اخبار روز

تحولات جنگ غزه در روز هشتاد و سوم؛ ادامه دار بودن تجاوز صهیونیست‌ها و جزئیات آتش‌بس آمریکایی-اسرائیلی!/جزئیات

ایسنا نوشت: جنگ در نوار غزه در حالی به هشتاد و سومین روز خود رسیده است که درگیری‌ها در بحبوحه بمباران شدید شهرها و مناطق شمال و جنوب نوار غزه به وسیله رژیم صهیونیستی ادامه دارد و یک فاجعه‌ انسانی و بهداشتی را رقم زده است.

منابع رسانه ای فلسطینی بامداد امروز (پنجشنبه) فاش کردند که بمب افکن های ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ادامه درگیری های زمینی، مناطق مختلف نوار غزه را بمباران می کنند.

در تازه ترین حملات، جنگنده های رژیم صهیونیستی مناطقی در «دیر البلح» در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که بیش از ده شهید و مجروح بر جای گذاشت. این منابع همچنین فاش کردند که درگیری زمینی میان رزمندگان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی در محورهای مختلف نوار غزه ادامه دارد.

تلفات روزافزون ارتش رژیم صهیونیستی

در همین زمینه ارتش رژیم صهیونیستی از کشته و زخمی شدن چند نظامی دیگر خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه سرباز این رژیم در درگیری های زمینی در مرکز و جنوب نوار غزه کشته شدند. به گفته ارتش رژیم اشغالگر، تعداد تلفات سربازان این رژیم از هفتم اکتبر به 501 نفر رسیده است.

بحران بهداشتی در غزه

این حملات در حالی ادامه دارد که سازمان بهداشت جهانی نسبت به وضعیت وخیم بهداشتی و پزشکی در نوار غزه هشدار داده است. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که وضعیت بهداشتی در نوار غزه بسیار وخیم است.

این سازمان در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت:الان ۱۳ بیمارستان در نوار غزه نیمه فعال شده اند و ۲۱ بیمارستان دگر نیز  خدمات‌رسانی ندارند و سرویس خارج شده‌اند.

پیشنهاد مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی

از سوی دیگر، شبکه 13 رژیم صهیونیستی امروز جزئیات پیشنهاد جدید آتش بس در نوار غزه را فاش کرد و اشاره کرد که این پیشنهاد از سوی تل آویو و واشنگتن ارائه شده است.

این شبکه عبری‌زبان گزارش داد: بر اساس پیشنهاد اسرائیلی-آمریکایی، اسرائیل در مرحله اول ضمن آوردن تجهیزات پزشکی بیشتر به نوار غزه، از مناطق پرجمعیت عقب نشینی خواهد کرد.

این صدا و سیما همچنین اعلام کرد: حماس در مرحله دوم زنان اسیر شده و اجساد سربازان اسرائیلی را تحویل می دهد و پس از آن ارتش اسرائیل برای گام های جدید در نوار غزه آماده می شود.

حمله گسترده صهیونیست ها به چند منطقه در کرانه باختری 

منابع رسانه ای گزارش دادند که در ادامه جنایات خود علیه ملت فلسطین، نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری یورش بردند و تعدادی از فلسطینی ها را با تیراندازی به سمت آنها شهید و مجروح کردند.

رسانه های فلسطینی از حمله نظامیان صهیونیست به شهر و اردوگاه جنین و درگیری با رزمندگان مقاومت خبر دادند. بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی، درگیری ها در جنین ادامه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی تجهیزات بیشتری را به این شهر ارسال کرده است. صهیونیست ها یکی تعدادی از ژنراتورهای برق جنین را هدف قرار دادند و این اقدام شهر را در خاموشی فرو برد.

برخی منابع از زخمی شدن چند فلسطینی در جنین خبر می دهند.

رسانه های فلسطینی نیز از حمله صهیونیست ها به مناطق مختلف رام الله خبر دادند. تلویزیون فلسطین اعلام کرد که یک جوان فلسطینی در شهر رام الله بر اثر اصابت گلوله های صهیونیست ها به شهادت رسیده و دست کم دوازده فلسطینی دیگر زخمی شده اند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست ها به مناطقی در نابلس و طولکرم نیز حمله کردند که منجر به درگیری بین آنها و مبارزان فلسطینی شد. نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین با حمله به شهر اریحا و اردوگاه عین السلطان اثاثیه آنها را تخریب و به خانه های فلسطینی ها یورش بردند. صهیونیست ها چند فلسطینی از جمله یک پزشک را در شهر اریحا بازداشت کردند.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) با حمله به شهرک های صهیونیست نشین در نوار غزه و به اسارت گرفتن ده ها صهیونیست عملیات بی نظیری را آغاز کرد. کارشناسان این عملیات را شکست راهبردی رژیم صهیونیستی و ارتش به اصطلاح “افسانه ای” آن می دانند. این عملیات تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر را به مناطق مسکونی در نوار غزه آغاز کرد و این تهاجم از  هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته ای در روز جمعه 10 دسامبر (10 آذر) دوباره ادامه یافت.

وزارت بهداشت غزه شامگاه چهارشنبه در هشتاد و دومین روز از جنگ اعلام کرد که تعداد شهدا به 21110 نفر رسیده است. این وزارتخانه همچنین آخرین تعداد مجروحان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را 55 هزار و 234 نفر اعلام کرد.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا