اخبار روز

جزئیات جدید افزایش حقوق کارگران در سال 1403!

رئیس فراکسیون کارگری مجلس درباره افزایش حقوق کارگران برای سال آینده اظهار کرد: “تا زمانی که تورم کنترل نشود، افزایش زیر ۴۰ درصد حقوق به مصلحت کارگران نیست.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از اقتصاد 24، علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی درباره افزایش حقوق کارگران تا سال 1403 گفت: بحث تعیین حقوق کارگران در کشور بسیار حیاتی است. . و مهم است و ربطی به موضوع حقوق کارگران ندارد زیرا طبق ماده 41 قانون کار و ماده 96 قانون ارگانی تامین اجتماعی نحوه تصمیم گیری در مورد حقوق کارگران به عهده دیگری است. مرجع بوده و ارتباط مستقیمی با قوانین مصوب ندارد.

وی ادامه داد: ما سال گذشته انتقادات شدیدی به دولت داشتیم و الان هم انتقاد داریم چرا که انتظار داشتیم دولت محترم چارچوبی را طراحی کند که دستمزدها را متناسب با تورم و سبد معیشتی افزایش دهد و اگر تورم کنترل نشود. بر اساس مصوبه شورای عالی کار باید حقوق کارگران بازنگری شود اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و نظرات متناقضی در دولت مطرح می شود که فضای خوبی ایجاد نمی کند.

بابایی نماینده مردم ساری در مجلس در خصوص نامه فراکسیون کارگری به وزیر کار اظهار داشت: بارها در خصوص بررسی حقوق کارگران به وزیر کار نامه نگاری کرده ایم و حتی جلساتی را با وزیر کار برگزار کرده ایم. حضور وزیر کار که در مورد مسکن ملی کارگران تصمیماتی گرفته شد و قرار بود اینطور باشد.» در مورد حقوق کارگران هم باید جلسه ای برگزار می شد که برگزار نشد؛ به نظر من. وزیر کار باید عاجل فکری به حال خود کند، زیرا کارگران به دلیل تورم با چالش مواجه هستند و اگر این اتفاق نیفتد، کارگران در سال آینده با چالش جدی تری مواجه خواهند شد.

وی تصریح کرد: باید برای کارگران فکری اساسی کرد وگرنه نارضایتی شدیدی در بین کارگران ایجاد می شود. برای احیای حقوق باید جلسه شورای عالی کار تشکیل شود و همچنان درخواست داریم این جلسه برگزار شود و از ماه ششم تصمیم گیری شود و معوقات پرداخت شود. به همین دلیل منتظر تصمیم دولت هستیم.

بابایی کارنامی درباره افزایش حقوق کارگران برای سال آینده گفت: تا زمانی که تورم کنترل نشود، افزایش حقوق زیر 40 درصد به نفع کارگران نیست.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا