اخبار روز

مهم ترین دغدغه های مردم در سال 2023 مطابق با جستجوهای گوگل!/جزئیات

زومیت نوشت: گوگل فهرستی از پرجست‌وجوترین عبارات و کلمات در سال ۲۰۲۳ را که بیشتر از همه مورد توجه افراد بوده‌اند، انتشار داده است.

گوگل فهرستی از نتایج جستجوی 2023 منتشر کرده است که جستجوهای برتر جهانی را شامل می شود، از عناوین سرگرمی گرفته تا از دست دادن شخصیت های محبوب و اخبار غم انگیزی که در سراسر جهان طنین انداز شده است.

بر اساس فهرست منتشر شده توسط گوگل، جنگ غزه در صدر روندهای خبری در سال 2023 قرار دارد و پس از آن جستجوهای مربوط به انفجار زیردریایی تایتانیک در ماه ژوئن (خرداد و تیر) همچنین زلزله های ویرانگر ترکیه و سوریه در ماه فوریه (بهمن و اسفند) قرارداد.

بیشترین فرد جستجو شده در گوگل دامار هملین، بازیکن NFL است که در ماه ژانویه در جریان بازی بوفالو بیلز دچار ایست قلبی شد. بعد از آن جرمی رنر می آید. بازیگری که در اوایل سال 2023 از تصادف برف روب جان سالم به در برد. علاوه بر این، متیو پری و تینا ترنر روند جستجوی افرادی را که در سال 2023 درگذشتند رهبری کردند.

در دنیای سرگرمی، فیلم «باربی» بر روند جستجوی فیلم گوگل در سال جاری مسلط شد و پس از آن «اپنهایمر» و فیلم هندی «جوان» قرار گرفتند. همچنین سه سریال محبوب سال 2023، سریال‌های«آخرین بازمانده از ما»، «ونزدی» و «جینی و جورجیا» است.

آهنگ Idol از یوآسوبی به پرجستجوترین آهنگ گوگل تبدیل شده است. پس از آن آهنگ Try That In A Small Town اثر جیسون آلدین که در تابستان امسال پس از بحث و جدل فراوان به جدول صعود کرد و پس از آن Bzrp Music Sessions, Vol. 53 توسط شکیرا و بیزارپ وارد جدول شد.

محبوب ترین دستور غذا در نتایج جستجو «بی‌بیم‌باپ»  بود.«باشگاه فوتبال اینتر میامی» و «خانه‌ی جدید لیونل مسی»، نیز در صدر ترندهای ورزشی گوگل قرار داشتند. بسیاری از کاربران در ایالات متحده آمریکا نیز سوالاتی را جستجو کردند. از جمله «چرا تخم‌مرغ، بلیط‌های کنسرت تیلور سوییفت و بطری‌های Sriracha اینقدر گران هستند؟»

علاوه بر این، کلمه «rizz» (که اخیراً کلمه سال آکسفورد نامیده شد) رایج‌ترین عبارت جستجو در تعاریف عامیانه بود.

فهرست کشورها و گرایش‌های سال‌های گذشته را می‌توانید در آرشیو جستجوی سالانه گوگل بیابید. به گفته گوگل، نتایج تحقیقات از 1 ژانویه 2023 (11 دی) تا 27 نوامبر (6 آذر) جمع آوری شد.

به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس این موتور جستجو، گوگل همچنین بزرگترین نتایج جستجوی خود را «در تمام دوران» در دسته‌های مختلف منتشر کرد. به عنوان مثال، بیانسه محبوب ترین برنده گرمی در تمام دوران ها، کریستیانو رونالدو پرجستجوترین ورزشکار و سریال هری پاتر پرجستجوترین فیلم یا سریال تلویزیونی است.

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا