اخبار روز

فاش شدن روش جدید هک آیفون!

هکر‌ها برای نفوذ به آیفون و سرقت اطلاعات کاربران روشی پیدا کرده اند که از یک کیبورد جعلی استفاده می‌کنند.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از اکونومی ۲۴، هکرها همواره به دنبال راه های جدیدی برای نفوذ به دستگاه های کاربران هستند. یک حفره امنیتی جدید در iOS به هکرها اجازه می دهد از صفحه کلید کاربر جاسوسی کنند.

Certo Software گزارشی منتشر کرد که نشان می دهد چگونه مجرمان سایبری با دور زدن تدابیر امنیتی سختگیرانه اپل سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند. برای انجام این کار، کاربران یک صفحه کلید شخص ثالث را روی دستگاه خود نصب می کنند که دارای کی لاگر است. این نرم افزار هر ضربه زدن توسط کاربر کامپیوتر را ثبت می کند و از این طریق اطلاعات کاربر را به سرقت می برد.

هکرها این ابزار هک را در یک اپلیکیشن کوچک مخفی می کنند و با کمک نرم افزار تست پرواز اپل برای توسعه دهندگان اپلیکیشن، کنترل های امنیتی شرکت را دور می زنند. هکرها امیدوارند که کاربران برنامه های آلوده را دانلود کنند تا اطلاعات خود را به دست آورند.

طبق گفته Certo Software، هکرها تقریباً ساده عمل می کنند. آنها از یک برنامه کوچک استفاده می کنند که حاوی یک صفحه کلید خاص است. این صفحه کلید با داشتن نرم افزار Keylogger هر چیزی را که کاربر تایپ می کند به هکرها منتقل می کند. زمانی که برنامه روی تلفن همراه کاربر نصب می شود، هکرها از طریق صفحه کلید مخصوص آیفون به تنظیمات برنامه دسترسی پیدا می کنند و دسترسی کامل به صفحه کلید را فراهم می کنند.

در مرحله بعد، هکرها صفحه کلید پیش فرض دستگاه را به نسخه حاوی بدافزار خود منتقل می کنند. البته لازم به ذکر است که اکثر اوقات این کیبوردها مشابه کیبورد آیفون هستند و تشخیص آن از کیبورد واقعی تقریبا غیرممکن است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا