اخبار روز

بهزیستی این کمک هزینه‌ها را برای مددجویان واریز می‌کند!

در ادامه کمک هزینه های بهزیستی به مددجویان را می توانید بخوانید.


به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از سازمان بهزیستی کشور، دفتر برنامه ریزی و نظارت بر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور چهار نوع یارانه شامل کمک هزینه معیشت توانبخشی (مستمری)، کمک هزینه معیشت افراد دارای معلولیت بسیار شدید یا شدید را پرداخت کرد. کسانی که شغل و درآمد ندارند (ماده 27 کمک هزینه معیشت)، کمک هزینه حق مراقبت و کمک به افراد دارای معلولیت و همچنین کمک هزینه حق مراقبت از افراد دارای ضایعه نخاعی، به هدف سازمان می رسد.

کمک هزینه معیشت توانبخشی (تداوم) کمک هزینه مستمری (ماهانه) است که برای جبران بخشی از هزینه های نگهداری و معیشت در اجرای وظایف حمایتی دولت در برنامه ششم توسعه به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن ارائه می شود. . مراحل اصلی فرآیند اجرا شامل ارائه درخواست از سوی متقاضی، اخذ مدارک و بررسی آنها، ارجاع متقاضی به کمیسیون پزشکی جهت تشخیص نوع و شدت معلولیت در صورت لزوم، مشاوره با سازمان ها و موسسات حمایتی با عملکرد مشابه می باشد. و بررسی و تهیه گزارش حضور، تایید نهایی درخواست مستمری در کمیته بهزیستی، ثبت نام متقاضی به عنوان آخرین نوبت بازنشستگی در سامانه سازمان، انتظار آخرین نوبت دریافت مستمری تا ایجاد ظرفیت خالی و در نهایت در صورت ایجاد ظرفیت خالی، برقراری مستمری در سامانه ثبت می شود.

دومین یارانه پرداختی این اداره، یارانه معیشت افراد دارای معلولیت شدید یا بدون کار و درآمد است که به صورت یارانه مستمر (ماهانه) و در اجرای ماده 27 قانون حمایت از حقوق معلولان می باشد. . ، به افراد دارای معلولیت و بیماران روانی مزمن. زیر نظر سازمان بهزیستی پرداخت می شود. این فعالیت در قانون با هدف برقراری عدالت در پرداخت و بر اساس شاخص های پرداختی، تنها برای افراد دارای معلولیت شدید و بسیار جدی بدون کار و درآمد پیش بینی شده است. مراحل اصلی فرآیند اجرا شامل شمارش اسامی مستمری بگیران دارای معلولیت شدید و بسیار شدید بدون اشتغال و درآمد دهک های یک تا چهار از سامانه سازمان و بانک جامع اطلاعات اجتماعی اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. برقراری یارانه معیشتی برای دارندگان شرایط فوق و شاخص های پرداختی برای افراد دارای معلولیت و بیماری های مزمن روانی جدی و بسیار جدی (با تعیین نوع و شدت معلولیت ثبت شده در پرونده کمیسیون توانبخشی پزشکی جهت تعیین نوع و شدت آن. گروه سنی 18 سال به بالا مستقر در چهار دهک پایین بانک جامع اطلاعات اجتماعی اقتصادی خانوارهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دهک یک تا چهار) تبدیل می شود.

فعالیت بعدی پرداخت یارانه حق نگهداری و کمک به معلولان خانواده است که به صورت یارانه مستمر (ماهانه) و با هدف کمک به ارتقای سلامت مردم توسط سازمان بهزیستی کشور ارائه می شود. با معلولیت های شدید، بسیار شدید و چندگانه که قادر به انجام فعالیت های روزمره زندگی و افزایش امکانات مراقبتی مورد نیاز هستند، به فرد دارای معلولیت یا سرپرست، همسر یا مربی او پرداخت می شود.

مراحل اصلی در فرآیند اجرای این خدمت شامل ارائه درخواست توسط متقاضی، اخذ مدارک و بررسی آنها، ارجاع متقاضی به کمیسیون پزشکی جهت تشخیص نوع و شدت معلولیت و در صورت لزوم، بررسی می باشد. و گزارش کار تهیه کنید. ، تایید نهایی درخواست یارانه پرستاری در کمیته بهزیستی و ثبت نام متقاضی. به عنوان عقب ماندگی یارانه پرستاری در سیستم سازمان، انتظار به عنوان دریافتی معوقه تا ایجاد ظرفیت خالی و در صورت خالی بودن ظرفیت، برقراری یارانه پرستاری در سامانه ثبت می شود.

پرداخت یارانه حقوق پرستاری افراد ضایعه نخاعی نیز یارانه ای است که به صورت مستمر (ماهانه) توسط سازمان بهزیستی کشور با هدف کمک به ارتقای سلامت فرد ضایعه نخاعی ارائه می شود. قیم پرداختی دریافت می کند. در این فرآیند متقاضی با ارائه درخواست، مشاوره با بنیاد شهید و امور ایثارگران، ارجاع فرد به کمیسیون پزشکی جهت تعیین نوع و شدت معلولیت جهت تعیین میزان ضایعه نخاعی، بررسی و تهیه گزارش زایمان. و تایید نهایی درخواست یارانه پرستاری در کمیته بهزیستی به ترتیب انجام می شود و در صورت درج در سامانه ثبت و تایید می شود تا استحقاق پرستاری برقرار شود.

به گزارش ایرنا، سازمان اجتماعی کشور در سال گذشته به 72 هزار و 700 نفر از معلولان شدید و بسیار شدید یارانه کمک و به 945 هزار خانوار یارانه معیشتی پرداخت کرد. در 2 سال گذشته صفر و بیش از 500 هزار نفر وارد چرخه بازنشستگی اجتماعی شدند. مستمری از 540000 تومان تا 1720000 تومان برای خانواده ها متغیر است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا