اخبار روز

واریز سود سهام عدالت تا چند روز آینده/ برای نوزادان هم واریز می شود؟

 

در ادامه جزئیات توضیحات ارائه شده دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در خصوص آخرین خبرها از توزیع سود سهام عدالت در سال جاری را می توانید بخوانید.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی حاجیوند با بیان اینکه موضوع تخصیص سهام به نوزادان مشکلی ندارد، اظهار داشت: پیگیری ها برای دریافت سود سهام و واریز فاز اول آن به حساب های ذینفعان سهام عدالت در حال انجام است.

وی با ابراز این که طرح توزیع سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ تاکنون در کشور در حال اجراست، اظهار کرد: با پایان یافتن مهلت ۱۰ ساله تسویه اقساط سهام عدالت از محل سود سالیانه، چند سالی است که این سود به حساب مشمولان واریز می‌شود.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس افزود: بر این اساس امسال سود سرمایه در دو نوبت به حساب مشمولان واریز می شود که نوبت اول تا پایان آذرماه و نوبت بعدی خواهد بود. دور تا پایان سال خواهد بود.

وی در خصوص آخرین اخبار از تقسیم سود سرمایه در سال جاری گفت: با پایان یافتن فصل مجامع اکثر شرکت هایی که سهام آنها در قالب سهام سرمایه به ذی نفعان واگذار شده و به آنها شرکت سرمایه گذاری می گویند، همگی یا بخشی از سود مجامع به حساب جامعه مرکزی واریز و تسویه وجوه واریز شده و برای مابقی شرکت ها نامه نگاری و پیگیری صورت گرفته و در حال دریافت سود هستیم.

حاجیوند تصریح کرد: طبق وعده داده شده، قسمت اول سود سهام عدالت تا پایان آذرماه به حساب مشمولان واریز می شود.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام با بیان اینکه برخلاف یارانه نقدی که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود، سود سهام به حساب افراد واریز می شود، گفت: سهامداران به حساب افراد واریز می شوند. برای دریافت سود سهام، اقدام خاصی انجام نمی دهند، جایی نمی روند و مبلغی را پرداخت نمی کنند.

وی ادامه داد: سود سهام عدالت طبق روال سال های اخیر به حساب دارندگان این سهام واریز می شود و در صورت درج عدد نادرست و یا بروز مواردی مانند حساب بانکی مشترک، به حساب صاحبان این سهام واریز می شود. راکد است، شماره حساب شخص دیگری اعلام می شود، حساب ارزی است، انسداد بانک یا حساب رخ داده است، سهامداران منتظر دریافت سود نباشند.

حاجیوند افزود: بر این اساس لازم است این دسته از سهامداران با مراجعه به سامانه سجام، شماره شبایی جدیدی را وارد کنند که در موارد مذکور لحاظ نشده است.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: مشکل حساب بانکی و عدم واریز سود سهام منجر به از بین رفتن سود نمی شود و اگر مردم شماره سهام خود را وارد حساب بانکی کنند. ، سود سهام به حساب شما واریز و به حساب شما واریز می شود.

حاجیوند همچنین در خصوص اخباری مبنی بر افزایش سهام برخی از رسانه ها برای نوزادان، گفت: طبق ماده 11 قانون جمعیت جوانان، وزارت امور اقتصاد و دارایی برای متولدین سال 1400 به بعد باید مبلغی را اختصاص دهد. اختصاص داده شده به سرمایه گذاری در صندوق های قابل معامله در بورس (ETF). ) واگذاری، که این ماده به اشتباه به این معناست که این سهام همان سهام عدالت است.

دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور دارایی افزود: در حال حاضر ثبتی برای تخصیص سهام به مشمولان جدید وجود ندارد و لازم است هموطنان اخبار مربوط به سهام را در رسانه های رسمی پیگیری کنند. .


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا