اخبار روز

برای اولین بار اکثریت متهمان سارقند نه محکومان مواد مخدر!/جزئیات

برای بار اول در تهران،  اکثریت محکومین و متهمان در زندان های سه گانه تهران ،  سارقان اند. در حالی که قبلا مواد مخدر بود ولی حالا  بالاترین جرم، سرقت است .

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران می گوید: برای اولین بار در تهران اکثر محکومان و متهمان زندان های سه گانه تهران سارق هستند در حالی که پیش از این این سمت در اختیار محکومان مواد مخدر بود.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل نیکوکار در نشست خبری امروز با بیان اینکه یکی دیگر از جرایم در تهران سرقت است، اظهار کرد: جرایم سرقت در کل استان تهران در هفت ماهه این سال ۱۱۵ هزار و ۷۲ فقره بوده و موارد سرقت در شهر  تهران ۶۹ هزار و ۳۹۰  فقره است. در ۷ ماهه سال ۱۴۰۰ ، ۱۵۲ هزار و ۱۰۹ فقره بوده که در سال ۱۴۰۱ ، ۱۲۶ هزار و ۱۶۰ فقره و در سال بعد یعنی  ۱۴۰۲ ، ۱۱۵ هزار و ۷۲  فقره بوده است که در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ ،   ۱۸ درصد کاهش داشته و ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۱ ، ۷.۹ درصد سرقت کمتر شده است. در زمینه خرید و فروش مال مسروقه و مال خری  در۷ ماهه ۱۴۰۰ ، ۱۴ هزار و ۳۲۲ فقره بوده و در  سال ۱۴۰۱، ۱۰ هزار و ۲۷۴ بوده و در ۷ ماهه ۱۴۰۲، ۵۱۳۰ فقره بوده است.

وی درباره بازارهای فروش اجناس مسروقه گفت: بخش‌های مختلفی را در دادسرای تهران شناسایی کردیم و اماکنی که قبلا در منطقه صابونیان توزیع می‌شد و کسبه با همکاری منطقه 16 شهرداری سرو ساماندهی شد. همچنین پرونده در منطقه خلازیر و نیز توسط دادسرای تهران در این منطقه تشکیل شده است. دادستان های ناحیه 15 و 34 ما از طریق حلقه های اطلاعاتی نظارت و کنترل می کنند و در حوزه فروش لاستیک که لاستیک خودرو سرقت می شود اقدامات لازم و جمع آوری و ضبط لاستیک و رینگ انجام شده است. .

نیکوکار افزود: برای اولین بار در تهران اکثر محکومان و متهمان زندان های سه گانه تهران سارق هستند در حالی که قبلا مواد مخدر بود ولی حالا بالاترین جرم، سرقت است.  زیرا دادگستری تهران برنامه برخورد و مقابله را دارد و نسبت به نگهداری انها و عدم اعطای نهادهای ارفاقی چون مرخصی و ازادی مشروط و  رای باز نسبت به این متهمان  اقداماتی انجام داده است و افرادی  که دارای سابقه هستند توانایی استفاده از این ظرفیت را ندارند.

در تهران 9448 نفر از محکومان سرقت در زندان هستند. در 7 ماهه امسال حدود 3 هزار و 479 حکم دستگیری متواریان در حوزه سرقت صادر و از این تعداد حدود 300 نفر دستگیر شدند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا