ کنیم تا عمر طولانی تری داشته باشیم. او توضیح داد: «گزینه‌های سبک زندگی و عادت‌هایی که اکنون اتخاذ می‌کنید می‌توانند بعداً تأثیر زیادی بر سلامت قلب شما داشته باشند. اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، بسیار مهم است که هم اکنون پایه و اساس یک برنامه پیشگیرانه سلامت قلب را تنظیم کنید.

یکی یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که فشار خون خود را به طور منظم در دهه 20 و 30 سالگی چک کنید. فشار خون بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

جوآن ویتمور، پرستار ارشد قلب در بنیاد قلب بریتانیا نیز گفت که انجام حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته یا 75 دقیقه ورزش شدید نیز می تواند به محافظت از قلب کمک کند. وی همچنین توصیه کرد که سطح استرس را تا حد امکان پایین نگه دارید. این پرستار ارشد افزود: علاوه بر این، ترک سیگار مهمترین کاری است که می توانید برای سلامت قلب خود انجام دهید. اما می‌توانید تغییرات کوچکی ایجاد کنید، مانند رفتن از پله‌ها به جای آسانسور یا ترک میز برای پیاده‌روی سریع هر ساعت.

5 تکنیک طلایی برای عمر طولانی

از پوست خود مراقبت کنید

چیزی به کوچکی استفاده از کرم ضد آفتاب روزانه، به خصوص در روزهای آفتابی، می تواند کمک زیادی به محافظت از شما در برابر سرطان پوست کند، سرطانی که سالانه هزاران نفر را می کشد.

دکتر چارلز پوزا متخصص پوست استفاده روزانه از ضد آفتاب را توصیه می کند. به گفته وی، این ترکیب با استفاده شبانه از رتینوئیدها (محصول مراقبت از پوست و ماده ضد پیری که عمدتاً برای درمان مشکلات پوستی مانند آکنه استفاده می شود) و استفاده منظم از آلفا هیدروکسی اسیدها (گروهی از اسیدهای گیاهی و حیوانی که روی پوست استفاده می شود) است. طیف مورد استفاده در طیف گسترده ای از محصولات مراقبت از پوست (آلفا هیدروکسی اسیدهای مختلف برای جلوگیری از پیری پوست و آکنه استفاده می شود)، سه “ستون ضد پیری” را تشکیل می دهد. از نظر سبک زندگی، خوردن یک رژیم غذایی متعادل، نوشیدن آب فراوان. دکتر پوزا افزود: و هفت تا نه ساعت خواب در شب برای پوست مفید است.

5 تکنیک طلایی برای عمر طولانی

مراقب مغزت باش

مراقبت از مغز ممکن است کار مهمی به نظر نرسد، اما دکتر دیل بریدسن، عصب شناس در موسسه باک، گفت که بهبود سلامت مغز با بهبود سلامت کل بدن شما مرتبط است. سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم پیچ می توانند نقش مهمی ایفا کنند. نقش مهمی در سلامت مغز دارد. این متخصص همچنین توصیه کرد مصرف غذاهای فرآوری شده را به حداقل برسانید. وی همچنین خاطرنشان کرد که ورزش و خواب کافی نیز می تواند مغز را تقویت کند. دکتر بریدسن افزود که سرگرمی های ذهنی و چالش های جدید مانند یادگیری زبان باید برای حفظ تحریک شناختی در نظر گرفته شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا