اخبار روز سینما

اگر منفی هستید، شاید بدن شما کمبود این ویتامین ها را دارد!

هجوم افکار منفی به ذهن و ناتوانی در رهایی از آنها می تواند به دلیل کمبود برخی ویتامین ها باشد. خواندن این مقاله به شما کمک می کند.

به گفته مجله سبز مثبت، اینکه اجازه دهید افکار منفی وارد ذهنتان شوند یا نه، تا حد زیادی به خودتان بستگی دارد. آیا شما فردی هستید که همیشه جنبه منفی رویدادها را در نظر می گیرید یا مثبت اندیش هستید؟

وقتی خواب می بینید، بیشتر در مورد افکار منفی رویا می بینید یا به این فکر می کنید که چگونه آینده خود را درخشان تر از امروز کنید؟ با تمام این تفاسیر جالب است بدانید که کمبود برخی ویتامین ها بر افکار منفی نیز تاثیر می گذارد.


بیشتر بخوانید: کمبود ویتامین در زنان پانزده علامت


اگر منفی هستید، شاید بدن شما کمبود این ویتامین ها را دارد!

کمبود ویتامین B12 و بروز افکار منفی.

ویتامین B12 و به طور کلی تمام ویتامین های B در تولید مواد شیمیایی مغز که بر خلق و خو و سایر عملکردهای مغز تأثیر می گذارد، نقش دارند. تاکنون، بسیاری از مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین ویتامین B12 و ویتامین B6 با علائم افسردگی مرتبط است.

سطوح پایین این ویتامین ها می تواند هجوم افکار منفی به ذهن شما را افزایش دهد. رژیم غذایی ناکافی دلیل اصلی کمبود ویتامین B12 است.

افراد مسن، گیاهخواران و افراد مبتلا به اختلالات گوارشی مانند بیماری سلیاک یا بیماری کرون بیشتر از دیگران از کمبود ویتامین B12 رنج می برند. اما گاهی اوقات کمبود این ویتامین به دلایل نامعلومی رخ می دهد.

اگر فکر می کنید ممکن است کمبود این ویتامین را داشته باشید، با پزشک خود مشورت کنید و در صورت تجویز، قرص ویتامین B12 را خریداری کنید. جگر گاو، ماهی آزاد، ماهی تن، گوشت گوساله، تخم مرغ و حبوبات بهترین منابع ویتامین B12 هستند.

اگر منفی هستید، شاید بدن شما کمبود این ویتامین ها را دارد!

کمبود کدام ویتامین باعث افکار منفی می شود؟ ویتامین دی

سلامت روان شما به مصرف کافی ویتامین D بستگی دارد. ویتامین D در بسیاری از عملکردهای مختلف بدن از جمله افزایش جذب کلسیم و فسفر نقش دارد. ترمیم سلول و رشد بافت در مغز به طور مستقیم به سطوح کافی از ویتامین ها. دی بستگی به بدن دارد.

برای تقویت رشد سالم سلول های مغز و کمک به تقویت حافظه و توانایی های شناختی، داشتن مقدار کافی ویتامین ضروری است. دی به بدن شما

افسردگی و افزایش افکار منفی در مغز ممکن است به دلیل کمبود ویتامین D باشد. این ویتامین محلول در چربی است و همانطور که احتمالا می دانید بهترین منبع برای بدن قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است.

با این حال، مقادیر زیادی از این ویتامین در ماهی های چرب وجود دارد. کمبود ویتامین D هنگام مصرف قرص های ویتامین. دی باید جبران شود.

اگر منفی هستید، شاید بدن شما کمبود این ویتامین ها را دارد!

تاثیر امگا 3 بر هجوم افکار منفی به ذهن

کمبود کدام ویتامین باعث افکار منفی می شود؟ امگا 3 یک ویتامین نیست، بلکه یک ماده مغذی بسیار مهم برای حفظ سلامت مغز و روان است.

عدم تعادل بین اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می تواند باعث عدم تعادل خلق وخو شود و بر مشکلات روانی تأثیر بگذارد. مغز انسان از 60 درصد چربی تشکیل شده است. اسیدهای چرب امگا 3 نمی توانند در بدن تولید شوند. بنابراین باید از طریق رژیم غذایی در اختیار بدن قرار گیرند.

اگر اسیدهای چرب امگا 3 کافی در بدن وجود نداشته باشد، غشای سلول های عصبی در بدن با کیفیت پایین ساخته می شود. اما اگر چربی های سالم کافی در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد، مغز می تواند سلول های عصبی با کیفیت بالا تولید کند و از سلامت روان محافظت کند.

در نتیجه افکار منفی و علائمی مانند افسردگی کمتر ظاهر خواهند شد. برای درمان اختلال کمبود توجه (ADHD) و اختلال شخصیت مرزی، معمولاً قرص امگا 3 توصیه می شود. ماهی های چرب منبع غنی امگا 3 هستند.

اگر منفی هستید، شاید بدن شما کمبود این ویتامین ها را دارد!

برای دفع افکار منفی منیزیم مصرف کنید

برای به حداقل رساندن استرس، افسردگی و افکار منفی در ذهن خود، به مقدار مناسبی از منیزیم نیاز دارید. منیزیم ماده معدنی است که در صورت کمبود آن، قطعا آرامش خاطر نخواهید داشت.

کمبود منیزیم حتی در بین افرادی که رژیم غذایی متعادلی دارند نیز شایع است. اما مشکل این است که اغلب به آن توجه نمی شود و اکثر مردم نمی دانند که از کمبود منیزیم رنج می برند.

کمبود منیزیم حتی می تواند باعث اختلالات خواب در بدن شود. وقتی خواب شما بی کیفیت است و روز بعد استراحت ندارید، مطمئناً هجوم افکار منفی در ذهن شما افزایش می یابد.

حتما با خرید قرص منیزیم کمبود شدید منیزیم را جبران کنید. خوشبختانه، منیزیم در بسیاری از غذاها مانند سبزیجات، آجیل، دانه‌ها، لوبیا، غلات کامل، جوانه گندم، گندم و سبوس جو وجود دارد.

اگر منفی هستید، شاید بدن شما کمبود این ویتامین ها را دارد!

کمبود آهن و تاثیر مستقیم آن بر افکار منفی

کمبود کدام ویتامین باعث افکار منفی می شود؟ آهن یک ویتامین نیست، اما یکی از مواد مغذی محسوب می شود که کمبود آن باعث ایجاد نوعی کم خونی به نام فقر آهن می شود. این نوع کم خونی بسیار شایع است. به خصوص در بین خانم هایی که قاعدگی های سنگینی دارند و از منابع کافی در رژیم غذایی خود استفاده نمی کنند.

اگر کم خونی شدید باشد باعث خستگی غیرعادی می شود. آنقدر که حتی حوصله راه رفتن و تحرک را هم نخواهید داشت. بدیهی است که این خستگی غیرطبیعی باعث می شود بیشتر دراز بکشید و افکار منفی در مغز شما افزایش یابد.

گوشت قرمز، مرغ، ماهی و حبوبات بهترین منابع آهن برای بدن انسان هستند. اما یک رژیم غذایی مناسب برای درمان کم خونی شدید کافی نیست. قرص آهن را باید از داروخانه خریداری کنید و طبق دستور پزشک از آنها استفاده کنید.

اگر منفی هستید، شاید بدن شما کمبود این ویتامین ها را دارد!

چگونه از شر افکار منفی خلاص شویم؟

همیشه کمبود ویتامین نیست که افکار منفی را در ذهن ایجاد می کند. ممکن است دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد. ما برای مقابله با افکار منفی راه حل های زیر را پیشنهاد می کنیم:

از طریق مدیتیشن خودآگاه شوید تا بتوانید خود را از افکار و احساسات خود جدا کنید و از دید یک ناظر بیرونی به آنها نگاه کنید.

افکار منفی خود را شناسایی کنید و سپس به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از شر آنها باشید.

به آنچه با افکار منفی به دست می آورید و از دست می دهید فکر کنید! پس سعی کنید جایگزینی برای افکار منفی پیدا کنید.

افکار منفی خود را یادداشت کنید، زیرا وقتی روی کاغذ می بینید راحت تر از شر آنها خلاص می شوید.

در نهایت باید بگوییم که ابتدا باید ریشه افکار منفی را پیدا کرد و در صورت لزوم با مراجعه به روانشناس راه حلی برای رفع آنها پیدا کرد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا