اخبار روز

هفته آینده یک میلیون و 356 هزار تومان به مردم پرداخت می شود


مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سرمایه مجلس از پرداخت سود قطعی 1402 به سهامداران خبر داد و افزود: سود سرمایه 1402 در پایان آذرماه امسال واریز می شود.

مجید عشقی مدیرعامل سازمان بورس نیز درباره شرایط و نحوه پرداخت سود سهام گفت: مرحله اول سود سهام. آذر ماه پرداخت خواهد شد؛ برخی شرکت ها هنوز سودی را واریز نکرده اند که موظفند در روزهای آینده این کار را انجام دهند. در غیر این صورت اسامی آنها منتشر خواهد شد.

وی گفت: سود سهام امسال در دو قسمت پرداخت می شود. بخش اول آذر ماه و قسمت دوم در پایان سال.

مبلغ سود سهام امسال

به گفته سعادتی، سود سهام امسال برای برخی از سهامداران تحت پوشش بین یک تا دو میلیون تومان و برای سایر سهامداران نیز بین 400 تا 600 هزار تومان برآورد شده است.

در سال 1401 سود سهام عدالت مربوط به سال 1400 در دو مرحله واریز شد که فرآیند پرداخت مرحله اول از 9 دی ماه 1401 آغاز و تا سوم ادامه دارد. دی ماه ادامه داشت. در مرحله اول سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 510، 555 و 600 هزار تومان و سهامداران یک میلیون تومانی مبلغ یک میلیون و 128 هزار تومان دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز در 25 ام می باشد. اسفند 1401 شد. در اسفند ماه سهامدارانی که 452، 492 و 532 هزار تومان در پرتفوی سهام خود داشتند به ترتیب 613، 667 و 721 هزار تومان دریافت کردند. همچنین افرادی که یک میلیون تومان پرتفوی داشتند یک میلیون و 356 هزار تومان سود کردند.

سود سهام از دارایی متوفی چه زمانی پرداخت می شود؟

حاجی وند دستیار ویژه رئیس سازمان بورس گفت: در صورت انجام صحیح تشریفات اداری توسط وراث، در مدت کوتاهی اصل سهام به آنها منتقل می شود و احتمالاً بیش از چند روز کاری طول نمی کشد.”

وی افزود: برای واریز سود علی الحساب باید شماره حساب، شماره همراه و سایر اطلاعات وراث به بانک مرکزی منتقل شود و ممکن است فرآیند تایید حساب بانکی مدتی طول بکشد.

حاجی وند گفت: زمان زیادی تا پایان امسال باقی نمانده است. اما با توجه به نیاز اقتصادی موجود سود انباشته در نیمه اول سال 1403 به حساب ورثه واریز می شود.

پرداخت سود سهام مانند پارسال.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال دیگری درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام گفت: با توجه به اینکه شرکت ها به تدریج این کار را انجام می دهند، شاهد اختلاف چند ماهه هستیم و هنوز قطعی نشده است. اما فاز اول در پایان آذرماه و فاز دوم در پایان سال جاری پرداخت می شود.

در صورت عدم پرداخت سود سهام چه کنیم؟

وی همچنین درباره افرادی که سود سهام عدالت دریافت نکرده اند و اینکه آیا سود سال های گذشته آنها رد شده و سوزانده شده است، گفت: قطعا کسانی که در سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام کرده و شماره حساب خود را شمارش کرده اند، سود سهام عدالت بوده است. سال های گذشته به آنها واریز شده است و اگر شخصی در این دو سامانه ثبت نام نکرده و سهام را دریافت نکرده باشد و بخواهد امروز ثبت نام کند سود یکجا از سال 98 واریز می شود و سود اشخاصی که دارند. سوخته نشده اند رزرو شده اند و به محض ثبت واریز خواهند شد.

سهام بازماندگان

سال گذشته حدود 3.5 میلیون نفر به عنوان بازماندگان اقدام عدالت شناسایی شدند و قرار بود هر یک از این افراد 10 میلیون شات اکشن عدالت را دریافت کنند. اما رئیس سابق سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که برای اجرای این موضوع 35 میلیارد تن منابع نیاز است که در حال حاضر موجود نیست. نیم شهریور امسال احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با بیان اینکه فرآیند تصویب و تخصیص سهام به بازماندگان باید از طریق هیات دولت انجام شود، گفت:

برای دریافت سهام از متوفی چه کنیم؟

حسنلو تصریح کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی در فرآیند توزیع و انتقال هیچ پیامکی از دارندگان شماره دار بدون ماسک ارسال نمی کند و از نظر ما این پیامک ها فاقد اعتبار است و مردم نباید به آن توجه کنند.

معاون صمت گفت: وراث سهام می توانند برای دریافت جدول زمانبندی و تشکیل پرونده به درگاه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir مراجعه و برای اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای این طرح ملی به سایت سپرده گذاری مرکزی مراجعه کنند. شرکت در csdiran.ir.

در صورتی که متوفی سهامدار عدالت بوده است، وراث باید طبق برنامه و تاریخ ارائه شده در ذینفع تلفیقی به یکی از شعب سراسری کارگزاری ها و یا به یکی از شعب سراسری بانک های ملت، ملی، پارسیان و تجارت مراجعه کنند. پورتال. . ثبت پرونده و تقسیم دارایی متوفی بین وراث.

به گفته مدیر کل شرکت سپرده گذاری مرکزی، پس از تایید پرونده، سهام متوفی حداکثر پس از دو روز کاری بین وراث تقسیم می شود.

در هیچ یک از مراحل این فرآیند نیازی به پرداخت هزینه ندارید و کاملا رایگان است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا