اخبار روز

نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانی ها معرفی شد/عکس

امیر مسعود عابدین: داچیا زیر چتر رنو شکوفا شده است و برند اقتصادی رومانیایی دو تا از محبوب ترین خودروهای بازار اروپا را تولید می کند. در ماه اکتبر، ساندرو پرفروش ترین خودرو در قاره اروپا بود، در حالی که داستر در بین 15 خودروی برتر قاره قرار گرفت.

اگر طراحی داستر جدید آشنا به نظر می رسد، دلیل خوبی وجود دارد. داستر 2024 از کانسپت Bigster الهام گرفته شده است که در اوایل سال 2021 معرفی شد. این SUV نسبت به مدل قبلی خود قوی تر به نظر می رسد و دارای روکش پلاستیکی اضافی بدنه و گلگیرهای ضخیم تری برای استفاده در نظر گرفته شده است. این خودرو از الگوی Y شکل برای چراغ‌های جلو استفاده می‌کند و دستگیره‌های درهای عقب را در ستون‌های C ادغام می‌کند.

نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانی ها معرفی شد/عکس

داستر جدید با طول 171.0 اینچ تقریباً به اندازه مدل قبلی خود بزرگ است. با توجه به پلت فرم مدرن تر که از شرکت مادر رنو گرفته شده است، حجم بارگیری با شش درصد افزایش به 472 لیتر می رسد. علاوه بر این، سرنشینان عقب فضای پای بیشتری نسبت به قبل دارند و قفسه سقفی سفارشی می تواند تا 80 کیلوگرم بار را حمل کند.

نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانی ها معرفی شد/عکس

در فضای داخلی از مواد فانتزی استفاده نشده است و با پلاستیک سخت ساده نگه داشته شده است. هدف داچیا توسعه یک کابین بادوام و در عین حال کاهش هزینه ها است. با صفحه کیلومتر شمار 7.0 اینچی و صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی که کمی به سمت راننده متمایل شده است، دیگر با فضای سنتی و قدیمی روبرو نخواهید بود. همچنین شارژ بی سیم تلفن، سیستم صوتی با شش بلندگو و پشتیبانی از Android Auto و Apple CarPlay نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانی ها معرفی شد/عکس

موتور آزمایش شده و آزمایش شده 1.5 لیتری dCi رنو از بین رفته است، بنابراین در این نسل موتور دیزلی پیدا نخواهید کرد. در عوض داستر 2024 با موتور 1.2 لیتری TCe 130 توربوشارژ ارائه می شود. این موتور سه سیلندر نیز از سیستم هیبریدی ملایم بهره می برد. این خودرو را می توان با دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک با گیربکس شش سرعته دستی انتخاب کرد. به گفته داچیا مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با نسخه غیر برقی همین موتور 10 درصد کمتر است و در عین حال عملکرد بهتری را ارائه می دهد.

مهمترین نوآوری از نظر درایو، استفاده از سیستم هیبریدی است که از استیشن واگن جگر گرفته شده است. مدل دیگری از این خودرو از ترکیب موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی با دو موتور الکتریکی، باتری 1.2 کیلووات ساعتی و گیربکس اتوماتیک بهره می برد. یکی از موتورهای الکتریکی 49 اسب بخار قدرت تولید می کند، در حالی که دیگری به عنوان استارت/ژنراتور عمل می کند.

نسل سوم خودروی فرانسوی محبوب ایرانی ها معرفی شد/عکس

داستر هیبرید 140 از ترمز احیا کننده پشتیبانی می کند و موتور همیشه در حالت برقی روشن می شود. داچیا ادعا می کند که مصرف سوخت در رانندگی شهری به طور متوسط ​​20٪ و تا 40٪ کاهش می یابد. این برند رومانیایی تخمین می زند که 80 درصد مواقع در شهر در حالت برقی رانندگی خواهید کرد.

نسل سوم داستر سال آینده عرضه خواهد شد و حرف های زیادی برای گفتن دارد. از زمان عرضه داستر اصلی در 13 سال پیش، داچیا بیش از 2.2 میلیون دستگاه فروخته است. از سال 2018، داستر یکی از پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند برای مشتریان در اروپا بوده است. برای درک موفقیت این خودرو باید بدانید که روزانه تقریبا 1000 دستگاه از این SUV در کارخانه Piteşti رومانی تولید می شود! از سال 2023، داچیا در 44 کشور به فروش می رسد.

برای مشاهده لیست قیمت روز خودروهای داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز مراجعه کنید به اخبار آنلاین توجه کنید.

227227

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا