اخبار روز

واریز معوقات مهر، آبان و آذر ۱۴۰۲ برای بازنشستگان/ میانگین ۳۷ میلیون

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از صدور احکام رتبه‌بندی بازنشستگان رسته‌های آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش برای ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مشمولان خبر داد.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین، مشکانی مدیرکل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: موضوع طبقه بندی مستمری بگیران حوزه آموزشی و فرهنگی آموزش و پرورش باید طبق قانون اجرا می شد اما با توجه به که آموزش و پرورش در نیمه دوم سال 1401 احکام مستخدمین و مشمولین صلاحیت صادر شده بود و این امر تا کنون ادامه داشت.

وی افزود: افرادی که در محدوده 31 هستند شهریور 1400 نفر در پایان سال 1401 بازنشسته شدند زیرا با درخواست احراز صلاحیت این عزیزان در زمان استخدام حکم گزینش استخدامی توسط آموزش و پرورش صادر نشده بود و پرونده این عزیزان در زمان تحویل بدون صلاحیت بوده است. به صندوق بازنشستگی کشوری

مدیر کل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در مجموع 50 هزار و 477 نفر معوقه هستند، تصریح کرد: این رقم به دلیل تاخیر در تناسب در اجرای این قانون (تناسب سازی) به طور متوسط ​​معادل 37 میلیون و 200 هزار تومبه است. 31 شهریور 1400 تا پایان سال 1402.

وی ادامه داد: صندوق بازنشستگی کشوری پس از پرداخت حقوق دی ماه به طور میانگین سه ماه معوقه را پرداخت می کند. مهر، آبان و آذر 1402 مبلغی معادل 6 میلیون و 645 هزار تومان به حساب این تعداد مشمول واریز می کند که عددی متوسط ​​است و ممکن است عده ای کمتر یا بیشتر از این تعداد دریافت کنند.

مسکنی تاکید کرد: این پرداخت ها تا پایان سال به صورت ماهانه و تا تکمیل و تسویه معوقات عزیزان با اعتبار لازم و همکاری سازمان برنامه و بودجه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، در این فرآیند با توجه به لزوم صدور احکام اصلاحی با ضریب برای سال های بعد، بیش از 114 هزار حکم اصلاحی برای مشمولان صادر شده و در سایت صندوق کشوری مستمری بازنشستگان قابل دسترسی و مشاوره است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا