اخبار روز سینما

تشییع پیکر پروانه معصومی در رشت عباسی: یادواره معصومی در تالار مرکزی نصب شود.

فرماندار: در کوچه ها و خیابان ها به دنبال خانواده شهدا گشت تا آنها را دلداری دهد.

مراسم تشییع پیکر پروانه معصومی بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون امروز ساعت 10 صبح در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء رشت برگزار شد.

پی ام آپلود، صبح امروز (سه شنبه) پیکر هنرمند فقید پروانه معصومی با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، هنرمندان و دوستداران وی از باغ رضوان به مجتمع فرهنگی هنری خاتم رشت منتقل شد. مشتاقان مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء در رشت تشییع شدند.

استاندار گیلان در این مراسم با ابراز تاسف و تسلیت به خانواده وی و مردم هنردوست استان، گفت: بانو پروانه معصومی الگوی مادران برای فرزندانشان بود.

اسدالله عباسی با بیان اینکه سال ها مهمان ما در گیلان بوده و عاشقانه در کنار مردم زندگی کرده است، افزود: با وجود اینکه فرصت دیدار از نزدیک با وی را نداشتم، اما مستندی که دیشب پخش شد نشان داد که وی در خارج از خانه بوده است. کوچه‌ها و خیابان‌ها.» در جستجوی خانواده‌های شهدا، می‌خواست به آنها دلداری دهد که این نشانه عاقبت به خیر آنهاست.

وی حضور خانم پروانه معصومی در مراسم یادواره شهدای شهرهای مختلف را نشان از درک بالای معنوی این هنرمند با اخلاق عنوان کرد و گفت: مردم به ویژه هنرمندان گیلان خواستار داشتن مزار زنده بودند. برای بزرگداشت معصومی در این استان اما بنا به توافق خاندان معصومی مراسم عزاداری در تهران برگزار می شود.

نماینده عالی دولت با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره فرهنگیان و هنرپیشگان افزود: از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انتظار داریم با نصب یادمان پروانه معصومی در تالار مرکزی رشت اقدام کنند. که بخشی از صحنه هنری استان است.

پروانه معصومی متولد یازدهم اسفند ماه 1323 بود. وی فارغ التحصیل دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه ملی ایران بود. او ابتدا در سال 1350 در فیلم بتا ایفای نقش کوتاهی کرد و سال بعد در فیلم رگبار بهرام بیضایی نقش اول زن را بازی کرد.

مرحوم معصومی 20 سال در روستای چمن از توابع شهرستان صومعه سرا زندگی کرد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا