دانستنی ها

خواص شگفت انگیز قیسی!

قیسی یا برگه زرد آلو در واقع از خشک کردن میوه زردآلو به دست می‌آید. برگه زرد آلو با توجه به داشتن مواد مغذی و ویتامین‌ها خواص و فواید فراوانی برای بدن دارد و از جمله محبوب‌‌ترین و مفیدترین میوه‌های خشک است.

قیسی حاوی مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین A و C، پتاسیم و آهن است. بنابراین، آیا می دانید چرا این میوه خشک برای زمستان مناسب است؟ در این مقاله در مورد 5 دلیل صحبت کردیم که چرا باید زردآلو خشک را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

سرشار از مواد مغذی

زردآلو خشک که در ایران با نام قیسی نیز شناخته می شود، یک ماده غذایی مغذی و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم است. این میوه خشک به ویژه سرشار از ویتامین A است که برای سلامت پوست، بینایی و تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم است. علاوه بر این، مصرف متوسط ​​زردآلو خشک می تواند میزان پتاسیم، فیبر و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را افزایش دهد.

سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

زردآلو خشک حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. مصرف غذاهای غنی از ویتامین C می تواند به بدن شما کمک کند تا با عفونت ها مبارزه کند و در ماه های سرد سال سالم بماند.

منبع انرژی طبیعی

زردآلو خشک منبع خوبی از قندهای طبیعی از جمله گلوکز، فروکتوز و ساکارز است که باعث افزایش سریع انرژی می شود. این می تواند به ویژه در ماه های زمستان که بدن برای مبارزه با هوای سرد و فعال ماندن به انرژی اضافی نیاز دارد مفید باشد.

از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

محتوای فیبر موجود در زردآلو خشک می تواند با کمک به تنظیم حرکات روده، سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد. همچنین از یبوست جلوگیری می کند و از میکروبیوم روده حمایت می کند. گنجاندن غذاهای غنی از فیبر در رژیم غذایی زمستانی ممکن است مفید باشد، به خصوص زمانی که مصرف میوه ها و سبزیجات تازه کم باشد.

از سلامت پوست محافظت می کند

آب و هوای زمستان می تواند پوست را نرم کرده و باعث تحریک شود. قیسی حاوی بتاکاروتن و ویتامین A است که نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند. ویتامین A به بازسازی سلول های پوست کمک می کند و به مرطوب شدن پوست کمک می کند، بنابراین پوست را حتی در سردترین ماه های سال درخشان نگه می دارد.

منبع: همشهری

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا