دانستنی ها

لیست 5 کشور برتر با سالم ترین غذاها در جهان

در ادامه 5 کشور برتر که سالم ترین غذاهای جهان را دارند، بررسی کرده ایم.

صنعت غذای جهان زیرمجموعه ای از بخش بزرگتر کشاورزی است و شامل انواع مواد غذایی است که می توان آنها را به عنوان مواد غذایی ارگانیک، غذای بسته بندی شده، غذای فرآوری شده و غذای لوکس طبقه بندی کرد.

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از  فوربس، انتظار می رود تولید جهانی غذا تا سال 2026 به 4.4 تریلیون دلار برسد. چین با تولید بیش از 1.2 تریلیون دلار در سال 2023 پیشتاز تولید جهانی غذا خواهد بود و پس از آن هند و ایالات متحده قرار دارند.

از زمان شیوع کووید، غذا خوردن آگاهانه برای دستیابی به اهداف سلامتی خاص افزایش یافته است و این روند همچنان محبوبیت خود را افزایش می دهد. به این ترتیب، مصرف کنندگان تشویق می شوند تا تغذیه سالم تر و تازه تری را انتخاب کنند.

تغذیه سالم تا حد زیادی به معنای کاهش قابل توجه مصرف غذاهای فرآوری شده، شکر، چربی، نمک و حتی گوشت قرمز برای ساکنان کشورهایی است که سالم ترین رژیم های غذایی را دارند.

تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف کنندگان جوان به طور فزاینده ای مایل به تغییر سبک زندگی فعلی خود به سبک زندگی سالم تر، اجتناب از غذاهای ناسالم و کاهش قابل توجه مصرف گوشت قرمز، محصولات لبنی و گلوتن هستند.

از آنجایی که تغذیه سالم یک پدیده فوق العاده چند وجهی و پیچیده است، معیارهای در نظر گرفته شده برای رتبه بندی کشورهای دارای سالم ترین غذاها بر اساس نرخ کلی چاقی و دیابت، ارزش غذایی غذاهای اصلی هر کشور و تنوع رژیم غذایی است.

5. تایلند

امتیاز کل: 36

غذا در تایلند خوشمزه و تند است. برخی از ادویه های مورد استفاده در آشپزی تایلندی عبارتند از زردچوبه، سیر، پیاز و علف لیمو. این ادویه ها دارای خواص ضد التهابی و ضد سرطانی هستند. غذاهای تایلندی غنی از سبزیجات و غذاهای دریایی شناخته شده است.

لیست 5 کشور برتر با سالم ترین غذاها در جهان

4. کره جنوبی

امتیاز کل: 37

کیمچی یکی از سالم ترین غذاها در کره جنوبی است و از سبزیجات تخمیر شده تهیه می شود. بیشتر غذاهای کره جنوبی تخمیر می شوند و برای تهیه آنها از موادی مانند زنجبیل، فلفل قرمز و سیر استفاده می شود که به تنظیم سطح کلسترول کمک می کند. برخی دیگر از گزینه های غذایی سالم در کره جنوبی شامل سوپ، خورش و کاسه برنج کره ای است.

لیست 5 کشور برتر با سالم ترین غذاها در جهان

3. مکزیک

امتیاز کل: 37

لوبیا، میوه ها و سبزیجات از مواد اصلی در غذاهای مکزیکی هستند. لوبیا منبع عالی آهن و منیزیم است، در حالی که میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. این مواد مغذی مکزیک را به یکی از سالم ترین کشورهای جهان در زمینه غذا تبدیل کرده است.

لیست 5 کشور برتر با سالم ترین غذاها در جهان

2. ژاپن

امتیاز کل: 39

ژاپن به عنوان کشوری با بیشترین امید به زندگی در جهان شناخته می شود. غذاهای این کشور سرشار از سبزیجات و غذاهای دریایی به ویژه ماهی و میگو است. ماهی برای قلب بسیار مفید است زیرا حاوی مقدار زیادی امگا 3 است. برخی از سالم ترین غذاهای ژاپنی ساشیمی، سوپ میسو و سبزیجات سرخ شده هستند.

لیست 5 کشور برتر با سالم ترین غذاها در جهان

1. یونان

امتیاز کل: 41

غذاهای یونانی حاوی مواد بسیار سالمی مانند میوه های تازه، سبزیجات، روغن زیتون و ماست هستند. این رژیم عمدتاً از بزرگترین جزیره یونان، کرت سرچشمه می گیرد. مردم محلی این جزیره به دلیل داشتن رژیم غذایی سالم، امید به زندگی بالایی دارند.

منبع: روزیاتو

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا