دانستنی ها

دلیل چاق شدن در زمستان و چند راهکار عالی برای جلوگیری از آن!

دمای پایین‌تر هوا در زمستان انسان‌ها را کمتر فعال و بیشتر در خانه نگه می‌دارد، که ممکن است منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

مشکل چاق شدن ما در زمستان ده ها سال است که مورد بحث قرار گرفته است. منطق متعارف نشان می دهد که افراد در ماه های سردتر 5 پوند اضافه وزن پیدا می کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از یاهولایف، اگرچه این عدد کمی اغراق آمیز است، اما پزشکان می گویند این افزایش وزن یک پدیده واقعی است.

دکتر کونال شاه، استادیار غدد درون ریز در مرکز پزشکی راتگرز رابرت وود جانسون، می گوید: «این یک اتفاق رایج در بسیاری از بیماران است.

دکتر «دینا پرالتا رایش» – مدیر پزشکی سلامت وزن در نیویورک – که با این موضوع موافق است به یاهولایف می‌گوید: همه ما می‌بینیم که افراد در طول تعطیلات وزن اضافه می‌کنند و پس از فرا رسیدن ماه ژانویه برای کاهش وزن در سال نو تصمیم می‌گیرند.

در حالی که افزایش وزن از فردی به فرد دیگر متفاوت است، تحقیقات از افزایش وزن در زمستان پشتیبانی نمی کند. در مطالعه ای بر روی 195 بزرگسال که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، وزن افراد در طول سال چهار بار اندازه گیری شد.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایندیپندنت، بر اساس این مطالعه، کارشناسان دریافتند که بسیاری از آنها در هوای سردتر به طور متوسط ​​200 گرم و در تعطیلات حدود 400 گرم اضافه وزن پیدا کردند که به طور متوسط ​​بیش از نیم کیلوگرم اضافه وزن داشتند. آنها داشتند. با این حال، بسیاری از آنها پس از تعطیلات شروع به کاهش وزن کردند.

مطالعه دیگری وزن دانش آموزان دختر را از ماه می تا ژانویه بررسی کرد و نشان داد که زنان از پاییز تا زمستان حدود نیم کیلو اضافه وزن پیدا کردند.

چرا افراد در زمستان چاق می شوند؟

دکتر. میرعلی، جراح چاقی و مدیر پزشکی یک مرکز جراحی کاهش وزن در کالیفرنیا، می‌گوید: عوامل متعددی دخیل هستند. افزایش وزن در زمستان اغلب با رژیم غذایی مرتبط است. در تعطیلات و مهمانی ها مردم بیشتر غذا می خورند و کمتر به آنچه می خورند توجه می کنند.

علی ادامه می‌دهد: «تعطیلات شامل سفر می‌شود و این باعث می‌شود افراد از برنامه‌های ورزشی خود دوری کنند. علاوه بر این، دمای پایین‌تر هوا به این معنی است که افراد غیرفعال‌تر هستند و فعالیت‌های کمتری در خارج از خانه انجام می‌دهند.

چگونه از افزایش وزن در زمستان جلوگیری کنیم؟

علی می گوید: مراقب قند و کربوهیدرات مصرفی خود باشید. لازم نیست مراقب سبزیجات و پروتئین ها باشید. همچنین با توجه به اینکه مصرف میان وعده ها و وعده های غذایی مغذی در فصل زمستان رایج است، دکتر. شاه برای انجام ورزش در این مدت.

می گوید: به خیلی ها توصیه می کنم در خانه ورزش کنند. او توصیه می کند در تعطیلات لاغر نشوید، بلکه در این مدت وزن خود را حفظ کنید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا