اخبار روز سینما

عکسی باورنکردنی از دوران قاجار + اولین کامیون وارد ایران شد! + تصاویر

به گزارش پی ام آپ به نقل از فرادید، سفر به دوره قاجار شما را به دیدن گوشه هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن پیش می برد.

در مجموعه «سفر به عصر قاجار» هر بار با عکس های باکیفیت از آرشیوهای معتبر شما را به دیدن گوشه هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن پیش می بریم.

می توانید این عکس ها را بارها و بارها تماشا کنید و هر بار چیزهای جدیدی ببینید. همه چیز، از لباس و جزئیات صورت گرفته تا شکل و ظاهر خانه ها و خیابان ها، در قرن حاضر دستخوش تغییرات زیادی شده است.

در حالی که اولین عکس امروز تصویری از ورود کامیونی از مرز جلفا به ایران بود، عده ای روس در کنار آن عکس یادگاری گرفتند. با توجه به آنچه در آرشیو «مایرون اسمیت» ذکر شده، این احتمالا اولین کامیون وارداتی به ایران است.

عکس دوم یک عکس دسته جمعی از افسران ژاندارمری است. ژاندارمری اولین بار به درخواست دولت ایران در دوره قاجار توسط یک افسر سوئدی تأسیس شد.

(تصاویر) سفر به دوره قاجار; از اولین کامیون ایران تا غلام سیگاری دختر شاه!

عکس سوم گروهی از دانش آموزان مدرسه زنده دارک را نشان می دهد. این مدرسه توسط فرانسوی ها برای آموزش دختران ارمنی در ایران تأسیس شد. ساختمان این مدرسه توسط یک معمار روسی به نام نیکولای مارکوف ساخته شده است.

(تصاویر) سفر به دوره قاجار; از اولین کامیون ایران تا غلام سیگاری دختر شاه!

عکس آخر صحنه طنزی است از دختر ناصرالدین شاه عصمت الدوله در کنار کنیزان و کنیزانش. در این عکس خود عصمت الدوله بالای سر غلام جوان سیاه پوست ایستاده و به او نگاه می کند. پسر هم ژست کاملا بی تفاوت و بی دقتی زد و سیگارش را گوشه لبش گذاشت!

(تصاویر) سفر به دوره قاجار; از اولین کامیون ایران تا غلام سیگاری دختر شاه!

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا