دانستنی ها

افراد مبتلا به بیماری پارکینسون باید چه رژیم غذایی داشته باشند؟

با توجه به اینکه سطح آنتی‌اکسیدان در مغز افراد مبتلا به پارکینسون پایین‌تر است، استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان بیشتر از حد معمول می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.

به گزارش بازتاب آنلاین، پارکینسون یکی از بیماری های شایع در افراد بالای 60 سال است که اگرچه علائم این بیماری در افراد مختلف متفاوت است، اما عموماً لرزش و درد عضلانی را شامل می شود. درمان دقیق این بیماری هنوز مشخص نشده است و استفاده از دارو به کنترل علائم کمک می کند، مصرف برخی از داروهای بیماری پارکینسون ممکن است با برخی عوارض همراه باشد، بنابراین افراد مبتلا به این بیماری باید درمان خاصی را دنبال کنند. تغذیه مناسب به کاهش علائم کمک می کند. غذاهای مناسب برای افراد مبتلا به بیماری پارکینسون عبارتند از:

غذاهای حاوی آنتی اکسیدان

به طور کلی، از آنجایی که بیماران پارکینسون سطح آنتی اکسیدان کمتری در مغز خود دارند، باید بیشتر از حد معمول غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مصرف کنند زیرا متعادل نگه داشتن سطح آنتی اکسیدان به کاهش التهاب و جلوگیری از مرگ سلول های مغز کمک می کند.غذاهای حاوی آنتی اکسیدان شامل میوه هایی مانند سیب است. ، میوه ها و انگور، سبزیجات برگ سبز، مغزها مانند گردو و بادام هندی، ماهی، غلات و حبوبات.

غذاهای غنی از امگا 3

نتایج تحقیقات نشان می دهد که مصرف غذاهای غنی از امگا 3 پیشرفت بیماری پارکینسون را کند می کند و این ماده غذایی برای افراد مبتلا به زوال عقل توصیه می شود زیرا زوال عقل یکی از عوارض ثانویه بیماری پارکینسون است. غذاهای غنی از امگا 3 عبارتند از ماهی چرب، عدس، لوبیا، سبزیجات برگ سبز، آجیل، شیر و تخم مرغ.

غذاهای غنی از فیبر

نتایج تحقیقات نشان می دهد که 63 درصد افراد مبتلا به پارکینسون با مشکل یبوست مواجه هستند و مصرف مواد غذایی حاوی فیبر به رفع این مشکل کمک شایانی می کند، بنابراین به افراد مبتلا به پارکینسون توصیه می شود چندین وعده میوه و سبزیجات، لوبیا و حبوبات مصرف کنند. . غلات کامل مصرف کنید، در این صورت احتمال یبوست کاهش می یابد.

مصرف آب کافی

بسیاری از داروها برای بیماری پارکینسون می توانند باعث خشکی دهان یا یبوست شوند، بنابراین بیماران نیاز به مصرف مایعات کافی به خصوص آب دارند، به طور کلی بهتر است روزانه هشت لیوان آب بنوشند.

غذاهای حاوی اسید فولیک

یکی از مواد مغذی مفیدی که به بیماران پارکینسونی کمک می کند اسید فولیک است که یکی از ویتامین های گروه B محسوب می شود.در حالی که کمبود اسید فولیک خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را افزایش می دهد، مصرف مقادیر کافی از این ماده غذایی می تواند از مغز محافظت کند. سالمندان در برابر بیماری پارکینسون و سایر بیماری های عصبی؛ میوه ها و سبزیجات برگ سبز منابع غنی این ویتامین هستند.

ویتامین E و سلنیوم

ویتامین E نوعی آنتی اکسیدان است که به از بین بردن رادیکال های آزاد در سلول های مغز کمک می کند، بنابراین مصرف مقادیر زیادی از این نوع ویتامین برای مبتلایان به بیماری پارکینسون توصیه می شود. سلنیوم همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که به طور قابل توجهی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا