اخبار روز

کدام گروه واریزی مضاعف سهام عدالت دارند؟

باغستانی اظهار کرد: سهامداران سهام عدالتی که هنوز با مشکلات مربوط به شماره شبای معتبر دست به گریبان هستند، می‌توانند با ثبت نام یا به‌روزرسانی اطلاعات خود در سامانه “سجام”، در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی شرکت کنند.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از فرارو، حمد باغستانی، مدیرکل سپرده گذاری مرکزی صندوق و شرکت تسویه اوراق بهادار اظهار داشت: با پذیرش سهامداران، تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» به ثبت رسیده است. آمارها حاکی از آن است که پاییز امسال تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه «سجام» نسبت به مدت مشابه فصل قبل دو برابر شده است به طوری که در سه ماهه سوم سال بیش از 400 هزار سهامدار در این سامانه ثبت نام کردند.

مهلت واگذاری سهام متوفیان به وراث نیز تمدید شد و گفت: سامانه «میرات» به منظور تسریع در روند واگذاری از سال 1383 تا 10 تیرماه 1398 برای وراث متوفی بازگشایی شده است.

مدیرکل شرکت سپرده گذاری مرکزی تاکید کرد: کل مراحل ثبت نام در سامانه «میراث» در شعب شرکت های کارگزاری و در بانک های منتخب رایگان است و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

وی درباره آخرین آمار واریز سود سهام عدالت گفت: بیش از یک میلیون سهامدار عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر مواجه هستند که این افراد می توانند در مراحل زیر نسبت به ثبت نام یا به روز رسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرآیند دریافت سود سهام اقدام کنند. دوره ها

وی در خصوص زمان واریز فاز دوم سود سهام، افزود: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت تمامی سود از شرکت های سرمایه گذار انجام خواهند داد تا بتوانیم سود را دریافت کنیم. باقی مانده از این گروه از سهامداران قبل از پایان سال به حساب خود واریز کنید.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی، از سال 1383 تاکنون بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر از سهامداران عدالت فوت کرده اند. یکی وراث متوفی می توانند با استفاده از 6000 شعبه شرکت های کارگزاری یا بانک های منتخب (بانک ملی، ملت، پارسیان و تجارت) فرآیند واگذاری سهام را انجام دهند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا