اخبار روز

رونمایی از سامانه مالی انتخابات!/جزئیات

سامانه مالی انتخابات در راستای اجرای قانون جدید وعدالت تبلیغات انتخاباتی، در وزارت کشور رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، سید محمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور طراحی و اجرای این سامانه را که برای اولین بار است از نظر عدالت خواهی کار ارزشمندی دانست. ، سلامت و رقابت انتخاباتی. این سامانه بر اساس قانون شفافیت و قانون جدید انتخابات شورای اسلامی تشکیل شد.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه هزینه های غیراصولی و غیرموجه کردها در انتخابات مورد پسند مردم نیست، افزود: بر اساس این نظام و در راستای اجرای قانون جدید انتخابات که کلید واژه آن است. «عدالت انتخاباتی»، دریافت‌های نقدی و غیرنقدی وجوه نقد و هزینه‌های هر نامزد ثبت و قابل رصد است. اگر قانون به درستی اجرا شود، بدون شک در تبلیغات انتخاباتی و مشارکت مردم موثر خواهد بود.

 

اظهارات جدید رئیس مرکز انتخابات درباره صلاحیت نامزدها

وی بر اجرای نظام مالی انتخابات در زمان تعیین شده و آموزش و توجیه همه دست اندرکاران انتخابات برای اجرای دقیق آن تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون در این دوره از انتخابات، نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط حزب هستند. هیأت نظارت می تواند امکانات را کنترل کند و از ظرفیت دولت برای تبلیغات استفاده کند و بر این اساس نیازی به هزینه های غیر ضروری نیست.

محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات و مدیرکل ستاد انتخابات وزارت کشور نیز به تشریح امکانات و برنامه های سامانه تامین مالی انتخابات پرداخت و گفت: وزارت کشور بر اساس قانون شفافیت و نظارت بر انتخابات است. تامین مالی فعالیت های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی. بهمن در سال 2018 او این سیستم مالی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه راه ارتباطی وزارت کشور با نامزدهای انتخاباتی در خصوص مسائل مالی ستاد انتخابات است، افزود: طبق قانون، تمامی داوطلبان انتخابات مجلس باید برای هزینه های انتخاباتی شماره حساب خود را در سامانه ثبت نام کنند. پنجره ریاست وزارت امور داخله، بر این اساس و سیستم مالی. انتخابات و نظارت بر مخارج انتخابات اعم از نقدی و غیر نقدی انجام خواهد شد.

وی این نظام را گامی مهم در راستای یکپارچگی انتخاباتی که یکی از مولفه های انتخابات آتی است خواند و گفت: تمامی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات شورای اسلامی که صلاحیت آن ها مورد تایید هیات نظارت باشد، برخوردار خواهند شد. رمز عبور برای دسترسی به سیستم مالی کافی

وی تصریح کرد: در ماده 5 قانون شفافیت آمده است که حداکثر هزینه در تبلیغات انتخابات شورای اسلامی بر اساس مولفه های پراکندگی جمعیت، منطقه جغرافیایی و تعداد کرسی های هر حوزه انتخابیه تعیین می شود و باید به تایید شورای نگهبان برسد. انتخابات هر نامزد در سیستم مالی انتخابات ثبت می شود.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: هزینه های هر کاندیدا که باید در سامانه درج شود شامل هزینه های استقرار ستاد انتخاباتی، ایاب و ذهاب، برگزاری مجامع عمومی، تبلیغات مجاز و حق الزحمه مدیریت و کادر کارشناسی است. ستادی که پرداخت شده و دارای مدارک است. بر اساس سیستم مالی انتخابات، تمامی مراحل تبلیغات یک نامزد در یک مکان جمع آوری شده و حداکثر تا 20 روز پس از پایان انتخابات و ثبت تاییدیه وی توسط نامزد مورد نظر قابل رصد است.

انتخابات دوازدهمین دوره شورای اسلامی برای انتخاب 290 نماینده برای مدت چهار سال و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب 88 نماینده این مجلس برای یک دوره هشت ساله در روز جمعه آبان ماه برگزار می شود. یازدهم اسفند ماه 1402 در سراسر کشور جشن گرفته می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا