اخبار روز سینما

برآورد برج میلاد میزبان جشنواره فیلم فجر + اعلام اسامی فیلم ها تا پانزدهم دی

به گزارش خبر پی ام آپ به نقل از روابط عمومی، مسعود نجفی با بیان اینکه فیلم ها بر اساس آیین نامه منتشر شده و شرایط شرکت در چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر در هیات انتخاب مورد بررسی و بررسی قرار می گیرند، گفت: تا به 15 ارزیابی دبیرخانه دی اسامی فیلم های پذیرفته شده در بخش اصلی جشنواره این ماه به طور رسمی اعلام می شود.

وی همچنین تعداد فیلم های پذیرفته شده در جشنواره را اینگونه توضیح داد: مانند هر سال 20 فیلم برای بخش اصلی جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفتند. اما طبق آیین‌نامه، اگر تعداد فیلم‌های قسمت اول به عددی برسد که نیاز به جداسازی در بخش مستقل داشته باشد. قسمت ظاهر جدید وارد می شود، این روند تصمیمی است که باید تا پایان مهلت درخواست یعنی نیمی از آن توسط کمیته انتخاب اتخاذ شود. دی ماه اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: امسال علاوه بر بخش بین المللی، بخش ملی نیز برگزار می شود، طبیعتا بازار فیلم را نیز خواهیم داشت و برنامه های ویژه ای برای بخش بین الملل برگزار می شود. امسال. جشنواره فیلم فجر همانند سال های گذشته

نجفی در برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره نحوه و تعداد فیلم های راه یافته به جشنواره گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره جهانی فیلم فجر امسال تا پانزدهم است. آذر 106 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

حضور فیلم های اولیه بیش از سال های قبل مشهود بود

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر همچنین با اشاره به اینکه مشارکت امسال پرشورتر و گسترده تر از سال گذشته بود، گفت: سال گذشته 75 فیلم متقاضی حضور در جشنواره بودند و امسال 106 فیلم ارسال شد. شاهد بودیم که در دوره های گذشته نزدیک به 120 اثر تحویل داده شد و حضور فیلم هایی که برای اولین بار در سال جاری اکران شد، بیش از سال های گذشته پررنگ تر بود.

نجفی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که شگفتی‌ها در بسیاری از دوره‌های جشنواره جهانی فیلم فجر توسط اولین فیلم‌ها ایجاد می‌شود و نمایشگاه این گونه آثار از جذابیت و ویژگی‌های خاصی برخوردار است. «ایستاده در غبار» ساخته محمدحسین مهدویان که برای اولین بار آثار خود را به جشنواره فیلم فجر فرستاد، «عبد یک روز» ساخته سعید راوشیت، «اتخاک گلی» به کارگردانی محمد عسگری و… مثل فیلم ها .

وی با تاکید بر تلاش مستمر و ویژه سینماگران کشور گفت: بسیاری از فیلمسازان مهم، موفق و مطرح کشورمان در جشنواره فیلم فجر معرفی شدند که اینها عبارتند از; ابراهیم حاتمی کیا، زنده باد رسول ملاقلی پور و دیگر سینماگرانی که در جشنواره شرکت کردند و ستاره شدند و بعدها یکی از مدیران سینمای کشور شدند.

پیش بینی ما برج میلاد است

مدیر روابط عمومی چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر تصریح کرد: امسال نیز مانند گذشته انتظار داریم شاهد سورپرایزهایی از سوی سینماگران کشور باشیم و امیدواریم در این بخش شاهد معرفی و اکران فیلم های کشور نیز باشیم. . همچنین لازم به ذکر است که در مورد ستاد برگزاری جشنواره، یکی از کارگردانان و فیلمسازان برجسته آینده تحقیق کردیم و البته حدس ما برج میلاد بود. اما هنوز در این مورد مطمئن نیستیم و به محض تصمیم گیری نهایی نتیجه را به صورت رسمی اعلام می کنیم تا تیم های رسانه ای در آنجا مستقر شوند.

نجفی درباره برگزاری کارگاه های ویژه در جشنواره فیلم فجر گفت: تصمیم خاصی برای برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه امسال گرفته نشده است زیرا بزرگترین عامل و جذابیتی که مخاطب را به جشنواره جذب می کند محتوای فیلم های شرکت کننده است. موضوعات جانبی مطرح شده تاکنون در مورد جشنواره چندان تاثیرگذار و مهم نبوده است. اما اگر بر اساس تصمیم مسئولان به نتیجه برسد قطعا اعلام خواهد شد.

وی درباره نحوه تهیه بلیت به ویژه در شهرستان ها توضیح داد: امسال نیز مانند دوره های گذشته تهیه بلیت روال خاص خود را دارد و طبق تقویم اعلام شده از سوی دبیرخانه انجام می شود.

برنامه «سینماچی» رادیو جوان به تهیه کنندگی مجتبی امیری، صدای حسن خلق دوست و آهنگسازی زهره عبدالرحیم و اکرم اویسی، پنجشنبه ها ساعت 21 تقدیم شنوندگان رادیو جوان می شود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا