اخبار روز

دردسر جدید تأمین اجتماعی: طلاق های صوری

 

نایب رئیس مجلس: افزایش آمار طلاق‌های صوری دردسری جدید برای تأمین اجتماعی درست کرده است.

عبدالرضا مصری آمار بالای طلاق های صوری در کشور و دو عامل اصلی موثر بر آن را معافیت فرزند ذکور از خدمت سربازی و دریافت مستمری تامین اجتماعی عنوان کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی با اشاره به افزایش آمار ازدواج و طلاق ساختگی که به معضلی برای تامین اجتماعی تبدیل شده است، گفت: لازم است تامین اجتماعی لایحه ای برای اصلاح این روند غلط ارائه کند.

عبدالرضا مصری، امروز (6 آذر) در جشنواره معرفی کارفرمایان عمده استان کرمانشاه به چالش های پیش روی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در تمام دنیا نهادهای مشابه تامین اجتماعی نقدینگی خرد را از مردم جمع آوری و با ایجاد کلان در چرخه سرمایه گذاری معرفی می کنند. واحدها و قبل از این چرخه افراد بیشتری را به کار می گیرد و در نتیجه بر تعداد پرداخت کنندگان بیمه افزوده می شود، اما در کشور ما در این بخش کمتر کار می شود، به طوری که گاهی برای تامین منابع مالی و پرداخت مجبور به استقراض از بانک رفاه می شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه بر حفظ نسبت مشارکت کنندگان بیمه ای و مستمری بگیران در تامین اجتماعی مبنی بر اینکه به ازای هر هفت مشمول بیمه یک مستمری بگیر داشته باشیم، تاکید کرد و افزود: چالش دیگری که در تامین اجتماعی با آن روبرو هستیم دشوار است. و آسیب رسان به نظر می رسد برخی مشاغل از فلسفه اصلی خود که بهبود شرایط کار در کارگاه ها بود فاصله گرفته و اکنون تبعاتی برای تامین اجتماعی داشته است.

مصری همچنین به پرداخت مستمری به بازماندگان متوفی اشاره کرد که در برخی زمینه ها موجب سوء استفاده و تشویق به ازدواج های دروغین و طلاق شده است.

وی آمار بالای طلاق های کاذب در کشور و دو عامل اصلی موثر بر این معضل را معافیت فرزند از خدمت سربازی و دریافت مستمری تامین اجتماعی عنوان کرد.

نماینده کرمانشاه در شورای اسلامی با بیان اینکه این نظام باید اصلاح شود، تصریح کرد: متأسفانه تامین اجتماعی تلاشی برای اصلاح این روند نکرده است و از شما تقاضا داریم در این زمینه پیشنهاد و لایحه ارائه کنید.

مصری بیان کرد: با وجود این موارد خدمات تامین اجتماعی در بسیاری از زمینه ها خوب و موفق عمل کردند.

وی همچنین تکریم کارفرمایان را که با ایجاد فرصت های شغلی به حفظ کرامت انسانی افراد کمک می کنند، برشمرد و ادامه داد: اگر هر کارفرما فقط 10 کارگر داشته باشد سالانه دو میلیارد تومان به دولت کمک می کند اما متأسفانه کارفرمایان تکریم نمی شوند. برای کاهش بار اشتغال بر دوش دولت کافی است.

نایب رئیس اول شورای اسلامی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در استقلال کشور و کاهش وابستگی به واردات اشاره کرد و ادامه داد: هم کارفرمایی که برای یک نفر اشتغال ایجاد می کند و هم کارفرمایی که چند هزار کارگر دارد مورد احترام هستند و باید مفتخر به شدن


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا