اخبار روز سینما

رونمایی پلاک ثبتی میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی گشت رودخان!/جزئیات

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از رونمایی از پلاک ثبتی پایگاه جهانی جنگل های هیرکانی در رودخانه فومن خبر داد.

 ولی جهانی، پنجشنبه 16 آذر در سال 1402 گفته شد: وجود جنگل‌های هیرکانی به‌عنوان فسیل‌های زنده، پتانسیل زیادی برای گردشگری دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از رونمایی از پلاک ثبت جهانی جنگل های هیرکانی خبر داد و افزود: کنوانسیون میراث جهانی کشورهای عضو را ملزم می کند که نشان میراث جهانی را در سایت های ثبت شده خود درج کنند.

وی با بیان اینکه جنگل های هیرکانی در سال 2018 به فهرست میراث جهانی اضافه شد، گفت: در اجلاس جهانی یونسکو در سال 2018 شهریور در رویدادی که در ماه جاری در عربستان سعودی برگزار شد، دو منطقه از جنگل های هیرکانی در مرزهای جمهوری آذربایجان به فهرست میراث جهانی جنگل های هیرکانی اضافه شد.

جهانی ادامه داد: در حال حاضر جنگل های هیرکانیان تنها اثر جهانی در بین 27 اثر ثبت شده فرامرزی و مشترک بین دو کشور است.

وی با بیان اینکه محوطه گشت رودخان اولین محوطه از دوازده محوطه هیرکانی در خاک ایران است، افزود: نشان و مجموعه میراث جهانی یونسکو برای اولین بار در این محوطه نصب می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه پارک جنگلی و قلعه تاریخی رودخان در محدوده این محوطه قرار دارد، گفت: منطقه قلعه رودخان همه ساله پذیرای هزاران گردشگر از سراسر ایران و جهان است. و نصب این علامت می تواند تاثیر مثبتی در معرفی این اثر طبیعی ارزشمند و حفظ شده از عصر یخبندان داشته باشد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا