دانستنی هاسبک زندگیعمومی

3 نشانه شکست رابطه عاطفی و زناشویی!

چان بیان کرده است: “وقتی زمانی که شما و شریک زندگی‌تان با یکدیگر مشاجره می‌کنید، صحبت‌های‌تان به طور منظم به اظهارات آزاردهنده یا تلافی‌های کنایه‌آمیز تبدیل می‌شود، می‌تواند بین شما و شریکتان فاصلهٔ عاطفی ایجاد کرده و یا منجر به عصبانیت شود. این نوع رفتاری که یک فرد به گونه‌ای عمل می‌کند که به نظر می‌رسد برتری اخلاقی نسبت به فرد دیگری دارد، مشخصهٔ یک نگرش تحقیرآمیز است. در یک رابطهٔ سالم و پویا، زوجان به هدف درک یکدیگر بحث می‌کنند، نه این‌که یکدیگر را تحقیر کنند.”

همه روابط گهگاهی از مسیرهای سختی عبور می کنند، اما اگر یک رابطه رفتارها یا لحظات مضر زیادی را پشت سر بگذارد، بازیابی آن می تواند دشوار باشد. یک درمانگر سه راه برای تشخیص اینکه آیا رابطه زوجین رو به وخامت است به اشتراک می گذارد.

به گزارش فرارو به نقل از یاهو نیوز، اگر خود را در میانه مشاجره عاطفی با شریک زندگی خود می بینید یا احساس می کنید در یک رابطه گیر کرده اید، عوامل زیادی در این امر نقش داشته اند.

1- از شخصیت شما انتقاد می کند

آلدریچ چان، درمانگر و عصب روانشناس می گوید عوامل ترکیبی در شکست بالقوه یک رابطه نقش دارند. به عنوان مثال، اگر یکی از شرکا از شخصیت شریک خود انتقاد می کند و علاقه ای به بهبود ارتباط خود با او ندارد، یا اگر هر دو طرف چنین رفتاری از خود نشان می دهند، ممکن است به این معنی باشد که رابطه شما در حال فروپاشی است.

چان می‌گوید: «البته، طبیعی است که از راه‌های سختی عبور کنید و با شریک زندگی خود اختلاف نظر داشته باشید، اما اگر چندین عامل همزمان رخ دهند، واقعاً می‌توانند خطر فروپاشی رابطه را افزایش دهند.»

طبیعی است که هر از گاهی از شریک زندگی خود احساس ناامیدی یا ناراحتی کنید، اما به گفته چان، اگر شما یا شریک زندگیتان به این احساسات منفی با حمله مداوم به شخصیت طرف مقابل واکنش نشان دهید، به گفته چان می تواند آسیب های جبران ناپذیری به رابطه وارد کند.

چان می گوید: “اگر شما و شریک زندگی تان با هم مشاجره کنید و مکالمه شما مرتباً به اظهارات آزاردهنده یا پاسخ های طعنه آمیز تبدیل شود، این می تواند بین شما و همسرتان فاصله عاطفی ایجاد کند یا منجر به خشم شود. این نگرش با نوعی رویکرد مشخص می شود.” این تحقیر آمیز است که یکی از طرفین طوری رفتار کند که گویی برتری اخلاقی نسبت به شریک دیگر دارد. این زمانی است که یک زن و شوهر در یک رابطه با پویایی سالم با هدف درک یکدیگر، نه تحقیر یکدیگر، با یکدیگر بحث می کنند.

2- در لحظات سخت ساکت می مانند

در طول اختلافات شدید، برخی از افراد ممکن است احساس ناراحتی کنند و نیاز به استراحت داشته باشند تا قبل از اینکه با شریک زندگی خود راه حلی پیدا کنند، احساسات خود را پردازش کنند. چان می گوید طبیعی است، حتی سودمند، که بخواهیم فضایی برای این کار داشته باشیم.

با این حال، به گفته چان، اگر شخصی بدون ابراز نیاز خود سکوت کند و به اصطلاح نسبت به دیگری سکوت کند، این رفتار ممکن است نشانه ای از کار نکردن پویایی آن رابطه باشد. او می‌گوید این نوع رفتار، همراه با سکوت، می‌تواند اعتماد و ارتباط بین دو شریک را از بین ببرد، زیرا باعث می‌شود شریک دیگر در یک نقطه تنش شدید احساس تهدید و عدم اطمینان کند.

چان می‌گوید: «اگر کسی با شریک خود مخالف است، احساس می‌کند شنیده نمی‌شود، یا می‌خواهد که شریک زندگی‌اش متفاوت عمل کند، بهتر است به او بگوییم تا جایی که ممکن است مستقیم و آرام به او بگوییم تا هر دو بتوانند با هم کار کنند تا از آن موقعیت عبور کنند.»

3- نسبت به بهبود ارتباطات خود احساس بی علاقگی می کنید

همه در روابط خود دچار مشکل می شوند، به طور تصادفی بحثی را شروع می کنند زیرا ابتدا به اندازه کافی آرام نشده اند، یا فراموش می کنند که برای یک شب قرار ملاقات بگذارند زیرا بیش از حد مشغول کار بودند. چان می گوید، اگر شما یا شریک زندگی تان متوجه شدید که دیگر انرژی یا اشتیاق لازم برای قوی تر و پایدارتر کردن رابطه خود را ندارید، وقت آن است که جدی فکر کنید.

او می‌افزاید: «اگر چند بار سعی کرده‌اید که به طور واضح و مختصر با شریک زندگی‌تان ارتباط برقرار کنید، و حتی ممکن است شرایط را برای شریکتان تغییر دهید، اما به نظر می‌رسد که او در برابر تمام تلاش‌های شما مقاومت می‌کند، پس این برای شما نشانه‌ای است که این رابطه درست نیست. کار نمی کند.”

به گفته چان، دو شریک در یک رابطه با پویایی سالم از یکدیگر به خاطر گام های اشتباه خود عذرخواهی می کنند و روی راه هایی برای تقویت رابطه سرمایه گذاری می کنند، مانند خواندن کتاب های خودیاری، مراجعه به یک درمانگر، و بررسی منظم چگونگی روابط بهبود یافته. پویایی رابطه

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا