اخبار روز

وام فوری یک روزه برای افراد یارانه ای

در روزهای اخیر دولت خبر جالبی مبنی بر بازپرداخت وام های فوری دو بانک به عنوان کمک به مردم اعلام کرد. وام فوری به کمک افرادی می آید که نیاز فوری به پول زیادی دارند. زیرا مردم همیشه کمبود نقدینگی دارند. بنابراین نیاز به پول نقد برای انجام یک پروژه، مردم را به استفاده از وام های فوری و تسهیلات ارائه شده توسط بانک ها ترغیب می کند. در ادامه به آخرین اخبار از وام فوری ما پرداخت می کنیم

600 میلیون تومان وام فوری با سود 4 درصد دریافت کنید!

براساس مصوبه دولت، محدودیت‌های جدیدی در شهرهای مختلف برای خرید یا ساخت مسکن برای شهدا، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های ایثارگر تعیین شد.

به گزارش اختاز آنلاین، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه هیات وزیران برای اصلاح ماده 3 آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده های معظم شهدا، بنیاد و خانواده های معظم شهدا را به شهید ابلاغ کرد. امور ایثارگران، بانک مرکزی و سازمان برنامه و خانوار.

بر اساس این مصوبه سقف مسکن جانبازان هر واحد مسکونی در سال جاری به شرح زیر است:

شهرهای بالای یک میلیون نفر: 600 میلیون تومان

مراکز استان ها: 500 میلیون تومان

سایر شهرها: 400 میلیون تومان

روستاها: 300 میلیون تومان

شهرهای جدید: مربوط به مرکز همان استان است

نرخ سود خرید یا ساخت مسکن جانبازان: 4 درصد

مدت بازپرداخت: 20 سال

همچنین بنیاد شهید می تواند تا سقف 500 واحد مسکونی از سهمیه تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1402 به خانواده های شهدای دهک های پایین که فاقد یا فاقد مسکن مناسب هستند اختصاص دهد.

وام فوری 300 میلیون تومانی رئیس جمهور بدون کارمزد برای همه

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ضرورت تخصصی شدن بانک ها در کشور گفت: در حال تدوین اساسنامه بانک های تجاری، اعتباری و توسعه در بانک مرکزی هستیم.

ن.کارمزد توضیح داد: ما در بانک مرکزی تلاش می کنیم بانکداری تخصصی را در کشور توسعه دهیم. بانک‌ها باید بر اساس فعالیت‌های مختلفی که انجام می‌دهند بر اساس تخصص و اهدافشان تقسیم شوند.»

وی افزود: در مرحله تدوین اساسنامه بانک های تجاری، قرض الحسنه و توسعه بانک مرکزی هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه نظام بانکی توسعه ای فعلی در کشور کار بانک توسعه ای را انجام نمی دهد، تصریح کرد: تامین مالی بانک توسعه ای وظیفه سهامداران است. در مورد بانک های تجاری، آنها باید در بازار پول فعالیت و تجارت کنند. در حال تغییر اساسنامه این بانک ها هستیم.

فرزین درباره بانکداری قرض الحسنه نیز گفت: به دنبال بانک قرض الحسنه هستیم تا نیازهای خرد و ضروری مردم را با هزینه کم تامین کنیم. نرخ بهره این تسهیلات باید پایین باشد زیرا مردم برای نیازهای اولیه خود از این وام استفاده می کنند نه به دلایل تجاری.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: برخی از بانک ها مانند بانک ملی بانک های جامع هستند. ما قوانین جامع بانکی را برای این بانک ها تدوین خواهیم کرد. ملی و سپه شعبه های زیادی دارد و در سراسر ایران پراکنده است و می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی با بیان اینکه در حال تدوین اساسنامه بانک های تامین کننده دانش بنیان هستیم، تصریح کرد: نظارت موضوع مهمی برای بانک مرکزی است. اگر بتوانیم طبقه بندی را انجام دهیم، مدل نظارتی هر بانک متفاوت خواهد بود. ما نمی توانیم یک نوع نظارت برای همه بانک ها داشته باشیم. اقدامات خوبی انجام داده ایم. نظارتی که در ماه های آینده در بانک مرکزی خواهیم داشت قطعا با آنچه اکنون داریم متفاوت خواهد بود.

فرزین با اشاره به اینکه همه جا پول از سوی سپرده گذاران وجود دارد، افزود: اگرچه مدیر بانک رسالت به دلیل همکاری با بانک مرکزی تلاش کرد وام بدون کارمزد را اعلام کند، اما واقعیت این است که این مدل بسیار خوب است. از ایده های ما سعی کردیم مشکلات را خودمان حل کنیم.

آرزوی ما کاهش هزینه اعتبار بود و اکنون اجرایی شده است. هر کاری که بتوانیم برای توسعه بانکداری قرض الحسنه انجام دهیم، شکست نخواهیم خورد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: مدتی است که این تسهیلات اجباری شده است. قرض الحسنه و… به سیستم بانکی واگذار شدند; امسال در بودجه پیشنهاد دادیم تعداد این موسسات در شورای پول و اعتبار مشخص شود.

به گفته فرزین، با قانون جدید بانک مرکزی پیشرفت هایی در نظام بانکی کشور حاصل شده است و این موضوع قابل بررسی است. این قانون خیلی بهتر از قانون قبلی است، اگرچه ما نسبتاً صحبت می کنیم. از نظر استقلال اختیارات بیشتری به بانک مرکزی داده است.

مجوز بازپرداخت وام قرض الحسنه 300 میلیون فوریتی 2 بانک دولتی

وی به افزایش سقف وام قرض الحسنه به 300 میلیون تومان اشاره کرد و گفت: بانک ملی و سپه نیز مجاز به بازپرداخت این وام هستند همچنین مجبور شدیم قوانین وجوه مدیریت شده را تغییر دهیم و …

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر توسعه بانکداری قرض‌الحسنه گفت: به دنبال تنظیم و نظارت بیشتر بر بانک‌های قرض‌الحسنه با یک شعبه هستیم. به دو بانک قرض‌الحسنه مهر و ما ابزار لازم را برای شما ارسال خواهیم کرد.

همچنین در بانکداری کارگشایی که اکنون وجود دارد، جای توسعه وجود دارد و بانک قرض الحسنه نیز می تواند از الگوی کارگشایی در پرداخت تسهیلات و پذیرش وثیقه استفاده کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا