دانستنی ها

آشنایی با 5 عامل اصلی اضافه وزن!

افزایش وزن نه تنها به دلیل استفاده بیش از حد از غذاهای غنی نیست، بلکه می‌تواند نتیجه عوامل متعددی باشد. برخی از این عوامل می‌توانند شامل دریافت کالری بیش از حد از غذاها، فعالیت بدنی کمتر و شرایط سلامتی نامناسب باشند. برای مثال، تمامی مواقعی که به غذاهای غنی با حجم کم توجه داریم و فقط به تعداد غذاها توجه می‌کنیم، می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

ارائه یک دلیل واحد برای افزایش وزن دشوار است، اما کارشناسان معتقدند مصرف منظم و بیش از حد برخی غذاها و نوشیدنی ها بدون اینکه متوجه باشیم می تواند منجر به افزایش وزن شود.

بسته‌های کوچک فریبنده

حجم کم یک ماده غذایی بدون توجه به محتوای کالری آن می تواند گمراه کننده باشد. ما اغلب این تصور را داریم که وعده‌های غذایی سبک لزوماً منجر به کالری کمتری می‌شود و بنابراین وزن کم می‌کنیم، بدون اینکه بدانیم بسیاری از غذاهای کوچک و کم بسته‌بندی می‌توانند کالری متراکمی داشته باشند و در نتیجه نقش مؤثری در افزایش وزن داشته باشند. در این مقاله به معرفی چند غذا و نوشیدنی می پردازیم که مصرف زیاد آنها ممکن است باعث افزایش وزن شود.

تنقلات بسته بندی شده

اکثر تنقلات بسته بندی شده مانند چیپس، کراکر و کلوچه ها اغلب مملو از کربوهیدرات های تصفیه شده، چربی های ناسالم و قندهای افزوده هستند و در واقع کالری متراکم زیادی را در یک بسته به ظاهر کوچک قرار می دهند که می تواند تاثیر زیادی بر افزایش وزن داشته باشد. اضافه وزن داشتن

نوشیدنی های بسته بندی شده و غیر طبیعی

مصرف نوشیدنی های شیرین مانند کوکاکولا، سان آپ و بیشتر نوشیدنی های گازدار مانند پرتقال و لیمو فانتا، نوشابه های انرژی زا و برخی آب میوه ها بدون داشتن ارزش غذایی، کالری قابل توجهی به رژیم غذایی اضافه می کند، بنابراین بهتر است از این قبیل پرهیز کنید. نوشیدنی ها انجام دادن.

غذاهای سرخ شده و فست فود

غذاهای سرخ شده، فست فود و تنقلات چرب حاوی مقادیر بالایی از چربی ها و کالری های ناسالم هستند و در صورت مصرف مکرر می توانند منجر به افزایش وزن شوند.

غذاهای فرآوری شده و شیرین

نمی توان انکار کرد که اکثر مردم به خوردن غذاهای فرآوری شده و شیرین که مملو از شکر، سدیم، مواد افزودنی و نگهدارنده هستند، علاقه دارند. غافل از اینکه این غذاها کالری بالایی دارند، ارزش غذایی پایینی دارند و می توانند منجر به چاقی شوند.

قهوه های پر کالری

شربت، خامه فرم گرفته و شیر کامل یا نوشیدنی های قهوه ای که قند بالایی دارند می توانند به عنوان بمب کالری عمل کنند. بنابراین مصرف منظم این نوشیدنی ها می تواند به افزایش وزن کمک کند.

منبع: همشهری

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا