اخبار روز

۷۶ سوخو-۵۷ در راه!/ نیروی هوایی به زودی گروهی از جنایتکاران را دریافت می‌کند

بر اساس اعلام شرکت دولتی روستک در ۲۴ نوامبر، نیروهای هوافضای روسیه قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ مجموعه ای از جنگنده‌های پیشرفته نسل پنجم سوخو-۵۷ را دریافت کنند.

تینا مزدکی_کارخانه هوانوردی گاگارین در Komsomolsk-on-Amur، بخشی از شرکت هواپیمایی متحد Rostec (UAC)، اخیراً گروهی از نسل چهارم جنگنده‌های چند منظوره سوخو-35S را به روسیه تحویل داده است. این گزارش خاطرنشان کرد که این دسته از سوخو-35 اس نشان دهنده پایان برنامه تحویل هواپیما در سال جاری است. مدیر کل UAC تأیید کرد که شرکت های آنها با پشتکار برنامه تحویل را دنبال می کنند.

این امر ارائه سیستم های هوانوردی مدرن برای نیروهای هوافضای روسیه را تضمین می کند. در این بیانیه تاکید شده است که هواپیمای سوخو-35 اس آزمایش های گسترده زمینی و پروازی را در حالت های مختلف عملیاتی انجام داده و با موفقیت از فرودگاه به مکان های خدماتی تعیین شده خود منتقل شده است. علاوه بر این، معاون اول هیئت روستک در مورد ویژگی‌های متمایز این هواپیما از جمله موشک‌های هوا به هوا و هوا به هوا هدایت شونده بسیار موثر و همچنین یک سیستم پیشرفته متقابل الکترونیکی و سیستم دفاعی اظهار نظر کرد.

در سپتامبر 2023، مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرد که یک جت جنگنده جدید سوخو-57 فلون را به نیروهای هوافضای روسیه تحویل داده است. بر اساس برنامه تسلیحاتی فعلی دولت، انتظار می رود که نیروهای هوافضای روسیه تا سال 2027 در مجموع 76 فروند هواپیمای سوخو-57 خریداری کنند. سوخو سو-57 دو موتوره که به عنوان یک جنگنده نسل پنجم چندمنظوره توصیف می شود، توسط روسیه به عنوان رقیب لاکهید مارتین F-35 مورد استفاده ایالات متحده و متحدانش در اروپا و آسیا عرضه می شود.

اگرچه تعداد دقیق سوخو-57 در آخرین محموله فاش نشده است، اما با توجه به تحریم های اقتصادی اعمال شده بر روسیه توسط قدرت های غربی، این یک دستاورد قابل توجه است. این تحریم ها دسترسی صنعت هوافضای روسیه به قطعات پیشرفته و تامین مالی غرب را محدود کرده است.

به موازات آن، UAC در حال کار بر روی نمونه اولیه سوخو-75 Checkmate است که اولین پرواز آن در ابتدا برای سال 2023 برنامه ریزی شده بود که بعداً به سال 2024 بازنگری شد. با این حال، به دلیل تلفات قابل توجه جت های فعلی نیروی هوایی روسیه و تاثیر تحریم های اقتصادی، ممکن است تاخیرهایی در این برنامه وجود داشته باشد.

پیشرفت در هواپیمای جنگنده سوخو-57

سوخو-57 که به عنوان یک جت جنگنده نسل پنجم طبقه بندی می شود، دارای زرادخانه همه کاره است که می تواند به موشک های هوا به هوا R-77M برای مبارزه با اهداف هوایی دوربرد و موشک های کروز Kh-59MK2 تسلیحات با اهداف زمینی در نظر گرفته شود.

همانطور که شرکت دولتی ناظر بر این برنامه فاش کرده است و همانطور که آزمایشات پروازی در حال انجام با ادغام موتور مرحله دوم نشان می دهد، پلت فرم سوخو-57 به طور مداوم در حال تکامل است.

76 سوخو-57 در راه است!/ نیروی هوایی به زودی پذیرای گروهی از تبهکاران خواهد بود

روستک اخیرا اعلام کرده است که جدیدترین موتور مرحله دوم، ایزدلیه 30، بر روی هواپیمای تهاجمی ویژه سوخو-57 نصب شده است. این هواپیماها در حال حاضر در مرحله آزمایش پرواز برای ارزیابی و تایید عملکرد موتور ارتقا یافته هستند. علاوه بر این، Rostec، یک شرکت دولتی در روسیه، در 14 نوامبر از بهبود قابلیت های رزمی جنگنده نسل پنجم Su-57 با یکپارچه سازی فناوری های پیشرفته خبر داد.

علاوه بر این، برنامه هایی برای توسعه نسخه دو سرنشینه نسل پنجم جنگنده مافوق صوت PAK FA/Sukhoi-57 اعلام شد. طبق گزارش ها، خطوط هوایی یونایتد (UAC) حق اختراع یک هواپیمای رادارگریز تاکتیکی دو صندلی را دریافت کرده است. این هواپیما برای شناسایی و انهدام اهداف هوایی، زمینی و زمینی با استفاده از سلاح های هدایت شونده و غیر هدایت شونده طراحی شده است. همچنین می تواند به عنوان یک پست فرماندهی برای هماهنگ کردن “اقدامات شبکه محور گروه های مختلط هواپیما” عمل کند.

کارشناس روسی دیمیتری کورنف از چندین مورد استفاده احتمالی از نسل پنجم هواپیمای تهاجمی دو سرنشینه Su-57 از جمله آموزش رزمی، کنترل سازندهای پهپادها و انجام حملات با اپراتور مسئول استفاده از این سلاح صحبت کرد. وی خلبانان را برجسته کرد و استفاده از این هواپیما را به عنوان سکوی آموزشی رزمی پیشنهاد کرد.

بیشتر بخوانید:

کورنف خاطرنشان کرد که وقتی سوخو-57 در سیستم های شناسایی و حمله ادغام شود، وظایف خلبان پیچیده تر می شود و به فیلتر اطلاعات، انتخاب هدف و انتخاب سلاح نیاز دارد. با توجه به چالش انجام این وظایف به تنهایی، کورنوف بر مزایای داشتن دو خدمه تاکید کرد. این قابلیت به یک خلبان اجازه می دهد تا روی کنترل هواپیما و جنگ با سگ تمرکز کند در حالی که خلبان دیگر عملیات سیستم های تسلیحاتی را انجام می دهد. این در نهایت باعث افزایش عملکرد هواپیماهای جنگنده می شود.

منبع: eurasiantimes

 

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا