دانستنی ها

به این ترتیب از سیگار کشیدن و دیر خوابیدن خودداری کنید!

علیرغم فواید بی شماری که برای سلامت، ایمنی و قدرت انسان دارد، ورزش برای برخی افراد به ویژه در فصل زمستان به عنوان یک بار سنگین تلقی می شود. برخی از افراد به دلیل تنبلی و بی حالی در انجام ورزش های روزانه خود تردید دارند. ورزش حرکتی بسیار لذت بخش است. آیا مطمئن هستید که این کار را هر روز بدون خستگی انجام می دهید؟

به گزارش جماران، در گزارش منتشر شده در سایت پزشکی MedlinePlus آمده است که ورزش مهمترین رکن روز شماست؛ هرگز آن را از دست ندهید، حتی در زمستان؛ و بهره مندی از فواید فراوان آن را بخش مهمی از زندگی خود قرار دهید. از جمله کمک به خلاص شدن از شر عادت های بد. تا دیروقت بیدار ماندن، سیگار کشیدن و غیره عادات

ورزش همچنین خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. فاکتورهای آرامش شما را برای ابتلا به استرس، افسردگی و اختلالات روانی مختلف و به طور کلی افزایش می دهد.

در این گزارش همچنین مزایای ورزش از جمله کمک به محافظت از بدن در برابر افزایش وزن، مشکلات عضلانی و استخوانی، محافظت در برابر سرطان، بهبود سلامت جسمی و جنسی، افزایش توانایی خواب راحت و غیره ذکر شده است.

این گزارش نکات موثری را برای لذت بردن از ورزش روزانه بدون تنبلی ارائه می دهد:

به خودتان لطف کنید و از بالا رفتن از پله ها هر روز در خانه و محل کار لذت ببرید. مثلاً از خانه تا محل کار پیاده روی کنید، مراقب باشید در طول روز زیاد حرکت نکنید و مدتی بی حرکت ننشینید.

یک یا چند دوست یا گروهی از دوستان یا اقوام را انتخاب کنید و با هم در فضای باز، باشگاه یا خانه ورزش کنید.

در حالی که ورزش روزانه خود را انجام می دهید، موسیقی یا فیلم مورد علاقه خود را جلوی چشم خود پخش کنید.

– برای اینکه احساس خستگی نکنید می توانید هر بار تمرینات سبک، سنگین، سرگرم کننده، ساده و … را تغییر دهید. انواع تمرینات برای شما

با فرزندان خود ورزش کنید و لذت ببرید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا