اخبار روز

خبر جدید از 12 ماه سربازی.


محمدصالح جوکار با اشاره به مصوبه شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه مبنی بر کاهش مدت خدمت سربازی به طور متوسط ​​به 12 ماه گفت: باید در این مصوبه که مجلس در برنامه هفتم توسعه پیش بینی کرده است، لحاظ شود. نظر ستاد کل نیروهای مسلح باید گرفته شده باشد زیرا تصمیم گیری در خصوص جذب نیرو بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی در ادامه تاکید کرد: ورود مجلس به تنهایی به این موضوع و اتخاذ تصمیم در مورد آن نمی تواند منجر به تصمیم گیری کامل شود. بهتر بود مجلس هماهنگی لازم را با ستاد کل نیروهای مسلح انجام می داد تا در این خصوص تصمیم گیری شود.

نمایندگان شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، بند (ن) ماده 102 لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند که بر اساس آن ستاد کل نیروهای مسلح باید از توان ملی برای تحکیم دفاعی استفاده کند. استقلال و تمامیت ارضی کشور و ایجاد انگیزه لازم برای جوانان برای انجام وظیفه و ارتقای تعالی و توانمندسازی و افزایش مهارت های خود در سال های اجرای برنامه هفتم توسعه در رابطه با کاهش خدمت سربازی به میانگین 12 ماه و جایگزینی سایر عضویت ها، تعیین تکلیف مشمولان غایب و دانشجویان قراردادی برای تحصیل در دانشگاه های معتبر خارج از کشور که به تایید وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای عالی آموزش و پرورش می رسد. در سمینارها

همچنین در یادداشت های این ماده آمده است که؛ تبصره 1- مشمولان غایب و غیرغایب بالای 30 سال و دارای 2 فرزند یا بیشتر در راستای سیاست کلی افزایش جمعیت اعلامی از خدمت وظیفه عمومی معاف می شوند.

تبصره 2: ادامه تحصیل طلاب دیپلم و بالاتر و طلاب حوزه های علمیه خارج از کشور با رعایت قانون خدمت وظیفه عمومی و دستورالعمل صدور معافیت تحصیلی توسط ستاد کل با همکاری وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری مجاز است. . و بهداشت و درمان و آموزش پزشکی تهیه و اجرا می شود.

بر اساس این گزارش، شورای نگهبان هنوز نظر نهایی خود را درباره مصوبات شورای اسلامی در لایحه برنامه هفتم توسعه اعلام نکرده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا