دانستنی ها

بوتاکس معده راهی به سوی مرگ زودرس است!

در جدیدترین روشی که البته سابقه طولانی در دنیا دارد اما در کشور ما روشی نوین است، سم بوتولینوم معروف به بوتاکس به معده تزریق می شود. در نتیجه کمبود غذا، کاهش اشتها، احساس سیری و در نهایت کاهش وزن… اما این تنها چیزی نیست که به نظر می رسد به بوتاکس معده مربوط می شود، زیرا دلایل، اما و اگرهای زیادی وجود دارد که به آن نیاز داریم. برای دانستن بیشتر در مورد. حال سوال مهم این است؛ این روش جدید چقدر توسط متخصصین گوارش توصیه و تایید می شود؟

به گزارش ایسنا، این یک واقعیت است. تمام روش های کاهش وزن به غیر از روش های طبیعی یعنی رژیم غذایی، ورزش و فعالیت، علاوه بر نتیجه مطلوب در کاهش وزن، عوارضی دارند که باید از آن ها آگاه باشیم.

آن وقت است که ما آگاهانه تصمیم می گیریم وزن کم کنیم، اما به هر قیمتی. این روش از روش تزریق بوتاکس معده مستثنی نیست.

بوتاکس معده

روش جدید تزریق بوتاکس معده امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است و با تمام روش های قدیمی مانند اسلیو گاسترکتومی و اسلیو گاسترکتومی متفاوت است. سم بوتولینوم یا بوتاکس از طریق آندوسکوپی به 10 تا 14 نقطه معده تزریق می شود و طبق تحقیقات و تجربیات انجام شده می تواند تا 10 درصد وزن فرد را کاهش دهد: «در واقع نباید بیش از 7 تا 8 توقع داشته باشیم. وزن ناشی از بوتاکس، یعنی برای سه ماه متوالی.

دکتر فوق تخصص گوارش و کبد حسین خمیت معتقد است که تزریق بوتاکس باید به درستی و در شرایط مناسب انجام شود تا به نتیجه برسد، مثلاً در افرادی که بیش از 30 کیلوگرم اضافه وزن دارند یا بیش از 30 کیلوگرم اضافه وزن دارند. 100 کیلو روش درمانی صحیح محسوب می شود.

علاوه بر این، کسانی که شغل آرام و فکری دارند و پس از تزریق مجبور به انجام فعالیت های یدی سنگین نیستند نیز باید این روش را انتخاب کنند که اگر چنین شرایطی باشد عوارض خطرناکی به همراه خواهد داشت: «یادتان باشد این کار باید انجام شود. انجام می شود.» مراکز ویژه متخصص گوارش، کبد و باید توسط افراد با تخصص خاص انجام شود، هر تصمیم دیگری فرد را به نتیجه مطلوب نمی رساند.» یا حتی ممکن است مشکلات دیگری برای او ایجاد کند.

رژیم را ادامه دهید

چیزی که اکثر متخصصین گوارش بر روی آن اتفاق نظر دارند این است که باید اصول را رعایت کرد و پس از تزریق بوتاکس به نتیجه رسید. در واقع نمی توان فکر کرد که ما بوتاکس کرده ایم و همه چیز همانطور که می خواهیم خواهد بود. دکتر. موضوعی که خمیت نیز تایید کرد و به جام جم گفت: پس از تزریق بوتاکس به معده، فرد باید بسیاری از بایدها و نبایدها را رعایت می کند و نمی تواند چیزی بخورد، رژیم غذایی مناسب را رعایت کند، از نوشیدنی های انرژی زا دوری کند، نخور. ورزش های سنگین و ورزش های سبک را به طور منظم ادامه دهید.

با وجود تمام این مشکلات، حسین خمیت معتقد است چنین روشی برای افرادی که 10 تا 20 کیلو اضافه وزن دارند و 7 تا 8 کیلو وزن کم می کنند موثر است و جز بوتاکس معده نباید انتظاری داشت.

علاوه بر این، تجربه اثربخشی این روش را برای مدت سه ماه نشان داده است، یعنی تزریق این دارو باعث بی حرکتی ماهیچه های دیواره معده به مدت حدود سه ماه می شود. پدیده ای که هضم غذا را کند می کند و باعث می شود فرد احساس سیری کند. اثربخشی یک هیجان موقت بستگی به تمایل فرد به ادامه دارد.

عوارض بوتاکس

نگاه متخصصان این حوزه به روش بوتاکس معده چندان مثبت نیست، هرچند آن را رد نمی کنند.

دکتر. کامران باقری لنکرانی آمار منفی این روش در دنیا را اینگونه توضیح می دهد: «طبق گزارشی که اخیرا در اروپا منتشر شده است، بیش از 60 نفر از افرادی که برای درمان چاقی این روش را انجام داده اند به مسمومیت بوتولیسم مبتلا شده اند.

بیشتر این موارد به دلیل تزریق مقادیر زیاد بوتاکس یا در عمق نامناسب به بافت رخ داده است.» حسین خمیت درباره سایر عوارض احتمالی نیز می گوید: «این تزریق باعث ضعیف شدن عضلات معده و کاهش اشتها می شود. اما طبق توضیحات خودش، این ضعف می تواند به سایر عضلات بدن سرایت کند و باعث ضعف در سراسر بدن شود».

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا