اخبار روز

نوری قزلجه: فساد چای دباش بدون «کار مخفیانه» پیگیری شود

 

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، پس لرزه های افشای فساد 4 میلیارد دلاری در چای دباش همچنان ادامه دارد و سیاستمداران و افکار عمومی در حال واکنش هستند. احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز واکنش به افشای فسادهای میلیاردی در واردات چای، گفت: ارتباط سازمان یافته با فساد در این موضوع مشهود است. بر همین اساس دولت آقای رئیسی ترجیح داد وزیر کشاورزی وقت را از شورای حاکمیت برکنار کند.

غلامرضا نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد در گفتگو با بازتاب آنلاین گفت: نمی توانم بگویم جناح خاصی مسئول این اتفاقات است. اما ابتدا باید بدانیم که هرکس مسئول اعمال و رفتار خود است و نمی تواند از مسئولیت شانه خالی کند. ثانیا کسانی که [مفسدان] حمایت، تایید و معرفی می کنند، به نوعی پشت پرده شرکت می کنند و نمی توانند منکر مسئولیت شوند.

فلاحت پیشه: بزرگترین رسوایی و اختلاس در دولت رخ داده و شاهد سکوت مجلس بوده ایم. چهار سال از قوانین کشور نابود شد.

طنز معنادار اطلاعاتی که به رئیسی پس از افشای فساد بزرگ چای داده شد.

وی همچنین به رویکرد دولت رئیس جمهور مبنی بر مقصر دانستن دولت قبل اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر در مرحله سوم دولت مقصر دانستن دولت قبل مورد استقبال و پذیرش جامعه نیست مگر اینکه دستگاه قضایی به طور رسمی موضوع را ثابت کند.

مشروح گفتگوی نوری قزلجه نماینده مردم بستان آباد را می خوانید.

**************

* آقای نوری قزلجه! دولت فعلی مدعی مبارزه با فساد و سرکوب فساد است. اما آیا در این مدت شاهد پرونده های فساد بزرگی مانند فساد «چای دباش» که اخیرا مطرح شد، هستیم؟ نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

جای بسی تأسف و تعجب است که مدیران برجسته دولتی که شعارشان «ضدفساد» و «ضدفساد» است، تحت تأثیر چنین فسادهایی قرار می گیرند. امیدواریم دولت همانطور که وعده داده بود با این مفسدان برخورد جدی کند.

این پرونده و موارد مشابه باید به صورت جدی، قانونی و بدون کتمان بررسی شود. دولت قول داده بود که از فساد خلاص شود اما متأسفانه دیدیم که در این زمینه عقب مانده است. لذا امیدواریم ایشان حداقل به وعده های خود برای ورود این مفسدان به قوه قضائیه و رسیدگی جدی به این مشکلات عمل کند.

جامعه می داند کدام حکومت ضعیف یا قوی است

* می گویند فساد در دولت های ضعیف بیشتر از دولت های قوی است. مثل پدیده بابک زنجانی در دولت احمدی نژاد. آیا از این منظر می توان آن را تحلیل کرد؟

اینکه چنین افرادی مدیریت ضعیفی دارند مشکل روشن و محکمی است. به دلیل همین ضعف در مدیریت، مدیران نالایق و نامناسب انتخاب می شوند و چنین مشکلاتی به وجود می آید. البته برای دولتی که افراد خود را با دقت انتخاب می کند و اصول شایسته سالاری را رعایت می کند و مدیرانش بر اساس شایستگی انتخاب می شوند، چنین اتفاقاتی یا رخ نمی دهد یا بسیار کم اتفاق می افتد.

امروزه جامعه کاملاً درک کرده است که کدام دولت قوی یا ضعیف است و در حوزه مدیریت چه وضعیتی دارد. پس نیازی به تکرار مجدد نیست. اما حداقل انتظار این است که از این پس چنین داستان هایی به صورت رسمی و صریح توسط دولت ها پیگیری شود.

کسانی که مفسدان را معرفی می کنند نمی توانند منکر مسئولیت شوند

از سوی دیگر نمی توانم بگویم جناح خاصی مسئول این حوادث است. اما ابتدا باید بدانیم که هرکس مسئول اعمال و رفتار خود است و نمی تواند از مسئولیت شانه خالی کند. ثانیاً کسانی که [مفسدان] حمایت می کنند، تایید می کنند و معرفی می کنند، به نوعی پشت پرده شرکت می کنند و نمی توانند منکر مسئولیت شوند.

مقصر دانستن دولت قبل در جامعه رایج نیست

* پیشرفت دولت رئیس جمهور را در مقصر دانستن دولت قبل پس از دو سال و پایان دوره آن چگونه می بینید؟

زمان این چیزها تمام شده است. دولت فعلی وارد مرحله سوم فعالیت خود شده و خود را برای انتخابات آینده آماده می کند.

در حال حاضر و در مرحله سوم دولت، مقصر دانستن دولت قبل مورد استقبال و پذیرش جامعه نیست مگر اینکه دستگاه قضایی به طور رسمی آن را ثابت کند.

۲۷۲۱۵

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا