دانستنی ها

بهترین مغزها برای کاهش وزن

وقتی صحبت از کاهش وزن می شود، کم خوردن راه حل نیست. موضوع تغذیه مناسب نیز مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز، آجیل نمونه بسیار خوبی از این است که چگونه تغذیه مناسب می تواند منجر به کاهش وزن شود. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله Nutrients، آجیل ها سرشار از پروتئین و فیبر هستند، دو ماده مغذی که سیری را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. آنها همچنین سرشار از چربی های غیراشباع هستند که می تواند به کاهش تجمع چربی در بدن کمک کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که مصرف آجیل می تواند گرمازایی را افزایش داده و به شما کمک کند کالری بیشتری بسوزانید.

بنابراین، آیا همه آجیل ها در مورد کاهش وزن برابر هستند؟ جواب کوتاه، نه است.”

در حالی که همه آنها دارای مزایای تغذیه ای هستند، برخی از آجیل ها برای کاهش وزن بهتر از سایرین هستند.

گردو

گردو سرشار از چربی‌های سالم، فیبر و پروتئین، میان‌وعده‌ای سیرکننده است که به شما در کنترل اشتهایتان کمک می‌کند. ترکیب منحصربه‌فرد آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در گردو آن‌ها را متمایز می‌کند، باعث کاهش وزن می‌شود و طیف وسیعی از فواید سلامتی را ارائه می‌دهد.

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است و در صورت مصرف منظم با سطح کلسترول LDL پایین تر همراه است. مطالعات همچنین نشان داده اند که خوردن گردو باعث تغییر فعال شدن بخش خاصی از مغز مرتبط با محدود کردن مصرف غذاهای پرچرب و قند بالا می شود و در نتیجه ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

بادام زمینی

اگرچه بادام زمینی از نظر فنی یک حبوبات است، اما به دلیل مشخصات تغذیه ای آنها اغلب با آجیل گروه بندی می شوند. این آجیل کوچک اما قوی سرشار از پروتئین و فیبر است و در پیشگیری از گرسنگی عالی است.

چه از بادام زمینی لذت ببرید و چه آن را به شکل کره بادام زمینی مصرف کنید، این آجیل پر کالری و سرشار از پروتئین می تواند به شما در حفظ یا مدیریت وزن کمک کند. خوردن بادام زمینی پپتید yy را افزایش می دهد، هورمونی که اشتها را سرکوب می کند و سیری را افزایش می دهد و به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و کالری دریافتی خود را کاهش دهید.

بادام

بادام یک میان وعده عالی برای زمانی است که هوس یک میان وعده رضایت بخش و ترد می کنید.

بادام سرشار از چربی های سالم و پروتئین است که انرژی طولانی مدتی را برای شما فراهم می کند و شما را سیر و سیر نگه می دارد. یک بررسی جامع در سال 2021 به این نتیجه رسید که بادام به طور قابل توجهی توده بدن را کاهش می دهد.

محققان دریافتند که خوردن بیش از 42.5 گرم (حدود 1.5 اونس) بادام در روز به طور قابل توجهی باعث کاهش کلسترول LDL و فشار خون دیاستولیک می شود. علاوه بر این، بادام به طور قابل توجهی میانگین توده بدن و توده چربی را در مقایسه با رژیم های غذایی کنترل کاهش می دهد.

بادام زمینی

پوست کندن پسته سرعت غذا خوردن شما را کاهش می دهد و به شما کمک می کند از هر لقمه لذت ببرید و کنترل قسمت را تمرین کنید. آنها نسبت به سایر آجیل ها کالری کمتری دارند و آنها را به انتخابی هوشمندانه برای کاهش وزن تبدیل می کند.

یک مطالعه کوچک نشان داد که خوردن 1.5 اونس پسته در روز علاوه بر مداخله کاهش وزن، نتایج کاهش وزن مشابهی با یک مداخله کاهش وزن دارد که پسته را شامل نمی شود.

پسته همچنین فواید دیگری مانند کاهش فشار خون و افزایش غلظت آنتی اکسیدان دارد.

بادام هندی

آنها نسبت به سایر آجیل ها چربی کمتری دارند و ترد رضایت بخش آنها می تواند آنها را جایگزین مناسبی برای میان وعده های کمتر سالم کند.

بادام هندی منبع عالی منیزیم است و 20 درصد از ارزش روزانه شما را تنها در یک اونس تامین می کند. اگرچه منیزیم ارتباط مستقیمی با کاهش وزن ندارد، بسیاری از مردم به اندازه کافی از این ماده معدنی ضروری که برای کنترل قند خون و تبدیل غذا به انرژی لازم است، دریافت نمی کنند.

هتل

فندق سرشار از چربی ها و فیبر مفید برای قلب است و می تواند بین وعده های غذایی شما را گرسنه نگه دارد. فندق استرس اکسیداتیو مضر و التهاب را کاهش می دهد و در عین حال از کاهش وزن حمایت می کند.

فقط یک اونس فندق 28 درصد از ارزش روزانه ویتامین E را تامین می کند، یک ویتامین محلول در چربی با خواص آنتی اکسیدانی قوی که از کاهش وزن سالم حمایت می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا