اخبار روز سینما

تابش جسد پروانه معصومی در گیلان / عکس

به گزارش پی ام آپ به نقل از جی پلاس; پیکر پروانه معصومی هنرمند سینما و تلویزیون که 20 سال پیش برای فرار از زندگی شهری روستاهای گیلان را برای زندگی انتخاب کرده بود، امروز بر دوش مردم این دیار تشییع شد. این کشور به قبر ابدی خود در تهران منتقل می شود.

استاندار گیلان در این مراسم که با حضور جمعی از مردم، مدیران و هنرمندان برگزار شد، از شخصیت فوق العاده این هنرمند زن تقدیر کرد و گفت: نقش های مادرانه پروانه معصومی الگوی واقعی مادران این سرزمین است.

اسدالله عباسی در مراسم تشییع پیکر این هنرمند سینما و تلویزیون این کشور که با حضور اهالی فرهیخته و هنری استان و کشور در مجتمع فرهنگی حاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: ما خواهان پروانه معصومی بودیم. جسد در گیلان تشییع می‌شود، اما بنا به تصمیم خانواده پیکر وی به تهران منتقل می‌شود.

عباسی با بیان اینکه زنده یاد معصومی یکی از هنرمندان فداکار و با استعداد در عرصه تئاتر و سینما است، گفت: این هنرمند زن توانست با طی مسیر درست در طول زندگی خود در سطح جمهوری اسلامی ایران بدرخشد. او با نقش های مادرانه خود نمونه واقعی مادران این سرزمین را به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: زنده یادمعصومی سال ها مهمان گیلانیان بود و در تمام این روزها در میان مردم عاشق زندگی کرد و این عشق و مراقبت در جدیدترین مستند زندگی او به خوبی نمایان است.

استاندار گیلان از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواست تا یادبودی برای این هنرمند زن در تالار مرکزی رشت که متعلق به جامعه هنری گیلان است تهیه کند تا یاد و خاطره وی همیشه در دل ها زنده بماند. از عاشقانشان

پروانه ای معصوم از زبان فرزند شما

نیما معصومی دختر زنده یاد پروانه معصومی نیز در این مراسم با بیان این مطلب گفت: زنان این دیار را در مراسم تشییع پیکر یک هنرمند زن که به بانوی صلح در سینمای ایران معروف است گرد هم آوردیم. پروانه معصومی 20 سال پیش پس از بازی در فیلم غریبانه گیلان را برای زندگی انتخاب کرد و بارها اعلام کرده که زندگی در روستاهای گیلان را دوست دارد.

وی ادامه داد: مادرم عاشق طبیعت این استان و عاشق مردم خونگرم و مهربان گیلان بود و جلوه این عشق حضور گیلانی های زیادی در تشییع جنازه و حضور گیلان به عنوان فرزندش بود. از این حضور سپاسگزارم.”

مادرم در زندگی شخصی و هنری خود همیشه به مردم احترام می گذاشت و امروز که از دنیا رفت مردم با حضور در مراسم تشییع او پاسخ محبت و احترام او را دادند و این سرمایه ابدی چنین هنرمندی است. مردمی که مطمئن هستم این حضور باعث تقویت رابطه مادرم با گیلان و آرامش روح او خواهد شد.

انوش نصر ماسوله، نسرین بابایی و محمد پورجعفری از دست اندرکاران گیلانی در عرصه سینما و تلویزیون از جمله هنرمندانی بودند که در مراسم تشییع پیکر خانم پروانه معصومی از این هنرمند سرشناس کشور تجلیل کردند.

پیکر پروانه معصومی هنرمند سینما و تلویزیون که 20 سال پیش برای فرار از زندگی شهری روستاهای گیلان را انتخاب کرده بود امروز بر دوش مردم این دیار تشییع شد. مردم این کشور به قبر ابدی خود در تهران منتقل خواهند شد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا